جانشین کلینزمن در تیم ملی کره مشخص شد

به نوشته رسانه‌های کره‌ای قرار است اروه رنار فرانسوی هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کره جنوبی امیدوار بود با هدایت یورگن کلینزمن بعد از سال‌ها به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسد ولی در نیمه‌نهایی برابر اردن شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند. حاشیه‌ها در اردوی تیم ملی کره شب قبل از دیدار با اردن و درگیری سون هیونگ مین و لی گانگ این نیز نشان داد این تیم مشکلات حاشیه‌ای زیادی در طول جام داشت و همه اینها منجر به برکناری یورگن کلینزمن شد.

Sports Chosun کره جنوبی خبر داد اتحادیه فوتبال این کشور در حال مذاکره با اروه رنار است و قصد دارد سرمربی سابق عربستان را به عنوان سرمربی جدیدش معرفی کند.

دستمزد رنار کمتر از یورگن کلینزمن خواهد بود و قرار است این مربی فرانسوی یک یا دو کمک‌مربی را نیز با خود به کره ببرد. این مربی اکنون هدایت تیم ملی زنان فرانسه را بر عهده دارد و در صورت موفقیت‌آمیزبودن مذاکرات با کره، رنار در ماه اوت از تیم ملی زنان فرانسه جدا خواهد شد و هدایت کره را بر عهده خواهد گرفت.

این مربی فرانسوی در جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی فوتبال عربستان را بر عهده داشت. او عملکرد بسیار خوبی روی نیمکت عربستان داشت و سران فدراسیون فوتبال این کشور دوست داشتند با او ادامه همکاری دهند اما این مربی تصمیم به فسخ قراردادش گرفت تا هدایت تیم ملی فوتبال زنان کشورش را بر عهده بگیرد.

گفته شده است یک مربی موقت داخلی هدایت تیم ملی کره جنوبی را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فروردین ۱۴۰۳ بر عهده خواهد داشت. البته ستارگان تیم ملی کره به رهبری سون هیونگ مین اعلام کردند که به دلیل سطح مربیان کره‌ای با انتصاب مربی بومی در تیم ملی این کشور مخالفند.

به نظر می‌رسد پاک هان سو به صورت موقت هدایت کره را بر عهده بگیرد تا رنار بعد از پایان قراردادش با تیم ملی زنان فرانسه سمت جدیدش را عهده‌دار شود.

۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۴
کد خبر: 52807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha