آیا امکان دستکاری در VAR دیدار ایران – قطر وجود داشت؟

برخی رسانه‌های قطری مدعی شده‌اند گل سوم تیم ملی قطر در بازی با ایران در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است و برخی می‌گویند VAR دستکاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تا به این لحظه در مورد دستکاری در VAR در بازی قطر – ایران واکنش نشان نداده است اما به نظر می‌رسد در پایان دیدار فینال با توجه به حجم این اخبار در فضای مجازی واکنش نشان خواهد داد و حتی ممکن است تصاویر اتاق VAR و مکالمات صورت گرفته بین داور ویدئویی و داور کویتی را منتشر کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش تر در مورد هجمه ی صورت گرفته روی علیرضا فغانی واکنش نشان داد و تصمیم داور در بازی عراق – اردن مبنی با نشان دادن کارت قرمز به ایمن حسین را تایید کرد. تصمیمی که موجب واکنش منفی تماشاگران تیم ملی عراق شد و این هجمه‌ها این قدر سنگین شد که علیرضا فغانی با درخواست فدراسیون فوتبال استرالیا و موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا به استرالیا برگشت. اکنون داور ویدئویی بازی ایران – قطر هم مورد هجمه قرار گرفته است و همه منتظر هستند کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد روشنگری کند.

علی میرزابیگی یکی از کارشناسان داوری دستکاری در VAR را رد کرد و در اینباره گفت: نمی‌دانم این کارشناس طبق چه مستنداتی چنین ادعایی کرده و خیلی بعید است AFC و فدراسیون قطر بخواهند با حیثیت خود به این شکل بازی کنند. زیرا در آینده همه مسائل روشن می‌شود. پروسه بررسی آن صحنه یک دقیقه هم طول نکشیده و طبیعی است در چنین زمانی نمی‌توان تصاویر هوش مصنوعی را جا به جا و دستکاری کرد. بهتر است ما هم دنبال این بازی‌های رسانه‌ای نرویم زیرا تغییری در این شکست تلخ ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه تمام تصاویر و مستندات اتاق VAR باید در اختیار AFC قرار بگیرد و بعید می‌دانم اظهارات این فرد سندیتی داشته باشد.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 52241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha