دعوای فدراسیون عراق و AFC بالا گرفت / باید فغانی را از جام ملت‌های آسیا اخراج کنید!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال عراق می گوید که بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا را قبول ندارد و می خواهند فغانی به عنوان داور کشور استرالیا مجازات شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فغانی باید از جام ملت‌های آسیا اخراج شود!» این واکنش یونس محمود، نایب رئیس فدراسیون فوتبال عراق بعد از صدور بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در حمایت از تصمیم علیرضا فغانی است.

فغانی، ایمن حسین بهترین گلزن جام ملت های آسیا را در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل اردن به خاطر تاخیر در آغاز مجدد بازی با کارت زرد دوم جریمه کرد و این بازیکن اخراج شد. عراقی‌ها بعد از ۱۰ نفره شدن، بازی ۲ بر یک پیش افتاده را در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کردند.

بعد از پایان بازی، هواداران عراقی به صفحه اجتماعی این داور که برای کشور استرالیا قضاوت می کند، هجوم آوردند و چند هزار کامنت علیه علیرضا فغانی منتشر کردند که واکنش سریع AFC را به همراه داشت و این نهاد فوتبالی توهین علیه داور ایرانی را محکوم کرد. حتی فدراسیون استرالیا هم در حمایت از فغانی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

اما یونس محمود اسطوره فوتبال عراق و نایب رئیس فدراسیون عراق می گوید که AFC نباید این بیانیه را صادر می کرد چون همه دنیا می دانند «تصمیم علیرضا فغانی اشتباه بوده است».

AFC شب گذشته بار دیگر بیانیه داد و این بار تصمیم علیرضا فغانی در اخراج ایمن حسین به خاطر تاخیر در آغاز مجدد بازی بعد از شادی گل را تایید کرد تا مشخص شود «تصمیم این داور درست بوده است».

فوتبالیست سابق عراقی معتقد است کنفدراسیون فوتبال آسیا حداقل کاری که باید می کرد این بود که «داور ایرانی را از مسابقات جام ملت های آسیا اخراج می کرد».

یونس محمود می گوید که «علیه رای کمیته داوران AFC شکایت می‌کنند» تا پرونده داوری علیرضا فغانی مجدد بررسی شود چون این حقی است که از تیم عراق خورده شده است!



آغاز مرحله ۱/۴ نهایی از جمعه ؛ برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ + لینک پخش زنده

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 51942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha