تقسیم کار آمریکا و اسرائیل در جنایات غزه/دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند جنبش مقاومت فلسطینی وجود نداشته باشد/می خواهند آوارگان را به سمت مصر بفرستند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: در تحلیل و نگاه ما به مسئله تحولات اخیر مسائل نوار غزه نباید این موضوع را از نظر دور بداریم که بین آمریکا و رژیم صهیونیستی تقسیم کار صورت گرفته چرا که دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزومندند و چنین آمالی دارند که در نوار غزه جنبش مقاومت فلسطینی وجود نداشته باشد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت وگو با رادار اقتصاد درخصوص موضوع حمله رژیم صهیونیستی به رفح و نقش آمریکا در میدان بازی که به نفع منافع اسرائیل است گفت: کل اتفاقاتی که از ۱۵ مهر ماه سال گذشته تا به امروز در نوار غزه افتاده را باید در پکیجی دید که ناشی از همکاری آمریکا با اسرائیل است. جریانی آمریکایی – اسرائیلی از سالهای قبل به دنبال تحقق اهداف شوم خود در غزه بوده اما امروز امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با کشتار مردم به دنبال اجرای خواسته های مد نظر خود در غزه هستند.

وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی حامی اسرائیل بعد از آنکه نسبت به از بین بردن جنبش های فلسطینی در نوار غزه ناامید شدند به نوعی به سمت تقسیم کار رفته اند، ناظر بر این موضوع که آمریکا نقش پلیس خوب را در انظار عمومی بازی کند و رژیم صهیونیستی نقش پلیس بد را.
وی در این باره توضیح داد: در این موضوع شکی نیست که اسرائیل و آمریکا از قبل مایل بودند به نوار غزه حمله کنند و تا جنوبی‌ترین نقطه غزه را با خاک یکسان کنند اما آمریکایی‌ها به واسطه فشارهای بین‌المللی بیشتر در نقش پلیس خوب حاضر می شوند تا به نوعی جنایت های اسرائیل را پوشش دهند و اینگونه وانمود کنند که دائم به رژیم صهیونیستی تذکر می دهند اما درواقع این تصویر واقعی نیست، بلکه در تمام این مدت امریکایی‌ها به رژیم فرصت دادند که از شمال نوار غزه برای تخریب تا جنوب نوار غزه دست به هر جنایتی بزند تا اینکه مردم غزه و رفح را مجبور به مهاجرت به مصر کند.

مهدی شکیبایی معتقد است: در تحلیل و نگاه ما به مسئله تحولات اخیر مسائل نوار غزه نباید این موضوع را از نظر دور بداریم که بین آمریکا و رژیم صهیونیستی تقسیم کار صورت گرفته چرا که دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزومندند و چنین آمالی دارند که در نوار غزه جنبش مقاومت فلسطینی وجود نداشته باشد.

وی در این باره بیان داشت: تحولات ۸ ماه گذشته نشان می دهد آمریکا و اسرائیل در کدام چارچوب حرکت کرده اند. جلوگیری از تصویب قطعنامه های ضد اسرائیلی و وتوی آنها توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل حاکی از میل باطنی آمریکا برای تداوم کشتار مردم بیگناه غزه است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل فلسطین یادآور شد: اسرائیل از شمالی ترین نقطه غزه به جنوبی ترین نقطه رسیده تا مردم را به صورت دسته جمعی بکشد، با این حال اخبار و رسانه‌های منطقه‌ای و غربی به جنایت اسرائیل نمی پردازند، بلکه از آتش بس می گویند و معتقدند حماس پیشنهادات آتش بس را نمی پذیرد در حالی که حماس با بیاان جزئیات به پیشنهاد کنندگان و طرف ثالث پاسخ داده است.

وی در این باره بیان داشت: در حالی که پیشنهادات حماس برای آتش بس روشن است و همه منتظر توافق بر سر آتش بس هستند اما شاهد هستیم رژیم صهیونیستی از نقاط مختلف به رفح حمله می کند، گذرگاهها را بسته است پس در این وضعیت درمی یابیم که بین آمریکا و اسرائیل تقسیم کار صورت گرفته لذا نباید فریب رفتار آمریکایی‌ها را خورد.

مهدی شکیبایی کارشناس مسائل فلسطین و غرب آسیا گفت: بی شک کشورهای عربی و اسلامی نباید فریب آمریکا را بخورند چرا که آنها در نهایت تصمیم گرفته اند آوارگانی که از شمال نوار غزه به جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه برده‌اند که تقریباً جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر هستند را در نهایت به سمت مصر گسیل بدارند.

وی در این باره تاکید کرد: آنچه اشاره شد هدف غایی امریکا و رژیم صهیونیستی است بنابراین نباید فریب پلیس خوب و بد بازی کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی را خورد؛ هر چند متاسفانه برخی کشورهای عربی منطقه از این بابت که گروه‌های مقاومت فلسطینی را دشمن خود می‌دانند به این دلیل که آنها برای نوار غزه در چهارچوب کریدور عرب مصر یک برنامه دارند که مقاومت فلسطینی در نوار غزه مانع بسیار بزرگی برای آنها است، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه را دشمن خود می‌داند چرا که تنها جریانی هستند که همچنان فلسطین و مسئله فلسطین را نزد افکار عمومی دنیا زنده نگاه داشته‌اند و مانع شده‌اند رژیم صهیونیستی به رویای خود یعنی ایجاد سرزمین موعود اسرائیل در جغرافیای تاریخی فلسطین دست یابد لذا آمریکا و اسرائیل در فضای بی توجهی و بی اعتنایی کشورهای اسلامی – عربی اهداف خود درباره غزه را دنبال می کنند اما با شیوه و سبک خاص خود.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 55156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha