نامه مهمی که قلعه‌نویی را خوشبخت می‌کند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه رسمی و مهم شرایط حضور تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، دقایقی پیش سرانجام به صورت رسمی فرمت فهرست تیم‌ها برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا اعلام شد. بر این اساس هر تیم امکان رجیستر ۲۶ بازیکن در فهرست نهایی خود را خواهد داشت که دست سرمربیان را برای انتخاب لیست خود باز می‌کند.

این اتفاقی است که در جام جهانی ۲۰۲۲ برای اولین بار رخ داد و با استقبال سرمربیان همراه شد، چرا که آنها عملا سه بازیکن بیشتر با خود به تورنمنت می‌بردند و امکان بیشتری برای سازگاری با شرایط تورنمنت و اتفاقات حین مسابقات داشتند و حالا این موضوع در جام ملت‌های آسیا نیز انجام خواهد شد.

البته قانون به این شکل است که ۲۶ بازیکن در اردو حضور خواهند داشت، اما برای هر بازی ۲۳ بازیکن در لیست قرار خواهند گرفت و سه نفر روی سکو حضور خواهند داشت اما برای بازی بعدی این سه بازیکن در دسترس خواهند بود.

1969496

نکته جالب اینکه تیم ملی در جام جهانی ۲۵ بازیکن را به قطر برد و کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت ایران را به تنها تیم قطر ۲۰۲۲ تبدیل کند که یک سهمیه خود را خالی می‌گذارد، اما بسیار بعید است که امیر قلعه‌نویی چنین تصمیمی بگیرد.

به عبارتی سرمربی تیم ملی که علاوه بر سه دروازه‌بان، باید برای ۱۰ پست خود ۲۰ بازیکن را انتخاب می‌کرد، حالا این فرصت را دارد تا به هر خط دفاع، هافبک و حمله یک بازیکن را اضافه کند تا اسکواد تیمش پربارتر شود.

1969497

بنابراین امکان دارد قلعه‌نویی تصمیم بگیرد این سه جایگاه را به بازیکنان باتجربه نظیر امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد اختصاص بدهد تا بار تجربی تیمش را بالا ببرد و شاید هم بازیکنان جوان را در این سه جایگاه قرار بدهد تا آنها در این تورنمنت برای خود تجربه‌اندوزی کنند که البته با توجه به اهمیت این مسابقات برای قلعه‌نویی، احتمال انتخاب نخست بیشتر خواهد بود.

این برای اولین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیاست که لیست تیم‌ها از ۲۳ بازیکن به ۲۶ نفر افزایش پیدا می‌کند و این موضوع کاملا شرایط را برای تیم‌ها دستخوش تغییر خواهد کرد.

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 50342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha