خودروهای وارداتی نیروی انتظامی مشخص شد

سخنگوی نیروی انتظامی از دلایل نیروی انتظامی برای واردات خودرو رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نیروی انتظامی مجوز واردات دو هزار دستگاه خودروی سواری را از دولت گرفته است و این مجوز سوال هایی را بوجود آورده است. سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به دلیل واردات خودرو توسط این نهاد انتظامی گفت مجوز مورد نظر بخشی از برنامه های کلان در زمینه نوسازی خودروهای فراجا است.

سردار سعید منتظرالمهدی ادامه می دهد نیروی انتظامی در ماموریت های درون شهری خود از محصولات تولیدی شرکت های خودروساز داخلی استفاده می کند اما این نهاد انتظامی باید در ماموریت های برون مرزی و همچنین عملیات در مناطق صعب العبور از خودروهای با شتاب و قدرت بالا متناسب با محل های عملیات استفاده کند.

این مقام انتظامی تاکید می کند بنابراین نیروی انتظامی برای این منظور اقدام به اخذ مجوز برای واردات خودروهای مورد نظر با توجه به شرایط عملیاتی گوناگون کرده است.

منتظر المهدی گفت مصوبه ای که نیروی انتظامی برای واردات خودرو دریافت کرده شرطی مبنی بر واردات خودروهای برقی و هیبریدی دیده نمی شود و نیروی انتظامی به دنبال واردات خودروهای پر قدرتی است که با شرایط عملیاتی در مناطق صعب العبور متناسب باشد.

با توجه به اظهارات سخنگوی نیروی انتظامی و همچنین تجربیات گذشته این نیرو در استفاده از برندهای خودروساز خارجی در ناوگان خود پیش بینی می شود بخش عمده ای از خودروهای وارداتی توسط این نهاد انتظامی از نوع پیکاپ باشد. محصولات برند تویوتا، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دورانی که نیروی انتظامی در مناطق مرزی مشغول انجام وظایف خود بوده، امتحان خود را پس داده است بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد بار دیگر حضور محصولات این خودروساز ژاپنی در ناوگان لُجستیک نیروی انتظامی باشیم.

البته فراموش نکنیم با توجه به رابهطه اقتصادی گسترده میان ایران و چین، محصولات برندهای خودروساز این کشور پهناور آسیایی که به واسطه محدودیت های تعیین شده در آیین نامه واردات خودرو نمی توانند پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گیرند تا مصرف کنندگان عادی به آنها دسترسی داشته باشند نیز می تواند مدنظر نیروی انتظامی قرار گیرد.

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 50341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha