برای جلوگیری از اتفاقات سال‌های گذشته، توصیه‌هایی برای پایان تعطیلات نوروز را بخوانید

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همزمان با پایان تعطیلات نوروز از مردم تقاضا کرد برای جلوگیری از اتفاقات سال‌های گذشته، برخی نکات را جدی‌تر رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد:

۱. از فاصله گرفتن بیش از حد از مراکز شهری خودداری کنید.

۲. در طبیعت تنها ردپا باقی بگذارید و هرچه با خود آورده‌اید بازگردانید.

۳. از رهاسازی ماهی در رودخانه‌ها و دریاچه‌های طبیعی خودداری کنید.

۴. در کنار درختان و گیاهان از روشن کردن آتش خودداری کنید و در زمان ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوید.

۵. قبل از عزیمت از وضعیت هواشناسی منطقه مطلع شوید.

۶. مراقب کودکان و سالمندان باشید.

۷. از تردد در مسیرهای نامتعارف خودداری کنید.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت نیز با بیان این‌که برای تامین امنیت و آرامش کامل شهروندان در روز طبیعت همه یگان‌های انتظامی و ترافیکی در آماده باش کامل هستند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم با رعایت برخی نکات مثل زدن قفل پدال به خودرو خود، از وقوع سرقت جلوگیری کنند، چرا که رعایت کردن برخی نکات ساده می‌تواند از وقوع سرقت جلوگیری کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با اعلام آماده‌باش از روز ۱۲ فروردین‌ماه، از شهروندان درخواست کرد: در جایگاه‌های تعیین شده برای روشن کردن آتش اقدام به پختن غذا کنند و در صورت روشن کردن آتش، در پایان از خاموش شدن آن نیز اطمینان حاصل کنند.

همچنین در صورت وقوع حادثه احتمالی، شهروندان علاوه‌ بر تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تهران می‌توانند مورد را به اکیپ‌های آتش‌نشانی مستقر اطلاع دهند.

سرپرست پلیس راه کشور با پیش‌بینی ازدحام جمعیت و بار ترافیکی در روز سیزدهم فروردین‌ماه که مصادف با روز شنبه شده است، ‌توصیه کرد: مسافران زمان سفر خود را مدیریت کرده و زمان بازگشت را حتما به سیزدهم فروردین‌ماه موکول نکنند و زودتر برگردند تا بار ترافیک مواجه نشوند.

سرهنگ سیاوش محبی با هشدار نسبت به وقوع بیشترین تصادف‌های جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها، گفته که نگرانی در این‌باره در روز سیزده بدر کمی تشدید می‌شود؛ چرا که بسیاری از خانواده‌ها در این روز به تفرجگاه‌های حاشیه شهرها می‌روند که عمدتا در همین حریم ۳۰ کیلومتری از شهرها قرار دارد، از این رو لازم است افزایش توجه و تمرکز در محدود ۳۰ کیلومتری شهرها در روزهای پایانی تعطیلات و مخصوصا سیزده بدر نیز مورد توجه جدی رانندگان قرار بگیرد.

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 26736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha