سرنوشت کاهش دلار در دستان درهم

شکاف قیمت برابری درهم و قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای ۷۰۰ تومان بود که عدد قابل توجهی است. از منظر فنی‌ها برای ادامه کاهش قیمت دلار باید درهم در زیر مرز ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، قیمت دلار هرات به نرخ قبل از جنگ غزه یعنی ۱۵ مهر برگشت. قیمت دلار طی ۷۳ روز گذشته در بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داده بود و در از دست دادن این مرز ناکام بود. بازار ارز هرات در روز سه‌شنبه در ۴۹ هزار و ۹۳۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش به حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت دلار پس از شروع نرخ‌دهی قیمت درهم و کاهش این بازار حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان به کار خود پایان داد. در پشت خط سه‌شنبه قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۷۱۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارت با گپ منفی در ۱۳ هزار و ۷۶۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۲۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان پایان یافت. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار سلیمانیه در ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار در این بازار حتی به کانال ۴۹ هزار تومان سرک کشید اما نتوانست تثبیت دهد و در پشت خط در ۵۰ هزار و ۳۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز طی دو روز گذشته بر مدار کاهش بوده و از کانال ۵۱ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان نزول داشت. قیمت تتر در روز سه‌شنبه ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان شروع کرد و با کاهش در مرز ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان حمایت شد. شکاف قیمت برابری درهم و قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای ۷۰۰ تومان بود که عدد قابل توجهی است.

در پشت خط سه‌شنبه دو خبر مورد توجه بازار بود. خبر اول درمورد گزارa مجله فوربز بود که مدعی شده ایران بی‌ارزش‌ترین پول جهان را دارد.

خبر دوم درمورد حمله حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ و ائتلاف دریایی آمریکا علیه آن‌ها بود. پولیتیکو گفته ۱۹ کشور اعلام کرده‌اند که به نیروی دریایی ایجاد شده توسط آمریکایی‌ها برای حفاظت از منطقه دریای سرخ می‌پیوندند. اما ۹ کشور از ذکر نام خودداری می‌کنند، از جمله کشورهای عربی.

به عقیده معامله‌گران فنی تثبیت روز سه‌شنبه قیمت دلار هرات زیر مرز حمایت ذاتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای بازار مهم است چرا که کف خط روند صعود را شکسته است. از منظر آن‌ها حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که قیمت دلار می‌تواند از این محدوده به بالا پولبک بزند. اگر این پولبک‌ها در بالای ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد به معنای پایان نزول است در غیر این صورت می‌تواند با کاهش بیشتر همراه باشد. اگر قیمت دلار امروز زیر حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برود مرز حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. از منظر فنی‌ها برای ادامه کاهش قیمت دلار باید درهم در زیر مرز ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد.

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 50299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha