قاتلان بی‌رحم سامسونگ گلکسی A۱۴

خرید آنر X8 نسخه 5G به‌جای گلکسی A14، وقتی مثل خوره به سرتان می‌افتد و دست از سرتان برنمی‌دارد که بدانید نمونه ۱۲۸ گیگابایتی جفت این گوشی‌ها با حافظه‌موقت شش گیگابایت، اختلاف قیمت چندانی ندارند. همچنین نبود قابلیت پشتیبانی از نسل پنج در A14 توی ذوق می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گلکسی A14 احتمالا انتخاب اول کسانی است که می‌خواهند با پنج تا شش میلیون پول صاحب موبایل جدید شوند، اما این گوشی توی دست خیلی‌ها دیده می‌شود و ممکن است به اصطلاح خز شده باشد.

شاید شما جزو گروهی باشید که به‌خاطر لجاجت با سامسونگ، خواهان خرید جانشینی مطمئن در حد و اندازه A14 هستند. برای خواباندن مچ گلکسی A14 سامسونگ در همان بازه قیمت می‌توان سراغ دو گزینه رفت؛ اولی ریلمی Narzo 50 است که سخت‌افزاری شاداب دارد و تا حدودی از سادگی کم‌ظرافت و کسالت‌آور A14 نجات‌تان می‌دهد. گلکسی A14 ضربه دوم را از آنر X8 نسخه 5G می‌خورد که با نسل پنج موبایل سازگار است و از این طریق به دل خریداران راه پیدا می‌کند.

مقایسه گلکسی A14 و ریملی Narzo 50

قاتلان بی‌رحم گلکسی A14

گلکسی A14 اولین ضربه بزرگ را در بخش نمایشگر از ریلمی Narzo 50 می‌خورد. گوشی ریلمی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی عرضه شده است در حالی که نسخه موجود از A14 در بازار ایران به نمایشگر ۶۰ هرتزی مجهز است. نرخ به‌روزرسانی بالا، قابلیت گوشی برای اجرای بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

برتری دومی Narzo 50 به گلکسی A14 را باید در بخش باتری جستجو کرد. ظرفیت باتری در هر دو گوشی پنج هزار میلی‌آمپرساعت تعریف شده است، اما توانایی شارژسریع در گوشی سامسونگ نهایتا به ۱۵ وات می‌رسد. باتری ریلمی Narzo 50 می‌تواند با توان ۳۳ وات شارژ شود. زمانی که برای شارژشدن گوشی ریلمی چشم انتظارتان می‌گذارد، تقریبا نصف زمان انتظار برای فول شارژ شدن A۱۴ خواهد بود.

سامسونگ با ناخن‌خشکی که تنها از خودش برمی‌آید، آدابتور شارژ را از خریداران گوشی ارزانقیمت A14 دریغ کرده و آن‌ها ناچار هستند با مراجعه به بازار حدود ۴۰۰ هزار تومان دیگر از جیب هزینه کنند. آدابتور شارژسریع ۳۳ واتی ریلمی Narzo 50 با احترام همراه گوشی به خریداران عرضه می‌شود.

دوربین سه‌گانه گلکسی A14 را به ترتیب حسگرهای واید، اولترا واید و ماکرو تشکیل می‌دهند. ریلمی Narzo 50 در عوض از سه حسگر واید، ماکرو و سنجش عمق استفاده می‌کند. اگرچه عکس‌های نهایی در هر دو گوشی آنقدرها خوب از آب درنمی‌آیند، اما ترکیب دوربین سه‌گانه Narzo 50 کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسد.

حسگر دوربین سلفی ریلمی Narzo 50 با دقت ۱۶ مگاپیکسل عکاسی می‌کند. در گلکسی A۱۴ باید با حسگر ۱۳ مگاپیکسل عکس سلفی بگیرید. شاید کیفیت عکس نهایی آنقدرها متفاوت نباشد، اما بالاخره همین هم یک امتیاز محسوب می‌شود.

نمایشگر گوشی ریلمی Narzo 50 را به کمک فناوری IPS ساخته‌اند، اما نمایشگر A14 با فناوری PLS ساخته شده. برتری زیادی میان آن‌ها وجود ندارد و حتی دومی را نسخه بهبودیافته اولی می‌دانند، اما نسبت نمایشگر به بدنه، در Narzo 50 معادل ۸۵ درصد و نسبت نمایشگر به اندازه بدنه در A14، حدود ۸۰ درصد است. این یعنی گوشی ریلمی ظاهر امروزی‌تری دارد و حاشیه کمتری خواهد داشت.

ابعاد بزرگ و خوش‌دست نبودن دو تا از مهمترین گلایه‌های خریداران A14 است. ریلمی Narzo 50 با ۱۹۴ گرم وزن، ۱۶۴ میلیمتر ارتفاع، ۷۵ میلیمتر عرض و ۸.۵ میلیمتر ضخامت از نظر ظاهر و قیافه هم A14 را شکست می‌دهد.

مقایسه گلکسی A14 و آنر X8

قاتلان بی‌رحم گلکسی A14

خرید آنر X8 نسخه 5G به‌جای گلکسی A14، وقتی مثل خوره به سرتان می‌افتد و دست از سرتان برنمی‌دارد که بدانید نمونه ۱۲۸ گیگابایتی جفت این گوشی‌ها با حافظه‌موقت شش گیگابایت، اختلاف قیمت چندانی ندارند. همچنین نبود قابلیت پشتیبانی از نسل پنج موبایل در A14 خیلی توی ذوق می‌زند و آدم را وسوسه می‌کند برای بررسی دقیق‌تر هم شده، نگاهی به آنر X8 بیندازد.

ارتفاع گوشی آنر X8 نسخه 5G به ۱۶۴ میلیمتر می‌رسد. عرض آن معادل ۷۵ میلیمتر و ضخامتش ۸.۷ میلیمتر است. سامسونگ گلکسی A۱۴ قد و ارتفاعی معادل ۱۶۸ میلیمتر، عرض ۷۸ میلیمتر و ضخامت ۹.۱ میلیمتری دارد. با توجه به اینکه نمایشگر تقریبا هم‌اندازه هستند، باید آنر X8 نسخه 5G را گوشی خوش‌دست‌تری بدانیم به‌خصوص اینکه گوشی آنر با وزن ۱۹۴ گرم پا به میدان مبارزه گذاشته و گلکسی A14 در سبک‌ترین حالت ممکن ۲۰۱ گرم وزن دارد.

آنر از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ روی گوشی X۸ نسخه 5G استفاده کرده است و با شش گیگابایت حافظه‌موقت سرعت عملکرد آن را بهبود بخشیده. گلکسی A14 با تراشه مدیاتک رقابت را آغاز می‌کند و برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسد اصلا کم نمی‌آورد. به‌خصوص وقتی پای نسخه مجهز به حافظه‌موقت شش گیگابایت وسط باشد. با این حال وقتی پای بازی‌کردن وسط بیایید، پردازنده گرافیکی Adreno 619 روی آنر X8 نسخه 5G بهتر از Mali G52 عمل می‌کند.

نمایشگر ۶.۶ اینچی مقابل نمایشگر ۶.۵ اینچی اختلاف قابل ملاحظه‌ای به‌نظر نمی‌آید. این جزییات هستند که تفاوت‌های اصلی را رقم می‌زنند. به‌عنوان مثال نمایشگر A14 را با فناوری IPS ساخته شده و نمایشگر X۸ نسخه ۵G به‌کمک فناوری TFT طراحی شده است. قطعا اولی بهتر، درخشان‌تر و خواناتر خواهد بود. تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی سامسونگ به 400ppi می‌رسد، اما در آنر X8 با تراکم پیکسلی 270ppi روبرو هستیم. حتی با اینکه نسبت نمایشگر به قاب رویی در گوشی آنر سه درصد بیشتر از A14 است، در نهایتا باید حکم به برتری گوشی سامسونگ بدهیم.

دوربین سه‌گانه با ترکیب ۵۰، پنج و دو روی گلکسی A14 تیم تراز اولی نیست، اما میان گوشی‌های ارزانقیمت عملکرد خوب و قابل قبولی ارائه می‌دهد. روی آنر X8 نسخه 5G همین ترکیب سه‌گانه را می‌بینیم با این تفاوت که حسگر ۴۸ مگاپیکسلی واید، حسگر دو مگاپیکسلی ماکرو و حسگر دو مگاپیکسلی عمق، امتیازهای کمتری می‌گیرند. برتری دوربین گلکسی A14 همچنین موقع ثبت عکس سلفی ثابت می‌شود.

گلکسی A14 و آنر X8 نسخه 5G هردو به باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز هستند، اما توان شارژسریع در گوشی سامسونگ به ۱۵ وات می‌رسد. از این طرف روی آنر X8 نسخه 5G با توان شارژسریع ۲۲.۵ وات روبرو هستیم که با چالاکی، زمان انتظار برای فول‌شارژ شدن باتری را به‌شکلی ملموس کاهش می‌دهد.

۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 48519
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha