رونمایی از باهوش‌ترین گوشی جهان / سامسونگ گلکسی ۲۴ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ از گوشی‌ های گلکسی اس ۲۴ مجهز به هوش مصنوعی جدید خود رونمایی می ‌کند که آن غول فناوری درباره آن اعلام کرده "عصر جدیدی از گوشی های تلفن همراه هوشمند" را آغاز می کند. آن گوشی ها دارای قابلیت ترجمه بلافاصله برای تماس های صوتی و متنی هستند اما قیمت آن ها تا ۱۲۴۹ پوند نیز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سامسونگ از گوشی هوشمند جدید مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرده که آن غول عرصه فناوری می گوید عصر تازه گوشی های تلفن همراه را آغاز خواهد کرد. گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا از ۳۱ ژانویه به فروش خواهند رسید و از آن چه سازنده آن گوشی Galaxy AI نامیده و اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت آن دارد قدرت می گیرد. گوشی جدید دارای یک ابزار ترجمه بلادرنگ برای تماس‌های صوتی و متن، یک ابزار Chat Assist برای پیشنهاد لحن مناسب به منظور انتخاب برای ارسال پیام ‌ها، و ابزارهای یادداشت و رونویسی است که می‌تواند مکالمات را رونویسی، ترجمه و خلاصه ‌سازی کند. با این وجود، مشتریانی که قصد خرید این نوع تازه از گوشی ها را داشته باشند باید پول قابل توجهی خرچ کنند. قیمت گلکسی اس ۲۴ از ۷۹۹ پوند آغاز می شود. هم چنین، مشتریان برای خرید اس ۲۴ پلاس باید ۹۹۹ پوند و برای مدل برتر اس ۲۴ اولترا باید ۱۲۴۹ پوند بپردازند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، هوش مصنوعی در ۱۲ ماه گذشته به روند کلیدی فناوری تبدیل شده و شرکت های بیش تری به دنبال معرفی این فناوری از طریق محصولات خود به مصرف کنندگان هستند.

از نکات مهم در گوشی های تازه سامسونگ استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دوربین گوشی ها می باشد با ابزارهای ویرایش جدید برای ترکیب مجدد تصاویر و هم چنین استفاده از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن شکاف ‌ها هنگام جابجایی سوژه ‌ها در عکس‌ ها. سامسونگ اشاره کرده که بسیاری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی حتی قابلیت کار بدون اتصال به اینترنت را نیز دارند بدان معنا که حتی زمانی که کاربر اتصال داده ای ندارد قابل دسترسی خواهند بود و به شکلی بهتر از داده های کاربر و حریم خصوصی محافظت می کنند. یکی از مقام های اجرایی سامسونگ گفته است: "ما در سامسونگ توانایی منحصر بفردی برای ارائه راه ‌حل ‌های هوش مصنوعی داریم. عصر جدید فناوری گوش های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی در مقیاسی آغاز شده که رک و پوست کنده بگویم هیچ شرکت دیگری تاکنون نتوانسته به آن نزدیک شود".

"بن وود" کارشناس و تحلیلگر CCS Insight می گوید که راه اندازی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی های سامسونگ نشان دهنده آغاز استفاده از هوش مصنوعی در گوشی های تلفن همراه هوشمند و محصولات گسترده تر در عرصه فناوری است. او می افزاید: "این روندی است که توسط همه سازندگان گوشی‌های هوشمند از جمله اپل تکرار خواهد شد زیرا آنان به طور فزاینده ‌ای تعداد روزافزونی از قابلیت‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌ های جدید خود اضافه می ‌کنند".

"پائولو پسکاتوره" بنیانگذار شرکت تحلیلی PP Foresight نیز با این نظر موافق است که عرضه اس ۲۴ می تواند آغاز عصر تازه ای برای گوشی های تلفن همراه هوشمند باشد. او می گوید: "با در نظر گرفتن این موضوع سامسونگ باید کاربران را با طیف وسیعی از پیشنهادات رقیب که برای همگان مناسب باشد جذب کند. این شامل صاحبان گوشی های مدل قدیمی ‌تر سامسونگ می‌شود که به ناچار به دنبال ارتقای بسیار مورد نیاز گوشی های شان خواهند بود".

این ناحیه ای خواهد بود که سامسونگ باید کار بهتری را انجام دهد همان طور که اپل با دستگاه های جدیدتر انجام داده است. برخی از ویژگی‌ های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مترجم صدای بلادرنگ و ترجمه متن واقعا پیشگام، جالب و قابل استفاده برای همگان هستند. همچنین Circle to Search with Google موارد استفاده جدیدی را ارائه می دهد که به برندها اجازه خواهد داد در نحوه جستجوی محتوا و دسترسی به دستگاه خلاق تر باشند. پسکاتوره می افزاید: "ما هنوز در روزهای اولیه هوش مصنوعی قرار داریم و به دلیل سرخوشی پیرامون چت بات Chat GPT شاهد هیجان بسیار زیادی هستیم. هوش مصنوعی اکنون جایگزین کلمه هوشمند شده است و ما باید انتظار داشته باشیم که با افزایش آگاهی و پذیرش آن پیشرفت ها تسریع شود. همه کاربران از هوش مصنوعی آگاه نیستند و در ابتدا شک دارند. چیزی که ممکن است به عنوان یک حقه در نظر گرفته شود اکنون زمانی واقعی آن فرارسیده که کاربران شروع به مشاهده این تجربیات کنند".

۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 51398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha