A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ نبرد پادشاهان ۱۵ میلیونی

بین گوشی‌های ۱۵ میلیونی بازار، گلکسی A۵۴ در آیتم دوربین، حرف اول را می‌زند و وقتی بحث پردازنده وسط می‌آید، باید بدون تعصب به شیائومی ۱۳ لایت اشاره کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گلکسی A۵۴ درمقایسه با شیائومی ۱۳ لایت دوربین بهتری دارد. درعوض شیائومی ۱۳ لایت در بخش پردازنده به سبک یک پرچمدار رفتار می‌کند و مچ گلکسی A۵۴ سامسونگ را می‌خواباند. در عملکرد نمایشگرهای گلکسی A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت انصافا اختلاف چشمگیری دیده نمی‌شود و مقایسه باتری‌های گلکسی A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت هم برنده بی‌چون‌وچرایی ندارد. هر دوتا مدل جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های فعلی بازار موبایل هستند و با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی حول‌وحوش ۱۵ میلیون فروخته می‌شوند.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت طراحی

به گزارش فرارو، گلکسی A۵۴ با الهام از گوشی‌های سری پرچمدار سامسونگ طراحی شده و با مدل‌های قبلی خودش اصلا شباهتی ندارد. آن طرف شیائومی هم در طراحی شیائومی ۱۳ لایت کم نگذاشته و از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است. یعنی به‌عنوان دوتا میان‌رده با مدل‌هایی طرف هستیم که در آیتم طراحی نمره خیلی خوبی می‌گیرند، اما خب این وسط در طراحی A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت تفاوت‌هایی هم وجود دارد.

گلکسی A۵۴ با طول ۱۵۸.۲ میلیمتر طراحی شده و این عدد برای شیائومی ۱۳ لایت یک میلیمتر بیشتر است. درعوض عرض و پهنای شیائومی ۱۳ لایت به‌ترتیب چهار و یک میلیمتر کمتر است و به‌همین خاطر گوشی چینی مثل جزو سبک‌ترین گوشی‌های بازار قرار می‌گیرد. وزن شیائومی ۱۳ لایت ۱۷۱ گرم یعنی ۳۱ گرم سبک‌تر از گلکسی A۵۴ است.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت دوربین

گلکسی A۵۴ سامسونگ بین گوشی‌های همطراز خودش در بخش دوربین جدی‌ترین مدعی است. البته هم گلکسی A۵۴ و هم شیائومی ۱۳ لایت با حسگرهای اصلی ۵۰ مگاپیکسل راهی بازار شدند و روی کاغذ عملکرد تقریبا برابری از خودشان نشان می‌دهد، اما نهایتا سنسورهای قوی‌تر اولتراواید و ماکرو حکم به برتری A۵۴ می‌دهند.

گلکسی A۵۴ با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسل التراوید و هشت مگاپیکسل ماکرو راهی بازار شده و شیائومی ۱۳ لایت به دوربین‌های هشت مگاپکسل التراوید و پنج مگاپکسل ماکرو مجهز شده است. اساسا گلکسی A۵۴ در مقایسه با همه مدل‌های زیر ۱۵ میلیون بازار، دوربین بهتری دارد.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت پردازنده

مقایسه A۵۴ و شیائومی لایت در آیتم پردازنده بدون هیچ حرف و حدیثی به‌نفع گوشی چینی به‌پایان می‌رسد. گلکسی A۵۴ با تراشه اختصاصی و پنج نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ راهی بازار شده که برای یک یک گوشی ۱۵ میلیونی بدنیست، اما آنطرف با تراشه فوق‌العاده اسنپدراگون هفت نسل یک طرف هستیم که در این قسمت برگ برنده شیائومی ۱۳ لایت درمقایسه با رقیب کره‌ای است.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت نشان می‌دهد علاوه‌بر اینکه شیائومی ۱۳ لایت پردازنده بهتری دارد، تراشه اسنپدراگون هفت نسل یک در بخش باتری دوباره به داد گوشی می‌آید و به‌شارژدهی بیشتر کمک می‌کند. از صدقه‌سر همین تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون، برای بازی کردن هم شیائومی ۱۳ لایت از گلکسی A۵۴ سامسونگ بهتر است.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت باتری‌

گلکسی A۵۴ از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت کمک می‌گیرد و آنطرف شیائومی ۱۳ لایت به یک باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر مجهز شده است. تا اینجا می‌توانیم گلکسی A۵۴ را برنده این قسمت بدانیم، اما نباید دوتا نکته مهم را فراموش کنیم.

شیائومی ۱۳ لایت به‌لطف تراشه اسنپدراگون هفت نسل اول بخشی از کمبودهای خودش را در آیتم باتری می‌تواند جبران کند و از یک طرف دیگر آداپتور ۶۷ وات یکی از مهمترین جذابیت‌های آن است. تصور کنید ظرف فقط ۴۰ دقیقه ظرفیت باتری شیائومی ۱۳ لایت از صفر به ۱۰۰ می‌رسد. گلکسی A۵۴ ، اما از یک آداپتور ۲۵ وات تغذیه می‌کند که سامسونگ همین آداپتور را هم در جعبه نمی‌گذارد.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت نمایشگر

گلکسی A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت در آیتم نمایشگر انصافا رقابت نزدیکی دارند. هر دو مدل به نمایشگرهایی با حداکثر روشنایی هزار نیت و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز مجهز شدند. وضوح HD تصاویر و تراکم پیکسل ۴۰۳ PPi بخش دیگری از رقابت نزدیک شیائومی ۱۳ لایت و گلکسی A۵۴ را نشان می‌شود که البته نهایتا خیلی‌ها به‌خاطر تفاوت نوع نمایشگرها، گوشی کره‌ای را در این بخش انتخاب بهتری می‌دانند.

گلکسی A۵۴ با یک نمایشگر ۶.۴ اینچ از نوع سوپر AMOLED راهی بازار شده، اما صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ لایت از نوع AMOLED است.

مقایسه A۵۴ و شیائومی ۱۳ لایت؛ تفاوت قیمت

قیمت گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶ گیگ بسته به رنگی که دارد بین ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان است. فعلا رنگ زرد لیمویی که برای اولین بار به گوشی‌های سری A۵X اضافه شده، طرفدار بیشتری دارد و گران‌تر فروخته می‌شود وگرنه می‌شود با ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نسخه‌های مشکی و سفید را پیدا کرد. قیمت گلکسی A۵۴ نسخه ۱۲۸ گیگ هم حدود ۱۳ میلیون تومان است.

قیمت شیائومی ۱۳ لایت بین ۱۵ تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در موبایل‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین فقط نسخه ۲۵۶ گیگ شیائومی لایت موجود است که هشت گیگابایت حافظه‌موقت دارد. معمولا فروشنده‌های موبایل شیائومی ۱۳ لایت مشکی را با قیمت بیشتری می‌فروشند و بابت شیائومی ۱۳ لایت آبی و صورتی حاضرند ۱۵ میلیون تومان دریافت کنند.

مقایسه A۵۴ سامسونگ و شیائومی ۱۳ لایت

مشخصات

گلکسی A۵۴ سامسونگ

شیائومی ۱۳ لایت

ابعاد

۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلیمتر

۱۵۹.۲ در ۷۲.۷ در ۷.۲ میلیمتر

وزن

۲۰۲ گرم

۱۷۱ گرم

سایز نمایشگر

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

AMOLED

تراشه اصلی

اگزینوس ۱۳۸۰

اسنپدراگون هفت نسل یک

حسگر اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

چهارهزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت

آداپتور

۲۵ وات

۶۷ وات

قیمت

۱۴.۵ تا ۱۵ میلیون (نسخه ۲۵۶)

۱۵ تا ۱۵.۵ میلیون (نسخه ۲۵۶)

ن

۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 44849
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha