پرفروش‌ترین تلفن‌های همراه در تمام دوران

نوکیا ۷ گوشی از ۱۵ گوشی پرفروش جهان را به خود اختصاص داده، اما خود این شرکت از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ممکن است شرکتی پرفروش‌ترین تلفن‌ دوران موبایل را به خود اختصاص داده باشد اما این تضمینی برای نابود نشدن شرکت نیست.

این اتفاقی است که برای شرکت فنلاندی نوکیا افتاده که هفت مدل آن در لیستِ ۱۵ موبایل پرفروش جهان قرار دارد اما خود این شرکت نتوانست در جهان رقابت باقی بماند. هرچند بعدا دوباره برند نوکیا توسط گروه دیگری به صورت محدود برای ساخت چند گوشی مورد استفاده قرار گرفت.

گوشی‌های ۱۱۰۰ و ۱۱۱۰ نوکیا بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ با فروشی نزدیک به ۲۵۰ میلیون دستگاه در صدر پر فروش‌ترین گوشی‌ها قرار گرفتند رکوردی که تاکنون هیچ گوشی به آن دست نیافته است. قیمت ارزان این گوشی‌ها دلیل استقبال مردم کشورهای در حال توسعه از آن‌ها بود.

هرچند بسیاری آیفون را عامل تخریب خلاق نوکیا می‌دانند اما تا قبل از آیفون ۶ هیچ گوشی این شرکت به ۲۰۰ میلیون فروش نرسید. اما آیفون۶ و ۶ پلاس به دلیل فروش خوب در چین و هند به موفقیت بالایی دست یافتند. سری آیفون ۶ گام مهمی در تکامل گوشی‌های هوشمند بود و ویژگی هایی را با خود داشت که استانداردهای جدیدی برای فناوری موبایل تعیین کرد.

آیفون نه تنها ۷ گوشی از ۱۵ گوشی پرفروش کل دوران تلفن همراه را به خود اختصاص داده بلکه بیشترین سهم امروز فروش بازار تلفن همراه را هم در اختیار دارد.

تنها گوشی سامسونگ در بین این لیست سامسونگ E1100 است که توانست به ۱۵۰ میلیون فروش دستگاه برسد.

نکته دیگر اینکه هیچ گوشی تولید بعد از سال ۲۰۲۱ در این لیست قرار ندارد.

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 51737
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha