پولادگر پشت دبیر درآمد : تا اعلام رای قطعی برای کشتی سرپرست نمی‌گذاریم

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون کشتی تا ۲۰ روز فرصت اعتراض دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد پولادگر در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هاکی درباره ابطال انتخابات فدراسیون کشتی گفت: رای ابطال انتخابات فدراسیون کشتی از نظر ما قطعی نیست و ۲۰ روز فرصت تجدید نظر خواهند داشت و تا این زمان امکان انتخاب سرپرست جدید برای این فدراسیون وجود ندارد تا رای نهایی قطعی شود.

وی درباره مبلغ پاداش مدال آوران بازی های آسیایی هانگژو چین از طرف وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در این زمینه تامین اعتبار انجام شده ولی هنوز میزان مبلغ پاداش در نظر گرفته شده مشخص نیست. البته پاداش ها به صورت ریالی خواهد بود.

وزیر ورزش به جد پیگیر وضعیت فعلی ژیمناستیک است

به گزارش ایسنا، همچنین آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهدای یک زمین چمن هاکی به این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان افزود: کارهای این زمین چمن در حال شکل گیری است و امیدوارم زودتر کارهای نصب و احداث آن سریع تر انجام شود. در آینده نزدیک خبرهای زیادی از هاکی خواهیم شنید.

وی ادامه داد: ملی پوشان هاکی در این مجمع درخواست هایی داشتند که وزارت ورزش و شخص وزیر دستور دادند تا مسائل و مشکلات مدال آوران رشته هاکی به زودی مرتفع شود. بحث پاداش و مسکن قهرمانان با توجه به ارتباطاتی که نهاد ریاست جمهوری انجام شده شخص رئیس جمهور دستور دادند که در خصوص این موارد موانع از بین برود تا قهرمانان این رشته نیز همانند مدال آوران سایر رشته ها دیده شوند.

فرهادیان در خصوص عدم اعزام ورزشکاران هاکی به بازی های آسیایی به دلیل این که شانس کسب مدال ندارند، تصریح کرد: این موضوع از حیطه ی اختیارات ما خارج است زیرا این مساله در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ستادی وجود دارد و به صورت مشترک این ستاد تصمیم گیری کردند که چه رشته هایی به بازی های آسیایی اعزام شوند. آن چه که اتفاق می افتد اعزام ورزشکاران براساس شایسته سالاری و شانس کسب مدال بود. البته از لحاظ نتیجه گیری آن انتظاری که در هانگژو داشتیم رخ نداد هر چند که در این زمینه یکسری رشته هایی بودند که از لحاظ نتیحه گیری مدال اتفاقات خوبی برای آن ها رقم خورد. از سوی دیگر باید به موضوع مدال آوری یکسری رشته ها در این بازی ها باید توجه کرد. بنابراین در آینده نزدیک از هاکی نیز خبرهای خوبی خواهیم شنید.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در واکنش به شرایط فعلی فدراسیون ژیمناستیک و این که هنوز ریاست حقدادی از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود؟ گفت: جلسات متعددی در این زمینه قبل از اعزام به بازی های آسیایی در کمیته ملی المپیک داشتیم و حتی دوستان معترض در این زمینه و نمایندگانی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در جلسه حضور داشتند و صحبت های مفصلی صورت گرفت. حتی وزیر ورزش به جد پیگیر وضعیت فعلی ژیمناستیک است تا موانع برطرف شود در آینده نزدیک درباره ژیمناستیک تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره برگزاری سایر مجامع که انتخابات آنها به تعویق افتاده و همچنین ابطال انتخابات فدراسیون کشتی اظهار کرد: درباره فدراسیون هایی که انتخابات آن ها به تعویق افتاده باید بگویم هاشمی از زمانی که در راس وزارت ورزش قرار گرفته وی اشاره داشت به برخی از انتقادات و پیشنهاداتی که به مجامع انتخاباتی هست روندی را برای برگزاری و شکل انتخابات در نظر گرفته شود تا انتقادات به حداقل برسد. بنابراین این گونه مسائل در حال بررسی است که آیا برگزاری مجامع با حضور سرپرست فدراسیون ها صورت بگیرد یا خیر؟ البته نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد تا مشکلات جدیدی از این جهت نداشته باشد.

وی اضافه کرد: فکر می کنم در آینده نزدیک مسائل برطرف می شود و مجامع با رویکرد جدیدی برگزار خواهد شد.

فرهادیان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که امکان دارد پروسه ثبت نام از کاندیداها در فدراسیون ها مجددا صورت بگیرد؟ افزود: تصور نمی کنم و اجازه دهید کار کارشناسی صورت بگیرد تا به یک جمع بندی و خرد جمعی برسد و سپس به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد تا مجامع انتخابات باقی مانده را برگزار کنیم‌.

فرهادیان در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش تصور ابطال انتخابات فدراسیون کشتی را داشت یا خیر؟ گفت: این که بعد از هر مجمعی یکسری اشخاص نسبت به برگزاری انتخابات اعتراض دارند یا در رعایت قانون نقضی صورت گرفته می توانند شکایت کنند، رای صادر شده هنوز به صورت رسمی به دست ما نرسیده است. من روز گذشته نیز که با مدیرکل حقوقی وزارت ورزش صحبت کردم او نیز به من گفت که از طریق رسانه ها متوجه این مساله شدم، رای باید به صورت رسمی به وزارت ورزش ابلاغ و مورد بررسی قرار بگیرد. البته نکته ای که وجو دارد باید به صورت کارشناسی اظهارنظر کرد زیرا پیش از برگزاری مجمع دوستان معترض بودند که انتخابات باید براساس اساسنامه فدراسیون باشد و نمی توان تنها در خصوص برگزاری مجمع نگاه داخلی داشت و باید به اساسنامه فدراسیون جهانی نیز احترام بگذاریم. باید کار کارشناسی درست صورت بگیرد و بررسی انجام شود. فدراسیون کشتی۲۰ روز فرصت تجدید نظر دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی نیاز است انتخابات فدراسیون کشتی مجددا صورت بگیرد، گفت: اجازه دهید درباره ی رای تصمیم گیری صورت بگیرد و اگر اتفاق خاصی انجام شود از طرف وزارت ورزش حتما تصمیم گیری لازم صورت خواهد گرفت.

فرهادیان در پایان در خصوص این پرسش که با توجه به زمان شروع رقابت های المپیک چه زمانی وضعیت فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند مشخص خواهد شد، افزود: اکثر فدراسیون های المپیکی با رئیس اداره می شوند. فدراسیون های محدودی که دارای سرپرست هستند در آینده نزدیک با نظر وزیر ورزش کارهای کارشناسی که صورت می گیرد مجامع این گونه فدراسیون ها نیز برگزار خواهد شد.

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 48194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha