سردار غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک شد/ انصراف پولادگر و اسبقیان

غفور کارگری برای چهار سال به عنوان رئیس کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفتمین مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک برای تصدی پست ریاست این کمیته امروز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ به ریاست محمود خسروی وفا و با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در تالار کمیته ملی پارالمپیک آغاز شد. محمد شروین اسبقیان، محمد پولادگر، محمدرضا مظلومی،‌ سردار غفور کارگری و جلیل کوهپایه زاده ۵ کاندیدای حاضر برای تصدی پست ریاست کمیته ملی پارالمپیک بودند که پیش از آغاز مجمع، محمدرضا مظلومی، شروین اسبقیان و محمد پولادگر از شرکت در انتخابات برای تصدی پست ریاست انصراف دادند.

در ادامه رای گیری انجام شد که سردار غفور کارگری با کسب ۳۹ رای از ۵۰ رای ماخوذه به مدت ۴ سال رییس کمیته ملی پارالمپیک شد.

جلیل کوهپایه زاده نیز ۱۰ رای کسب کرد و یک رای نیز باطل بود.

کارگری پیش از این نایب رئیس پارالمپیک بود که با کناره‌گیری محمود خسروی‌وفا پس از دو دهه حضور در ورزش جانبازان و کمیته پارالمپیک، کارگری عهده‌دار این سمت شد.

پیش از رای گیری محمد تابع دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گفت: اعضای مجمع براساس اساسنامه ۵۳ نفر هستند که با عدم حضور سینا کلهر، مرتضی نجفی و قاسم قاسمی تنها ۵۰ نفر اعضای حاضر در مجمع حق رای دارند.

وی افزود: فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند باید نماینده‌ای از سوی هیات رئیسه فدراسیون به ما معرفی می کردند که فدراسیون دوچرخه سواری و بدمینتون این تاییدیه را ارسال کردند و تنها از بین فدراسیونها، سوارکاری به دلیل تغییراتی که داشته و سرپرست جدید برای این فدراسیون انتخاب شده است و با توجه به این که هیات رئیسه این فدراسیون هنوز آغاز به کار نکرده، در صورت تایید اعضای مجمع در انتخابات حق رای خواهد داشت‌.


دو معاون وزیر ورزش نایب رییس پارالمپیک شدند

بعد از پایان انتخابات رییس کمیته ملی پارالمپیک، از بین محمد پولادگر و هادی رضایی که برای تصدی پست نایب رئیسی مردان نامزد شده بودند، هادی رضایی پیش از برگزاری انتخابات انصراف خود را اعلام کرد.

همچنین در بخش بانوان نیز که رقیه الله کرمی، مژگان نصیری، فریبا محمدی، مریم شکوهی، سیما لیموچی و مریم کاظمی پور نامزد پست نایب رئیسی بانوان بودند که پیش از برگزاری انتخابات رقیه الله کرمی، مریم شکوهی و مژگان نصیری انصراف خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کردند و انتخابات برای پست نایب رئیسی بانوان تنها با حضور فریبا محمدی، سیما لیموچی و مریم کاظمی پور برگزار شد.

در ادامه، با اضافه شدن سینا کلهر در مجمع، رای گیری برای انتخاب نایب رئیس مردان و زنان کمیته ملی پارالمپیک از بین ۵۳ نفر اعضای مجمع، با حضور ۵۱ نفر برگزار شد که محمد پولادگر با کسب ۳۷ رای از ۵۱ رای ماخوذه به مدت ۴ سال نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک مردان شد و در بخش بانوان نیز مریم کاظمی پور با کسب ۳۰ رای از ۵۱ رای ماخوذه نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک شد.

سیما لیموچی پیش از این نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک بانوان بود.

برای احراز پست خزانه داری کمیته ملی پارالمپیک نیز نعیمه نعیمی، مهدی گودرزی و محمدتقی نامی کاندیدای احراز این پست بودند که پیش از برگزاری مجمع،‌ مهدی گودرزی و محمد تقی نامی انصراف خود را از تصدی این پست اعلام کردند و تنها نعیمه نعیمی به عنوان تنها نامزد خزانه داری به مدت ۴ سال خزانه‌دار کمیته ملی پا المپیک شد.

برای احراز پست بازرس کمیته ملی پارالمپیک نیز علی کشفیا، قاسم قاسمی و امیر ماندگارفر نامزدهای تصدی این پست بودند، که پیش از برگزاری انتخابات، قاسم قاسمی به صورت مکتوب انصراف خود را اعلام کرده بود و علی کشفیا نیز پیش از رای گیری انصراف خود را اعلام کرد و با رای اعضای مجمع امیر ماندگار فر به مدت ۴ سال بازرس کمیته ملی پارالمپیک شد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 36624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha