اولین برد مردان والیبال ایران در انتخابی المپیک + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال در سومین دیدار خود از انتخابی المپیک قطر را شکست داد و اولین برد خود را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مهر) به مصاف قطر رفت و سه بر یک (۲۵ - ۲۳، ۲۳ - ۲۵، ۲۵ - ۱۷ و ۲۵ - ۲۳) به پیروزی رسید.

فیلم خلاصه بازی ایران و قطر در والیبال انتخابی المپیک

این اولین پیروزی ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ است. ملی‌پوشان ایران در دو دیدار قبل خود نتیجه را به آلمان و اوکراین واگذار کردند.

ایران و قطر سوم مهر ۱۴۰۲ در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف هم رفتند که در آن دیدار هم تیم ایران به پیروزی رسید.

ملی‌پوشان ایران در چهارمین مسابقه خود در انتخابی المپیک فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۶ و ۳۰ مقابل چک به میدان می‌رود.

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی، محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، میثم صالحی و آرمان صالحی.

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم قطر: بوریسلاو گئورگیف، بلال نابل، وادی رایمی، رنان ریبرو، محمود ناجی و حامد مبارک.

سرمربی: کمیلو سوتو

ست اول: ۲۵ - ۲۳ ایران

دو تیم رقابت نزدیکی با هم داشتند و هر بار تیمی جلو می‌افتاد، تیم دیگر بازی را به تساوی می‌کشاند. محمد موسوی، کاپیتان تیم ایران در این ست از ناحیه کمر احساس ناراحتی کرد و به بیرون از زمین رفت. عطایی به جای او مهدی جلوه را به زمین فرستاد.ایران با اسپک اسفندیار ۱۸ - ۱۶ از قطر جلو افتاد و قطر وقت استراحت گرفت. برتری دو امتیازی ایران در ادامه بیشتر شد و ۲۲ - ۱۹ جلو افتاد. هر چند قطر در امتیازات پایانی اختلاف را کم کرده بود اما در نهایت مهدی جلوه با پاس سرعتی وادی امتیاز بیست‌وپنجم را کسب کرد تا ایران ۲۵ بر ۲۳ پیروز شود.

ست دوم: ۲۵ - ۲۳ قطر

رقابت در این ست هم نزدیک بود اما ایران با عملکرد دفاعی خود جلو افتاد و تیم برتر میدان بود. قطر در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی کشاند. حامد مبارک با وجود سه دفاع توپ خود را در زمین ایران جای داد و قطر ۲۰ - ۱۹ پیش افتاد اما صابر کاظمی و میثم صالحی با دو امتیاز پیاپی نتیجه بازی را ۲۱ - ۲۰ به سود ایران تغییر دادند. در حالی که بازی در امتیاز ۲۳ برابر بود، عطایی دست به تعویض زد و شهروز همایونفرمنش را به جای صالحی به زمین آورد، اما همایونفرمنش سرویس خود را به تور زد تا امتیاز ۲۴ برای قطر به دست بیاید. بازیکنان قطر با دفاع کاظمی امتیاز ۲۵ را هم کسب کردند و ۲۵ - ۲۳ برنده شدند.

ست سوم: ۲۵ - ۱۷ ایران

شاگردان بهروز عطایی از ابتدای این ست پیش افتادند و ۹ - ۶ جلو افتادند. همایونفرمنش یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران ۱۰ - ۶ تیم برتر باشد. ایران ۱۱ - ۷ جلو بود که بین دو تیم رالی شکل گرفت. بعد از چند بار رفت و برگشت، ریبرو اسپک زد اما با دفاع کاظمی و جلوه توپ به خودش خورد و به زمین رفت تا ایران امتیاز ۱۲ را بگیرد. صابر کاظمی ستاره ایران در این لحظات بود و سه امتیاز پیاپی با سرویس مستقیم گرفت تا نتیجه ۱۷ - ۹ همچنان به سود ایران باشد. جلوه و همایونفرمنش، بازیکن قطر را دفاع کردند و ایران ۲۵ - ۱۷ در این ست به پیروزی رسید.

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ ایران

هرچند دو تیم رقابت نزدیکی داشتند و پایاپای پیش می‌رفتند اما ایران به تدریج ۱۱ - ۷ فاصله خود را با حریف بیشتر کرد. عملکرد خوب شاگردان عطایی در این ست باعث شد تا ایران ۱۹ - ۱۴ جلو بیفتد. محمد ولی‌زاده امتیاز ۲۰ را برای ایران گرفت. هر چند قطر در دقایق پایانی ست به یک امتیازی ایران رسید اما نتوانست کار را به ست پنجم بکشاند و ایران ۲۵ - ۲۳ برنده شد.

۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 47626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha