شکست مردان والیبال ایران در گام نخست انتخابی المپیک + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برابر آلمان شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ از شنبه هشتم مهر آغاز شد. تیم ملی ایران هم در اولین دیدارش از گروه A این مسابقات به مصاف آلمان رفت و سه بر یک (۲۲ - ۲۵، ۲۵ - ۲۲، ۱۶ - ۲۵ و ۲۱ - ۲۵) شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه‌اش در این رقابت‌ها دوشنبه، ۱۰ مهر، به مصاف اوکراین می‌رود.

فیلم خلاصه بازی والیبال ایران - آلمان در انتخابی المپیک

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم آلمان: آنتوان برهمه، گئورگی گروزر، توبیاس کریک، روبن شات، موریتز کارلیتزک، لوکاس کمپا و جولیان زنگر

سرمربی: میخال وینیارسکی

ست اول: ۲۲ - ۲۵ آلمان

دو تیم‌ در این ست رقابت نزدیکی داشتند و پایاپای پیش رفتند. اسفندیار بعد از اینکه بازی را در امتیاز ۱۲ برای ایران به تساوی کشاند در خط سرویس قرار گرفت و یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت اما دومین سرویس را به تور زد و بازی در امتیاز ۱۳ بار دیگر مساوی شد. شهروز همایونفرمنش با وجود سه دفاع آلمان، توپ را به دست بازیکنان این تیم زد و امتیاز پانزدهم را برای ایران گرفت اما وینیارسکی درخواست ویدئوچک داد تا خطای حمل توپ همایونفرمنش را بررسی کند. داور پس از بررسی فیلم خطای بازیکن ایران را تایید و امتیاز را به آلمان داد.

آلمان ۱۸ بر ۱۷ از ایران جلو بود که آنتون برهمه در خط سرویس قرار گرفت. با اینکه این بازیکن سرویس خود را بیرون زد اما داور خطای جاگیری ایران را گرفت و امتیاز نوزدهم برای آلمان به دست آمد. آلمان برتری خود را تا پایان این ست حفظ کرد و ۲۵ - ۲۲ برنده شد.

ست دوم: ۲۲ - ۲۵ ایران

صابر کاظمی از ابتدای این ست به جای امین اسماعیل‌نژاد در ترکیب تیم قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در این ست بهتر کار کردند و در حالی که بازی ۷ - ۴ جلو بود بین دو تیم رالی شکل گرفت که ولی‌زاده بازیکن آلمان را دفاع کرد و امتیاز هشتم را برای ایران گرفت. ولی‌زاده بار دیگر هم با دفاع امتیاز کسب کرد و ایران ۹ - ۴ جلو افتاد. ولی‌زاده با ضربه سرعتی، امتیاز دهم را گرفت تا ستاره ایران در این دقایق باشد. بازیکنان آلمان در ضربات سرویس دقت لازم را نداشتند و چند بار با بیرون زدن سرویس خود به ایران امتیاز دادند.

موسوی با دفاع کارلیتزک امتیاز گرفت تا ایران ۲۱ - ۱۹ برتری خود را حفظ کند. ایران ۲۴ - ۲۲ جلو بود که آلمان با دفاع صابر کاظمی امتیاز ۲۳ را گرفت اما عطایی درخواست بررسی خطای تور بازیکنان آلمان را داد که پس از بازبینی، خطا تایید شد و ایران ۲۵ - ۲۲ این ست را از آن خود کرد.

ست سوم: ۱۶ - ۲۵ آلمان

محمد موسوی دو بار پیاپی با پاس سرعتی وادی برای ایران امتیاز گرفت و بازی را در امتیاز چهار به تساوی کشاند. آلمان دفاع بهتری داشت و ۱۴ - ۱۰ جلو افتاد. اسفندیار سرویس خود را خراب کرد و مبین نصری با تصمیم عطایی جایگزین اسفندیار شد. کارلیتزک، ستاره تیم آلمان در این مسابقه بود و تا ست سوم امتیازآورترین بازیکن زمین محسوب می‌شد. روند امتیازگیری آلمان ادامه داشت و ۱۷ - ۱۱ جلو بود. میثم صالحی به جای همایونفرمنش به زمین آمد تا تغییری در توپ‌گیری ایران ایجاد شود. داور خطای جاگیری وادی را گرفت و امتیاز ۱۸ برای آلمان به دست آمد.

گروزر دو بار پیاپی صابر کاظمی را دفاع کرد و آلمان ۲۱ - ۱۲ برتری خود را حفظ کرد. تغییرات بهروز عطایی اختلاف امتیاز را از بین نبرد و آلمان ۲۵ بر ۱۶ در این ست پیروز شد.

ست چهارم: ۲۱ - ۲۵ آلمان

تیم‌ها در آغاز این ست رقابت نزدیکی داشتند. امین اسماعیل‌نژاد با دفاع گروزر امتیاز گرفت تا بازی ۱۱ - ۹ به سود ایران باشد. خطای سرویس دو تیم در این بازی زیاد بود. گروزر با وجود سه دفاع آبشار خود را تبدیل به امتیاز کرد و بازی در امتیاز ۱۲ مساوی شد.

اسماعیل‌نژاد که در این ست عملکرد خوبی نداشت بار دیگر تعویض شد و پوریا حسین‌خانزاده به زمین آمد. وقت استراحت عطایی تاثیری در روند امتیازگیری آلمان نداشت و این تیم ۱۷ - ۱۴ جلو بود. برتری آلمان ادامه پیدا کرد و این ست را هم ۲۱ - ۲۵ برنده شد.

فرمول جدید انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس چگونه است؟

معرفی ۱۴ والیبالیست ایران برای انتخابی المپیک

برنامه کامل مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ / لینک پخش زنده

برنامه کامل مسابقات والیبال انتخابی المپیک در برزیل ۲۰۲۳، نتایج تیم ملی والیبال ایران + لینک پخش زنده

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 47519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha