انتقال بزرگ سال فوتبال ایران؛ سردار به تیم مورینیو پیوست

انتقال سردار آزمون به تیم آ.اس رم نهایی شده و شاید آنها عکس‌های خود را برای انتشار نیز گرفته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، سردار آزمون در نهایت مهم‌ترین نقل و انتقال تابستانی فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. این مهاجم تراز اول فوتبال ایران که یک سال و نیم در بایرلورکوزن حضور داشته و با وجود همه دشواری‌ها فصل نسبتا موفقی را در میان شاگردان ژابی آلونسو سپری کرده بود، با وجود مصدومیت رو به بهبودی‌ خود به پایتخت ایتالیا خواهد رفت.

این انتقال نهایی شده و سردار نیز در گفتگویش با ورزش سه به صورت اختصاصی آن را تایید کرده است؛ اتفاقی که پس از مکالمه تصویری ستاره خط حمله تیم ملی در تابستان دو فصل پیش در نهایت نهایی شد تا رم تبدیل به یکی از موردتوجه‌ترین تیم‌های هواداران ایرانی در فصل آینده بدل بشود. آنها ژوزه مورینیو مشهور پرتغالی را به عنوان سرمربی بالای سر دارند و یقینا از همین حالا تماشای بازی‌های آنها با حضور سردار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طرفداران فوتبال در ایران خواهد بود.

اما سردار چگونه به رم رفت؟ در حالی که در روزهای گذشته صحبت از حضور وی در میلان مطرح بود، رمی‌ها در یک یورش ناگهانی با بایرلورکوزن به توافق رسیده و این مهاجم ایرانی را جمع نفرات خود اضافه کردند.‌ آزمون در دیدار رو در روی بایرلورکوزن و رم در نیمه نهایی لیگ اروپا درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و با کمی خوش شانسی می‌توانست دروازه تیم فعلی‌اش را باز کند؛ این نمایش احتمالا صحه‌ای بر نظر اولیه‌ای مورینیو قلمداد شده که در کل تابستان به دنبال مهره‌های بهتر برای تقویت تیمش می‌گشت.

در این پست به صورت لحظه به لحظه اخبار و شایعات مربوط به انتقال آزمون را بررسی می‌کنیم:

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵

به نوشته روزنامه‌های ایتالیایی، آتالانتا آماده بود پیشنهاد ده میلیون یورویی رم برای زاپاتا را قبول کند اما این‌ باشگاه با پیشنهاد بهتری از سوی اینتر مواجه شده و رم هم دیگر مذاکره را ادامه نداده و مستقیما سراغ سردار آزمون رفته تا او را به رم بیاورد. هواپیمای سردار امروز درپایتخت ایتالیا فرود می‌آید و قرارداد میان آنها بسته خواهد شد.

1914934

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۲

ویدئویی از گاتزتا دلو اسپورت، منتخبی از گل‌های سردار با پیراهن تیم‌های روبین کازان، روستوف و زنیت را منتشر کرده که جزو زیباترین گل‌های ستاره ایرانی فوتیال روسیه به شمار می‌آیند. در این تصاویر فرم بدنی فوق‌العاده آزمون کاملا محسوس است.

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷

ارزش کار آزمون در دوران فوتبالش از اینجا مشخص می‌شود که او در دو لیگ معتبر اروپایی بازی کرده و خواهد کرد؛ بوندسلیگا و سری‌آ. با جدایی سردار از بایرلورکوزن، ما هیچ بازیکن دیگری در لیگ آلمان نداریم. سردار پس از قهر بوندسلیگا با استخدام بازیکنان ایرانی، اولین بازیکنی بود که پس از سال‌ها دوباره به آلمان بازگشته است؛ کشوری که زمانی تمام ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران به آنجا می‌رفتند. حالا ما دوباره در بوندسلیگا بازیکنی نداریم و باید منتظر باشیم تا دوباره یک مدیر ورزشی روی خوشی به یکی از استعدادهای فوتبال ایران نشان بدهد.

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۴

گاتزتا دلو اسپورت، روزنامه ایتالیایی، به شدت سردار را تحویل گرفته است. آنها گزارش مفصلی درباره آزمون منتشر کرده‌اند که تیتر جالبی هم دارد: والیبالیست شکست خورده!

1914927

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

اگرچه اغلب سروصداها در تابستان امسال متوجه مهدی طارمی بود اما سرانجام این سردار آزمون بود که انتقال بزرگ این فصل فوتبال ایران را به نام خود زد. او در بالاترین سطحی که یک فوتبالیست ایرانی به آن دست یافته است، مسابقات فوتبال حرفه‌ای خود را در سری‌آ دنبال خواهد کرد. پیش از او وحید هاشمیان و علی دایی، دو مهاجم تاریخی فوتبال ایران در تیم بایرن مونیخ به میدان رفته و به تاریخ این باشگاه بزرگ آلمانی تعلق دارند. حضور مهدی طارمی در پورتو، تیم همیشه مدعی پرتغالی هم یک نقطه عطف برای فوتبال ایران بوده است؛ طارمی در پورتو کاملا موفق بوده و به همین دلیل امسال در تابستان نامش برای حضور در تیم‌های مختلفی مثل میلان، تاتنهام، اینتر و ... شنیده شد.

1914926

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۳

تنها دو بازیکن ایرانی در سری‌آ به میدان رفته و بازی کرده‌اند و پس از آن لیگ ایتالیا درهای خود را به سمت بازیکنان ایرانی بسته است. رحمان رضایی و علی سامره، دو بازیکن تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ بودند که به تیم پروجا پیوستند. رحمان پس از پروجا در تیم‌های مختلفی بازی کرد اما سامره پس از پروجا به ایران برگشت و از آنجا به فوتبال امارات رفت. حالا سردار پس از یک دوره غیبت طولانی بازیکنان ایرانی در این لیگ، در ایتالیا می‌تواند راه را برای سایر استعدادهای ایرانی باز کند.

1914921

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵

به نوشته کیکر سردار آزمون جانشین تامی آبراهام خواهد شد که به دلیل مصدومیت رباط صلیبی فعلا در دسترس مورینیو و آ.اس رم نیست.

1914915

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷

به گفته سردار آزمون، قرارداد او با تیم آ.اس رم یک و نیم ساله خواهد بود. او گفته است رم مهاجمان بسیار خوبی دارد و کار سختی پیش روی است اما از اینکه به لیگ ایتالیا آمده، بسیار خوشحال است. لیگ ایتالیا، سومین لیگ خارجی است که سردار در آن به میدان می‌رود.

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۶

این هم گزارش سایت فن‌پیج از انتقال سردار به رم: تغییر ناگهانی در بازار برای جالوروسی. قرارداد مهاجم مرکزی بایرلورکوزن سردار آزمون در حال نهایی شدن است. پس از پیشنهاد لوکاکو و قطع شدن مذاکرات با آتالانتا برای زاپاتا، جالوروسی در کمال تعجب به سمت این ایرانی رفت.

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱

از زمان حضور مورینیو در تیم رم، این تیم چهار مهاجم بلند قامت استخدام کرده است. تامی آبراهام، آندره‌آ بلوتی، الدار شومودوروف و بورخا مایورال؛ این چهار بازیکن همه فیزیکی و قدبلند بوده‌اند. البته سردار توانایی فیزیکی این مهاجمان را ندارد اما شم و مهارت بیشتری در گلزنی دارد. شاید مورینیو قصد داشته باشد از او در پست پشت مهاجم استفاده کند؛ کنار دیبالا یا پلگرینی. در انتظار شروع تمرینات و آمادگی سردار خواهیم بود.

۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 46317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha