آرسنال سوپرجام انگلیس را فتح کرد + فیلم

آرسنال در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد در ضربات پنالتی منچسترسیتی را شکست بدهد و فاتح کامیونیتی شیلد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، منچسترسیتی و آرسنال امشب از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه ومبلی بازی کامیونیتی شیلد را برگزار کردند.

نیمه اول این دیدار برخلاف انتظارات مانند آخرین رویارویی دو تیم یک مسابقه هیجان‌انگیز و تماشایی نبود. در نیمه اول موقعیت‌های گل چندانی وجود نداشت و باز هم خلاف پیش‌بینی‌ها آرسنال دو بار روی دروازه حریفش خطرساز شد.

آرسنال با گذشت ۲۵ دقیقه از بازی موفق به ایجاد یک حمله تمرین شده بود و کای هاورتز پس‌ از دریافت توپ در محوطه جریمه با یک چرخش به سمت دروازه ضربه زد که اورتگا با پا این توپ را دفع کرد. توپ سرگردان در محوطه جریمه به گابریل مارتینلی رسید که ضربه قوس‌دار او هم راهی به دروازه پیدا نکرد و جان استونز با ایستادگی برابر آن توپ را دور کرد.

با گذشت ۱۵ دقیقه از اولین فرصت گلزنی آرسنال، توپچی‌ها یک مرتبه موفق به تهدید دروازه قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شدند. بوکایو ساکا پس از نفوذ به محوطه جریمه سیتی و ارسال پاس عرضی به هاورتز او را در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار داد، اما ضربه زمینی او دقیقا به جایی رفت که اورتگا حضور داشت و پس از واکنش دروازه‌بان، توسط مدافعان دور شد.

در دقیقه ۴۴ رودری متوجه خروج بیش از اندازه رمزدیل از دروازه شده بود که با ضربه‌ای از میانه میدان تلاش کرد دروازه حریف را تهدید کند و شوت او روی سقف توری دروازه آرسنال فرود آمد. نیمه اول با همان تساوی بدون گل به پایان رسید.

سیتی نیمه دوم را متفاوت شروع کرد و در دقیقه ۵۱ با ضربه سر خولین آلوارز شانس گل داشت، اما رمزدیل به خوبی واکنش نشان داد و با مشت این توپ را مهار کرد. سیتی در نیمه دوم یک تعویض انجام داد که سرنوشت مسابقه را عوض کرد.

کول پالمر که دقیقه ۶۴ به جای ارلینگ هالند به میدان رفته بود، با گذشت کمتر از ۱۵ دقیقه پس از حضور در زمین دروازه آرسنال را باز کرد. این بازیکن جوان روی ضدحمله سریع فیل فودن و دفع ناقص مدافعان آرسنال در نزدیکی محوطه جریمه به توپ رسید. او با پای چپ فضایی برای شوت‌زنی ایجاد کرد و با یک ضربه قوس‌دار و فنی به مقاومت رمزدیل در این بازی پایان داد.

1906057

آرسنال خیلی خوش شانس بود یا می‌توان گفت رمزدیل واکنش خوبی داشت که موقعیت تک به تک فیل فودن از بین پاهای دروازه‌بان انگلیسی عبور نکرد و به پشت پایش برخورد کرد تا توپ راهی کرنر شود و دومین گل سیتی به ثمر نرسد.

بازی پس از گل سیتی بیشتر با تلاش آرسنال برای جبران نتیجه همراه بود که البته طی ۸ دقیقه وقت اضافه شاگردان میکل آرتتا به هدفشان رسیدند. ضربه کرنر در دقیقه ۹۰+۱۱ پس از دفع مدافعان سیتی به تروسارد رسید و او پس از یک سر توپ با پای چپ شوت‌زنی کرد. ضربه او که چندان قدرتی هم نداشت با برخورد به مانوئل آکانجی تغییر مسیر داده و برخلاف جهت شیرجه اورتگا وارد دروازه شد تا بازی به تساوی برسد.

1906075

پس از این تساوی ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کرد. درحالی‌که تمام بازیکنان آرسنال ضربات پنالتی را به گل تبدیل کردند، کوین دی‌بروینه ضربه‌اش را به تیرک کوبید و شوت رودری هم توسط رمزدیل مهار شد تا اولین جام فصل به آرتتا و تیمش برسد.

به این ترتیب امیدهای گواردیولا برای رسیدن به شش گانه‌ای که در سال ۲۰۰۹ با بارسا به آن رسیده بود، از بین رفت.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۷

پنالتی چهارم آرسنال: گللللل و تمام... ویرا توپ رو می‌کوبه به طاق دروازه سیتی و آرسنال قهرمان کامیونیتی شیلد می‌شه.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۶

پنالتی سوم سیتی: واااای... رودری چقدر بد می‌زنه و رمزدیل توپ رو می‌گیره.

1906076

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵

پنالتی سوم آرسنال: بوکایو ساکا با یه ضربه آروم پنالتی سوم آرسنال رو هم گل می‌کنه.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۴

پنالتی دوم سیتی: برناردو سیلوا میاد و خیلی خونسرد گل می‌زنه.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳

پنالتی دوم آرسنال: پنالتی دوم آرسنال هم گل می‌شه... لئاندرو تروسارد.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۲

پنالتی اول سیتی: واااای... دی‌بروینه ضربه‌ش رو می‌کوبه تیر افقی... آرسنال جلو افتاد.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۰

پنالتی اول آرسنال: اودگارد می‌ره و برخلاف جهت شیرجه اورتگا، گل می‌زنه.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۵

دقیقه ۱۴+۹۰: پایان بازی و تساوی ۱-۱... سرنوشت قهرمان رو پنالتی‌ها مشخص می‌کنن.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱

دقیقه ۱۱+۹۰: گللللل... گل مساوی آرسنال از لئاندرو تروسارد... آرسنال بدجوری داره فشار میاره و یه کرنر می‌گیره... ساکا کرنر رو می‌فرسته و برمی‌گردون، اما سمت چپ محوطه جریمه به تروسارد می‌رسه و شوت اون هم بعد از برخورد به آکانجی تغییر جهت می‌ده و می‌ره تو دروازه.

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
کد خبر: 45701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha