پایان کار کشتی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز + فیلم

نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با شکست حریفی از چین به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در آخرین مبارزه کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی چین، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل ژی منگ از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱ بر ۱ به برتری رسید و صاحب دومین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این مسابقات شد.

میرزازاده که چند روز پیش نیز تنها مدال طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی بلگراد را از آن خود کرده بود، پیش از این در نخستین مبارزه مقابل پانفوئک از تایلند به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. میرزازاده در دومین مبارزه نیز مقابل کورایف از ترکمنستان ۹ بر صفر پیروز شد و در نیمه نهایی نیز علیخان سیزداکف از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک برد و راهی فینال شد.

محمدهادی ساروی دیگر نماینده ایران در روز پایانی این مسابقات بود که دقایقی پیش به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.

فیلم کسب مدال طلا توسط ساروی

روز گذشته (چهارشنبه) و در روز نخست این مسابقات، امین‌کاویانی‌نژاد در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و دانیال سهرابی نیز در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. میثم دلخانی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با شش فرنگی کار عازم این رقابت‌ها شده بود،‌ با کسب ۲ مدال طلای محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین‌میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امین کاویانی نژاد در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز دانیال سهرابی به کار خود پایان داد.

کشتی فرنگی ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ صاحب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز شده بود.

۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 47718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha