مسیر تیم ملی بسکتبال تا جام جهانی چگونه است؟

تیم ملی بسکتبال ایران در مسیر آماده سازی خود برای جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، سفرهای متوالی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران در مسیر آماده سازی خود برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، چند اردو و بازی تدارکاتی برون مرزی دارد که باید به صورت متوالی و فشرده عازم کشورهای مختلف شود.

تا این لحظه و با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط فدراسیون بسکتبال، ۷ بازی تدارکاتی به صورت قطعی برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شده تا شاگردان هاکان دمیر با آمادگی قابل قبولی راهی جاکارتای اندونزی، میزبان بازی‌های گروه G جام جهانی شوند شوند.

طبق برنامه تعیین شده، نخستین مقصد ملی پوشان ایران برای اردوهای برون مرزی ترکیه است. شاگردان دمیر روز شنبه هفته آینده راهی استانبول می‌شوند تا با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط هاکان دمیر، یک بازی تدارکاتی را با شاگردان «ارگین آتامان» در تیم ملی ترکیه برگزار کنند.

ملی پوشان ایران پس از این اردو، بدون بازگشت به ایران عازم لبنان خواهند شد تا دو بازی تدارکاتی را نیز با این تیم برگزار کنند.

بسکتبالیست‌های ایران پس از این اردو به مدت ۱۰ روز در ایران اردو خواهند داشت و سپس راهی روسیه می‌شوند تا دو بازی تدارکاتی را هم با روس‌ها در شهر «پِرم» برگزار کنند. بازی اول دو تیم روز ۱۶ مرداد و بازی دوم روز ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد.

شاگردان «هاکان دمیر» بلافاصله از روسیه عازم گرجستان خواهند شد تا روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ با تیم ملی مونته‌نگرو و روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ با تیم ملی گرجستان دیدارهای تدارکاتی دیگری را برگزار کنند.

طبق خبرهایی موجود مقصد بعدی تیم ملی نیز بدون بازگشت به ایران، حضور در تورنمنت پیک خواهد بود که به میزبانی چین برگزار می‌شود. شاگردان دمیر پس از این تورنمنت برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ عازم اندونزی می‌شوند.

بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ در گروه G رقابت‌ها با تیم‌های ملی اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج همگروه است که باید در جاکارتای اندوزی به مصاف رقبای خود برود.

۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷
کد خبر: 44801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha