ماجرای سوء‎استفاده از دختران بسکتبال ایران

شخصی مرموز به دختران بسکتبالیست، با تصویر کارت مربیگری و کارت جعلی عضویت در فدراسیون، از این دختران برای استعدادیابی درخواست فیلم و عکس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مدتی پیش چند تن از دختران بسکتبالیست اعلام کردند فردی به آن‌ها پیام داده و با نشان دادن مدرک جعلی مربیگری و همچنین مدرک جعلی عضویت در کمیته استعدادیابی فدراسیون از ورزشکاران دختر می‌خواهد به بهانه استعدادیابی فیلم و عکس خود را برای شخص مذکور بفرستند تا به اصلاح تست رفلکس بدنی انجام دهد که برخی از دختران عکس خود را فرستادند و برخی دیگر هم از این کار اجتناب کردند.

این موضوع به جایی کشیده شده که اخیرا حتی یک پیج آکادمی بسکتبال که البته نام مشخصی ندارد، اما خود را در لیگ زنان به عنوان اولین‌ها معرفی می‌کند چنین درخواست مشابهی را از بازیکنان دختر داشته و به نظر می‌رسد یک باند پشت این مورد غیراخلاقی وجود داشته باشد.

فدراسیون هم تاکنون واکنشی نسبت به این مسئله مهم نشان نداده است. با توجه به اینکه خیلی از دختران کم‌سن و سال در معرض خطر قرار دارند، انتظار می‌رود فدراسیون بسکتبال به عنوان متولی این رشته هر چه زودتر این موضوع پر اهمیت را اطلاع رسانی کند.

یکی از مربیان زن بسکتبال در این باره گفت: بعد از لیگ دسته دو سال گذشته که برگشتیم به یک تعداد از بازیکنان من به فاصله یکی دو شب پیام دادند که «شما بازیکن آزاد هستید و بیایید برای تیم ما بازی کنید؛ من تهران هستم و برای شما همه امکانات را فراهم می‌کنم و مبلغی هم پرداخت می‌شود». بازیکنان من ۱۶ ساله بودند، اما خدا را شکر به من اطلاع دادند، در غیر این صورت با توجه به اینکه اولین بار بود وارد تورنمنت مهم شده بودند و ذوق داشتند اتفاق بدی برای آن‌ها رخ می‌داد.

وی افزود: شخص پیام‌دهنده کارت مربیگری و همچنین کارت عضویت جعلی در کمیته استعدادیای فدراسیون به بچه‌ها نشان می‌داد و پروفایل خود را نیز مدام تغییر می‌داد؛ زمانی که عکس پروفایل را به من نشان دادند، گفتم این تیم برای مشهد است و تهران نیست. از طرفی بازیکنان آن دیگر بازی نمی‌کنند. ما پیگیری کردیم، اما ادامه‌دار نبود تا اینکه یکی از خبرنگاران در پیج اینستاگرام خود پیام‌های مشابه را که برای بازیکنان مختلف آمده بود اطلاع رسانی کرد و من هم اعلام کردم برای تیم ما نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

این مربی در خصوص سکوت فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: شاید تاکنون کسی به فدراسیون اطلاع‌رسانی نکرده، اما اکنون که شما خبرنگاران دست به کار شده‌اید حتما اقدام خواهند کرد. قطعا کسی که می‌گوید عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون است با چنین سمت مهمی کارهای بی‌شرمانه‌ای شاید انجام بدهد. امیدوارم با تلاش‌های رسانه فدراسیون هم اطلاعیه‌ای بدهد تا دختران ورزشکار گول نخورند.

۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 49658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha