بلیت نایاب پروازهای داخلی را در سایت‌های خارجی بخرید! + جزئیات

درحالی در سایت‌های داخلی فروش بلیت هواپیما تقریبا تا یکماه آینده هیچ بلیتی وجود ندارد که بلیت پروازهای داخلی با قیمت دلاری توسط سایت‌های عربی فروخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازار حمل‌ونقل هوایی کشور همچنان نابسامان است و عرضه بلیت در این بخش به کمترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده است. این وضعیت پس از اظهارات عجیب رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هواپیما سوار شدن قطارسوارها و اتوبوس‌سوارها تشدید شده است.

اگر تا چند ماه پیش بلیت پروازها داخلی با مشقت فراوان خریداری می‌شد، امروز همین بلیت نایاب شده و تنها صندلی‌های بیزینس پروازها آنهم برای حداقل یکماه آینده قابل خریداری است.

در این شرایط برخی سایت‌های خارجی فعال در بخش حمل‌ونقل هوایی اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی آنهم با قیمت دلاری می‌کنند.

به‌عنوان مثال در سایت aldalil۷۸.com که دفتر آن در بصره است بلیت پرواز تهران-مشهد هواپیمایی تابان با قیمت حدود ۵۵ دلار (حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) فروخته می‌شود. نرخ مصوب این پرواز یک میلیون و ۳۱۴ هزا رو ۸۰۰ تومان است. این در حالی است که در سایت‌های داخلی مجاز بلیت پرواز تهران-مشهد تا یکماه آینده (۱۶ مرداماه ۱۴۰۲) وجود ندارد!

قیمت بلیت تهران-شیراز حدود ۴۵ دلار یعنی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری برای این پرواز یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان است. مشخص نیست این قبیل سایت‌ها که اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی آنهم با قیمت دلاری می‌کنند از سازمان هواپیمایی کشوری مجوزهای لازم را دارند یا خیر.

بلیت نایاب پروازهای داخلی را در سایت‌های خارجی بخرید!

بلیت نایاب پروازهای داخلی را در سایت‌های خارجی بخرید!

بلیت نایاب پروازهای داخلی را در سایت‌های خارجی بخرید!

سازمان هواپیمایی کشوری، رستم قاسمی، کشور عراق، سازمان هواپیمایی کشوری، رستم قاسمی، کشور عراق، سازمان هواپیمایی کشوری، رستم قاسمی، کشور عراق.

ممنوعیت فروش بلیت دلاری به اتباع خارجی

یکسال قبل در چنین روزهایی برخی سایت‌ها بلیت پروازهای داخلی را به صورت دلاری به اتباع خارجی می‌فروختند. موضوعی که باعث شد وزیر فقید راه و شهرسازی ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ از ابطال مصوبه فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر دهد.

رستم قاسمی گفت: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه‌های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه‌ای که با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد که تصویر آن نیز منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی هم در این‌باره گفته بود: فروش ارزی و دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی، متوقف شد و دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

محمد محمدی بخش افزود: چارتر کننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند. تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

ضد و نقیض افزایش مجدد قیمت پروازهای داخلی

به گزارش تسنیم، اخیرا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال افزایش ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما طی ۱۰ روز آینده خبر داده و گفته است: طی جلسه‌ای که شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی داشتند مقرر شد قیمت بلیت هواپیما را تا ۱۰ روز آینده بر اساس همان افزایش ۲۹ درصدی نگه دارند.

محمدی بخش با بیان اینکه با اختیار سازمان هواپیمایی کشوری و شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، پس از مهلت ده‌روزه، ۹ درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می‌شود افزود: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت در اردیبهشت ماه بر این اساس بود که ۲۰ درصد افزایش قیمت بلیت به‌همراه ۹ درصد ارزش افزوده اعمال شود، اما حالا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، ۹ درصد قیمت ارزش افزوده به قیمت بلیت اضافه می‌شود تا بهای بلیت ۲۹ درصد قبلی به‌همراه ۹ درصد ارزش افزوده گران شود.

این اظهارات البته واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری را به‌دنبال داشت. یازرلو در این‌باره گفته است: تاکید سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت تصمیمات ستاد تنظیم بازار است. در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی موضوع اختلاف برداشت در نحوه اعمال ۲۹ درصد افزایش مورد تصویب ستاد تنظیم بازار بر روی نرخ بلیت در مسیرهای داخلی مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد مراتب از مراجع ذی‌ربط از جمله ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، استعلام شود.

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 44590
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha