وزیر خارجه آمریکا: «شکاف‌های مهمی در قدرت رهبری پوتین بوجود آمده است»

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی شورش واگنر را شکافی جدید و بزرگ در قدرت راهبری رییس جمهور روسیه خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن گفت: چالش بی‌سابقه واگنر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، شکاف‌های جدیدی را در قدرت رهبری او آشکار کرده است که ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد.

بلینکن و اعضای کنگره آمریکا در یک سلسله مصاحبه تلویزیونی گفتند که آشفتگی روز شنبه در روسیه، پوتین را به گونه‌ای تضعیف کرده است که می‌تواند به ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه در داخل خاک این کشور کمک کند و در عین حال به نفع همسایگان روسیه از جمله لهستان و کشورهای بالتیک هم باشد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی افزود: تنش‌هایی که جرقه این اقدام را زد، ماه‌هاست که افزایش یافته است و خطر آشفتگی داخلی می‌تواند بر قابلیت‌های نظامی مسکو در اوکراین تأثیر بگذارد. ما شاهد ظهور شکاف‌های بیشتری در نمای روسیه بوده‌ایم. هنوز خیلی زود است که بگوییم دقیقاً کجا می‌روند و چه زمانی به آنجا می‌رسند. اما مطمئناً ما انواع سؤالات جدیدی داریم که پوتین باید به آنها پاسخ دهد.

بلینکن این آشفتگی را یک مسئله داخلی برای پوتین توصیف کرد.

بلینکن در مورد وضعیت جنگ در اوکراین هم گفت: تمرکز ما قاطعانه و بی‌امان بر اوکراین است، و مطمئن می‌شویم که آنچه را که برای دفاع از خود و بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که روسیه تصرف کرده است، دارد.

وزیر خارجه ایالات متحده در مورد جزییات مذاکره رییس جمهور بلاروس با رهبر واگنر هم گفت: ممکن است پوتین نخواسته خود را در سطح مذاکره مستقیم با پریگوژین پایین بیاورد.

۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 44154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha