دردسرهای جواد؛چرا نکونام سرمربی استقلال نشد؟

اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال اعتقاد دارند که حجت کریمی با بررسی همه جوانب بهترین انتخاب را داشته باشد و گزینه‌ای را به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال برگزیند که برای هواداران امیدبخش باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حالی که هواداران استقلال طبق وعده سرپرست مدیرعاملی استقلال در انتظار معرفی سرمربی تیم محبوب‌شان بودند، به یکباره صبح شنبه همه چیز تغییر کرد و حجت کریمی انتخاب سرمربی جدید را به تعویق انداخت. کریمی با انتشار یک استوری در اینستاگرام، از هواداران استقلال خواست برای انتخاب سرمربی جدید و برای انتخاب بهترین گزینه چند روز دیگر صبر کنند. در بخشی از استوری کریمی آمده است: «هواداران فهیم و دلسوز باشگاه بزرگ استقلال! در این مقطع زمانی مأموریت ما تدارک تیمی قدرتمند و درخور شأن و جایگاه استقلال است که بتواند از ناملایمات و بی‌عدالتی‌ها بگذرد و در جایگاه اصلی خود در ایران و آسیا قرار گیرد. بی‌تردید این مهم با یک کادر فنی بادانش و تقویت تیم شایسته کنونی محقق خواهد شد. دغدغه هواداران پرشمار باشگاه کاملاً قابل درک و مورد احترام است اما این پروسه مهم قطعاً با اقدامات عجولانه و هیجانی محقق نخواهد شد. از همه هواداران دلسوز می‌خواهیم با سعه صدر به خادمان خود در باشگاه فرصت بدهند تا در چند روز آینده به دور از التهاب، انتخاب اصلحی داشته باشیم.» کریمی در حالی از هواداران فرصت خواست که بسیاری از رسانه‌ها از جواد نکونام به عنوان سرمربی بعدی استقلال یاد می‌کردند اما ظاهراً هنوز چیزی قطعی نشده است.

بختیاری‌زاده: قرار نبود کسی معرفی شود!
بهتاش فریبا، یکی از اعضای کمیته فنی استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا نکونام به عنوان مربی جدید معرفی نشد، می‌گوید: «حقیقتاً زمانی که اعضای کمیته فنی را معرفی کردند، من در ایران نبودم و به این دلیل در جلسات کمیته فنی هم حضور نداشتم. ۳ روز پیش زمانی که به ایران آمدم پرویز مظلومی، دیگر عضو کمیته فنی به من گفت این کمیته به جواد نکونام رسیده تا او مربی استقلال شود اما حالا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که او به عنوان مربی معرفی نشد.» علاوه بر این، سهراب بختیاری‌زاده، دیگر عضو کمیته فنی استقلال هم چنین واکنشی به این سؤال داشت: «قرار نبود کسی معرفی شود! در واقع قرار نیست تصمیمات کمیته فنی رسانه‌ای شود. کریمی، سرپرست باشگاه از هواداران زمان خواست تا با دقت بیشتر بتوانیم گزینه‌های سرمربیگری تیم را بررسی کنیم. زمان مهم است اما مهم‌تر از زمان، انتخاب درست است و باید بهترین اتفاق برای نیمکت استقلال بیفتد. آرامش هواداران می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین فرد را انتخاب کنیم.»

گرشاسبی: مدیران فولاد با جدیت تمام پیگیر شکایت‌شان بودند
دلیل عدم معرفی نکونام به عنوان سرمربی استقلال مشکلاتی است که سال گذشته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رخ داد. نکونام ۳ اسفند ۱۴۰۱ پیش از رویارویی قرمزپوشان فولادی با الهلال عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم عجیبی گرفت و به یکباره از حضور در این تیم استعفا داد. این موضوع باعث شد تا باشگاه فولاد از نکونام شکایت کند و پرونده این مربی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود. در این بین حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل سابق فولاد درخصوص نحوه جدایی نکونام از فولاد بیان می‌کند: «زمان استعفای نکونام من در فولاد مسئولیتی نداشتم اما می‌دانم که در آن زمان مدیران فولاد از نکونام شکایت کردند و با جدیت تمام پیگیر شکایت‌شان بودند. حقیقتاً نحوه جدایی نکونام از فولاد عجیب بود و در واقع او خودش را با این تصمیم عجیب خراب کرد. نکونام حیف شد.» البته کمیته انضباطی هیچ رأیی درخصوص شکایت فولاد از نکونام صادر نکرد اما طبق اخبار غیر رسمی، نکونام به دلیل نحوه جدایی از تیم فولاد مجوز فعالیت ندارد و مدیران استقلال هم هنوز نتوانسته‌اند مجوز کار نکونام را بگیرند و به همین دلیل هم او تاکنون به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها معرفی نشده است. در این بین شنیده می‌شود مدیران استقلال از حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال قطع امید کرده‌اند و حجت کریمی به این دلیل از هواداران فرصت خواسته است.
ترس مدیران استقلال بابت جدایی نکونام از فولاد
نحوه جدایی نکونام از فولاد برای او کاملاً دردسرساز شده و مدیران استقلال می‌ترسند که او به یکباره در مقطع حساس پشت تیم را خالی کند و از هدایت استقلال انصراف دهد. در این شرایط گفته می‌شود باشگاه استقلال بار دیگر سراغ گزینه‌های خارجی خواهد رفت و به همین دلیل این موضوع زمانبر خواهد بود.

گزینه‌های جدید روی میز هیأت مدیره
اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال اعتقاد دارند که حجت کریمی با بررسی همه جوانب بهترین انتخاب را داشته باشد و گزینه‌ای را به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال برگزیند که برای هواداران امیدبخش باشد. در چنین شرایطی احتمالاً نام‌های جدیدی نسبت به آنچه در روزهای گذشته مطرح بوده، روی میز اعضای هیأت مدیره قرار می‌گیرد. در این خصوص شنیده می‌شود رزومه چند گزینه خارجی جدید به دست مدیریت باشگاه رسیده و قرار است در جلسات کمیته فنی و هیأت مدیره مورد بررسی قرار بگیرد.علاوه بر این با کمرنگ شدن شانس حضور نکونام در استقلال دوباره ساکت الهامی به عنوان گزینه جدی سرمربیگری این تیم مطرح شده است و با محمد ربیعی برای این پست رقابت خواهد کرد.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 43833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha