ترامپ:دادگاه من برای منحرف کردن پرونده پسر بایدن است

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، اظهار کرد اتهامات جدید علیه او برای منحرف کردن پرونده هانتر بایدن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازخبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و رئیس جمهور سابق این کشور، اظهار کرد اتهامات جدید علیه او برای منحرف کردن پرونده پسر جو بایدن «هانتر بایدن» است.

ترامپ در جریان مصاحبه‌ای با شبکه‌ای بی سی افزود: این اتهامات به دلایل سیاسی علیه من مطرح شده، اما من تصور می‌کنم این اتهامات برای سرپوش گذاشتن بر جنایات بی شماری است که از سوی جمهوری خواهان در کنگره علیه هانتر بایدن مطرح شده است.

وی تصریح کرد آنچه که اتفاق می‌افتد و پول زیادی که به سمت جو بایدن و خانواده اش سرازیر می‌شود، باورنکردنی است. آن‌ها به هر طریق می‌خواهند پرونده هانتر بایدن را منحرف کنند. جمهوری خواهان کنگره تحقیقات طولانی مدتی را بر روی خانواده بایدن و طرح‌های تجاری آن‌ها آغاز کرده اند و نگرانی‌ها درباره لپ تاپ هانتر بایدن اولویتی برای اکثریت مجلس نمایندگان است.

این در حالی است که هفته گذشته کمیته بازبینی مجلس نمایندگان آمریکا به بررسی اسنادی شامل اطلاعاتی تایید نشده علیه جو بایدن برای دست داشتن در پرونده فساد با یک دولت خارجی در زمان تصدی معاونت رئیس جمهور، پرداخت.

دادستانی ایالت دلاور تحقیقات خود را درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن انجام داده است. این دادستانی درباره متهم کردن پسر رئیس جمهور به اتهام تخلفات مالیاتی و نقض قوانین خرید سلاح تصمیم گیری خواهد کرد.

در زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود ماجرای لپ‌تاپ پسر بایدن جنجالی شد، اما رسانه‌ها که عموماً حامی بایدن بودند طرح آن را بر خلاف تبلیغات انتخاباتی او می‌دید و بر همین اساس به سرعت علیه آن موضع گرفتند.

اندکی بعد نیویورک‌پست گزارش داد به لپ‌تاپی دست پیدا کرده که «هانتر بایدن»، پسر نامزد وقت حزب دموکرات در یک تعمیرگاه در ایالت «دلاور» جا گذاشته بود. این لپ‌تاپ حاوی انواع محتوای شرم‌آور بود، از تصاویر و فیلم‌های مستجهن گرفته تا ایمیل‌هایی که نشان می‌داد هانتر از نفوذ پدرش برای پیشبرد قراردادهای تجاری در اوکراین و چین استفاده کرده است.

از جمله افشاگری‌های نیویورک‌پست این بود که جو بایدن در زمانی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده به دولت اوکراین برای اخراج دادستان ارشدش فشار آورده بود، شخصی که داشت درباره شرکت «بوریسما» که هانتر در آن شاغل بود تحقیق می‌کرد. در سال ۲۰۱۶، جو بایدن خواهان عزل «ویکتور شوکین»، دادستان اوکراینی شده بود که دفترش مشغول رسیدگی به پرونده «بوریسما» و دیگر شرکت‌های اوکراینی بود.

اکنون، بعد از گذشت چندین ماه از آن زمان، لپ‌تاپ هانتر بایدن و محتواهای آن هنوز مسئله‌ساز است، زیرا مشخص شده که گزارش نیویورک‌پست واقعی بوده و تنها انگیزه رسانه‌ها و تحلیلگران در آن زمان برای نشان دادن قضیه به شکلی دیگر، تلاش برای جلوگیری از ضربه زدن به کمپین انتخاباتی جو بایدن بوده است.

چند روز قبل دادگاهی در آمریکا بر اساس اسنادی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به ۳۸ مورد از جمله داشتن اسناد طبقه بندی شده مرتبط با امنیت ملی متهم شده است.

اسناد محرمانه‌ای که در منزل ترامپ به دست آمده، دربرگیرنده جزئیاتی از توانمندی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی است.

وی روز گذشته در نخستین سخنرانی عمومی خود پس از طرح این اتهامات در گردهمایی جمهوری خواهان ایالت جورجیا، تاکید کرد وزارت دادگستری پاتوق افراد بیماری هستند که باید به سرعت کنار گذاشته شوند. ترامپ، جک اسمیت مامور ویژه‌ای که او را متهم کرده، فردی تبهکار نامید و خواستار لغو تحقیقات رسمی علیه خود شد.

ترامپ همچنین جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا را متهم کرد که اتهامات جنایی را علیه او ترتیب داده تا کمپین اصلی‌ترین رقیب سیاسی اش را تحت تاثیر قرار داده و نیز در مسیر تحقیقات کنگره و فدرال در پرونده پسر بایدن، اختلال ایجاد کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا خاطرنشان کرد اتهامات بی اساس علیه من از سوی وزارت دادگستری دولت بایدن، تمام می‌شود در حالی که این اتهامات یکی از وحشتناک‌ترین موارد سوء استفاده از قدرت در تاریخ آمریکاست. این آزار و اذیت وحشیانه تحریف آشکار عدالت است. کاری که بایدن انجام می‌دهد وحشتناک است.

با اقدام دادگاه فدرال، ترامپ نخستین رئیس جمهور پیشین آمریکا است که هدف تحقیقات مجرمانه قرار می‌گیرد. کیفرخواست صادر شده برای ترامپ پیامدهای حقوقی غیرقابل انکاری مانند امکان زندان شدن او در صورت محکومیتش دارد.

صدور این کیفرخواست همچنین پیامدهای سیاسی عظیمی هم برای ترامپ به همراه خواهد داشت، زیرا می‌تواند نظر جمهوری‌خواهان را در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا را نسبت به کاندیدایی که دو بار متهم شده است، تغییر دهد.

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 43679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha