پخش زنده بازی تیم‌‎های ملی فوتبال ایران - انگلستان؛ گروه B دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم فوتبال ایران و انگلستان روز دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران - انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ ، ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه ۳۰ آبان در ورزشگاه خلیفه برگزار شد.

شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس، پایان تلخ برای ایران در اولین بازی جام جهانی + ویدیو

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه B:

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس - ایران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه
دوشنبه ۳۰ آبان: آمریکا - ولز، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر: ولز - ایران، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر:انگلیس - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه البیت
سه شنبه ۸ آذر: ولز - انگلیس، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
سه شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در سومین جام جهانی متوالی خود عازم قطر می‌شود و با وجود شرایط دشواری که پشت سر گذاشته است،‌ هدفی جز صعود از مرحله گروهی و رقم زدن اولین حضور در دور حذفی جام جهانی ندارد.

رستگاری در اوج ناامیدی

مسیر ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ نیمه‌ای تاریک و نیمه‌ای روشن داشت. یوزهای ایرانی دور مقدماتی را با دو پیروزی روحیه‌بخش مقابل دو تیم ضعیف گروه A آغاز کرده و مجموعاً ۱۶ گل در آن بازی‌ها به ثمر رساندند. تیم ملی کشورمان که با مارک ویلموتس وارد این مرحله شده بود، در ادامه با شکست در دو چالش تعیین‌کننده برابر بحرین و عراق،‌ در یک قدمی حذف قرار گرفت.

با پایان دوره ویلموتس که نتایج ضعیف و هزینه مالی سنگینی بر فدراسیون تحمیل کرد، دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی نشست و پس از چهار پیروزی در گرمای بحرین، به‌عنوان صدرنشین راهی دور نهایی شد. ایران با کسب ۱۹ امتیاز از هفت دیدار نخست خود، به‌عنوان اولین تیم آسیایی (پس از قطرِ میزبان) توانست صعود خود را به جام جهانی قطعی کند. هرچند نیمکت تیم ملی به اسکوچیچ هم وفا نکرد و کارلوس کی‌روش شهریور ۱۴۰۱ جانشین مرد کروات شد.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

امتحان‌های ناموفق برای صعود از گروه

ایران در قطر، ششمین حضور خود در مسابقات جام جهانی را تجربه می‌کند. اولین صعود ایران به این رقابت‌ها به سال ۱۹۷۸ بازمی‌گردد که تیمِ حشمت مهاجرانی در آرژانتین تنها یک امتیاز گرفت و از صعود به دور حذفی بازماند. پس از ۲۰ سال غیبت، ملی‌پوشان کشورمان صعودی دراماتیک به جام جهانی ۱۹۹۸ را پشت سر گذاشتند و در آن مسابقات با غلبه بر آمریکا، اولین سه امتیاز تاریخ خود در جام جهانی را به دست آوردند. هرچند شکست مقابل یوگسلاوی و آلمان به رؤیای صعود از مرحله گروهی پایان داد.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

بازیکنان تیم ملی پس از قطعی شدن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کشورمان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ هم راهی جام جهانی شد و با کسب یک امتیاز، رتبه‌ای بهتر از قعر جدول جدول گروه‌های خود کسب نکرد. روسیه میعادگاهی بود که می‌توانست میزبان اولین صعود تاریخ ایران از مرحله گروهی باشد. ایران با گل‌به‌خودی عزیز بوهدوز از سد مراکش گذشت و از اسپانیا شکست خورد. این تیم در بازی نهایی اما مقابل پرتغال به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک نرسید تا طلسم صعود باز هم نشکند.

افتخارات مهم و نام‌های جاودان

قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶، مهمترین افتخارات تاریخ تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود. جواد نکونام با ۱۵۱ بازی ملی و علی دایی با زدن ۱۰۹ گل ملی از این لحاظ رکورددار هستند. کریم انصاری‌فرد کاپیتان اصلی ایران خواهد بود، اما با توجه به احتمال غیبت وی در ترکیب اصلی، علیرضا جهانبخش به احتمال فراوان بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو می‌بندد.

چهارمین تجربه مرد پرتغالی در جام جهانی

کارلوس کی‌روش چهارمین حضور پیاپی خود در جام جهانی را جشن می‌گیرد. دستیار سابق سر الکس فرگوسن که آفریقای جنوبی را به جام جهانی ۲۰۰۲ رساند، همراه این تیم مسافر کره و ژاپن نشد. با این حال وی در سال ۲۰۱۰ با پرتغال و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ همراه با ایران در جام جهانی شرکت کرده و یکی از مربیان کهنه‌کار این جام به شمار می‌رود. کی‌روش با تیم پُرستاره پرتغال در آفریقای جنوبی، پرتغال را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رساند که در این مرحله قافیه را به اسپانیای قهرمان باخت.

ستاره لیگ قهرمانان؛ خطر بزرگ مدافعان رقیب

مهدی طارمی بدون شک ستاره اول فوتبال ایران به شمار می‌رود. پنجمین بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا ۲۳-۲۰۲۲ تاکنون آمار ۱۳ گل و هفت پاس گل را در ۱۸ مسابقه این فصل به ثبت رسانده است و در اوج دوران فوتبال خود قرار دارد. سردار آزمون دیگر بازیکن تأثیرگذار تیم ملی کشورمان است که با توجه به مصدومیتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، امیدوار است خودش را به جام جهانی برساند. اللهیار صیادمنش هم شرایطی مشابه آزمون را می‌گذراند.

جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

طارمی؛ ستاره درخشان این روزهای فوتبال اروپا

در انتظار تاریخ‌سازی در ۸ آذری دیگر

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸، چهار سال تجربه بیشتر اندوخته‌اند. آنها بارها در ورزشگاه‌های قطر به میدان رفته‌اند و با شرایط آب و هوایی و محیطی این کشور کاملاً آشنا هستند. سه بازیکن تیم ملی یعنی شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و امید ابراهیمی امسال هم در لیگ ستارگان قطر توپ می‌زنند.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است. ایران روز ۳۰ آبان برای اولین بار در تاریخ خود مقابل انگلیس صف‌آرایی می‌کند و روز چهارم آذر برابر ولز به میدان می‌رود. شاگردان کارلوس کی‌روش در بیست‌وپنجمین سالگرد دیدار تاریخی با استرالیا (۸ آذر) به مصاف آمریکا خواهند رفت که در صورت قطعی شدن صعود ایران، تاریخ‌سازی دیگری در این روز رقم می‌خورد. در صورت کسب جایگاه دوم، تیم دوم گروه A (یکی از تیم‌های هلند، سنگال، قطر یا اکوادور) حریف ایران خواهد بود.

معرفی تیم ملی انگلستان

تیم ملی فوتبال انگلیس در حالی شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را در قطر تجربه خواهد کرد که اولین حضور آنها در این تورنمنت معتبر به سال ۱۹۵۰ بازی می‌گردد. سه‌شیر که در رده‌بندی فعلی فیفا در رده پنجم برترین تیم‌های جهان است، در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. انگلیسی‌ها که از آن سال تاکنون دیگر فاتح تورنمنت معتبر دیگری نشده‌اند، امیدوارند بتوانند در قطر به حسرت ۵۶ ساله خود پایان بدهند.

خلاصه بازی انگلیس ۳ - آلمان ۳ را ببینید:

انگلیس که در جام‌های جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و ۲۰۱۸ روسیه در رده چهارم به کار خود پایان داد، در یورو ۲۰۲۰ هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد. بازگشت سه‌شیر به روزهای خوبش در چند سال اخیر باعث شده تا هواداران این تیم نسبت به نتیجه گرفتن تیم‌شان در جام جهانی ۲۰۲۲ خوشبین باشند و باید دید که آیا امسال سالی است که جام بالاخره به خانه می‌آید یا خیر؟

ساوت‌گیت و بازگشت امیدواری دوباره هواداران انگلیس

گرت ساوت‌گیت که در دوران حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های کریستال‌پالاس، استون‌ویلا و میدلزبرو بازی کرد و بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ هم در ۵۷ بازی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت، در سال ۲۰۰۶ و بلافاصله پس از اعلام بازنشستگی‌اش به مربیگری روی آورد و در اولین گام هدایت آخرین تیم دوران حرفه‌ای‌اش یعنی میدلزبرو را برعهده گرفت و سه سال در این تیم فعالیت کرد. این مربی انگلیسی در ادامه وقفه‌ای چهار ساله در کارش به وجود آمد و در سال ۲۰۱۳ هدایت تیم زیر ۲۱ سال انگلیس را برعهده گرفت و سه سال بعد هم به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی شد و حضورش روی نیمکت این تیم تا به امروز ادامه دارد. کسب عنوان چهارمی جام جهانی ۲۰۱۸ و نایب‌قهرمانی در مسابقات یورو ۲۰۲۰ دستاورد ساوت گیت در تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربی بوده است. ساوت‌گیت که محبوبیت نسبتاً خوبی در بین هواداران انگلیس دارد، به نظر نمی‌رسد تیمش کار سختی برای صعود از مرحله B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد، جایی که با تیم‌های ایران، آمریکا و ولز همگروه هستند اما آنها در راه قهرمانی رقبای سرسختی از اروپا و آمریکای جنوبی را پیش‌روی خود می‌بینند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال انگلیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از مرحله انتخابی

انگلیس در حالی جواز حضور در بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی را به دست آورد که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منقطه اروپا عملکرد خوبی از خود در گروه I این رقابت‌ها و در مصاف با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن‌مارینو داشت و با کسب ۸ برد و دو تساوی از ۱۰ بازی خود به عنوان صدرنشین گروه مسافر قطر شد. شاگردان ساوت‌گیت که در این مرحله شکستی را متحمل نشدند، ۳۹ گل به رقبا زدند و تنها سه بار دروازه‌شان باز شد. هری کین مهاجم تاتنهام با ۱۲ گل‌ زده بهترین گلزن سه‌شیر در مرحله انتخابی جام جهانی بود.

مصدومیت‌های لحظه آخری بلای جان ساوت‌گیت

انگلیس یکی از تیم‌هایی اروپایی است که بیشترین ضربه را از بازی‌های پرفشار باشگاهی قاره سبز در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی قطر خورده و چند بازیکن این تیم به خصوص بازیکنان خط دفاعی به دلیل مصدومیت شانس حضور در این تورنمنت را از دست می‌دهند. ب ن چیلول از چلسی به دلیل مصدومیت همسترینگ شانس حضور در جام جهانی را از دست داد، این در حالی است که ریس جیمز از چلسی، کایل واکر از منچسترسیتی، کالوین فیلیپس از منچسترسیتی و امیل اسمیت رو از آرسنال نیز به دلیل مصدومیت‌های مختلف حضورشان در این تورنمنت در هاله‌ای از ابهام است.

هری کین؛ ستاره سه‌شیر

بهترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس به طور حتم کاپیتان این تیم یعنی هری کین است. مهاجم ۲۹ ساله تاتنهام که از سال ۲۰۱۵ در عضویت تیم ملی فوتبال انگلیس است، تاکنون در ۷۵ بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار ۵۱ گل‌زده را از خود برجای گذاشته است. او که تنها به دو گل‌ دیگر نیاز دارد تا به رکورد وین رونی به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس برسد، به نظر می‌رسد بتواند در این دوره از رقابت‌ها این رکورد را بشکند و تبدل به بهترین گلزن سه‌شیر در تمامی ادوار شود. در کنار هری کین، انگلیسی‌ها خوشبین به درخشش بازیکنان جوانی همچون فیل فودن، بوکایو ساکا و جود بیلینگهام هستند.

عملکرد انگلیس در سال ۲۰۲۲

شاگردان گرت ساوت‌گیت در سال ۲۰۲۲ در مجموع در ۸ بازی به میدان رفته‌اند که حاصلش دو برد، سه تساوی و سه شکست بوده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 35259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha