افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آبان ماه

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از افتتاح بالای ۵ هزار واحد مسکونی مربوط به طرح اقدام ملی مسکن طی آبان ماه سال جاری در کشور خبر داد.

گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ پروانه اصلانی افزود: این وزارتخانه طرح اقدام ملی مسکن را با ابعاد ۴۰۰ هزار واحد برای دوسال شروع کرده است که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد هم در سایر شهرهای که نیاز مسکن شان از سوی وزارتخانه اعلام شده احداث خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار واحد زمین در سطح کشور تامین شده است، اظهارداشت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مربوط به بافت های فرسوده در قالب پرداخت تسهیلات یارانه ای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده بوده نه ساخت مسکن توسط تامین زمین.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: علی رغم اینکه این ۱۰۰ هزار واحد جزء برنامه تامین زمین وزارتخانه نبوده اما افزون بر ۴۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن کم و بیش در حال انجام است.

اصلانی بیان داشت: خوشبختانه در آبان ماه سال جاری افتتاح بالای پنج هزار واحدمسکونی ساخته شده در قالب طرح اقدام ملی را خواهیم داشت البته بخشی هم طی سال گذشته در سیرجان تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی اجاره داری حرفه ای در سطح کشور نخستین قدمی که می بایست برداشته می شد این بود که این نوع فعالیت در قیاس با سایر فعالیت های که در کشور ازطریق واسطه گری و حضور در بازارهای بسیار زود بازده مثل ارز، طلا و حتی سهام برای سرمایه گذاران خرد و کلان امکانپذیر است، سودآور شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: علت اینکه اجاره داری بصورت حرفه ای در کشور شکل نمی گیرد این که بازدهی اجاره داری در کشور پائین است.

وی افزود: برای رفع این مشکل یک اصلاح آئین نامه اجرایی به هیئت وزیران برده شد ومصوب گردید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از نهاد های دولتی، غیر دولتی، اشخاص بخش خصوصی و تمامی کسانی که حاضرند در بخش اجاره داری سرمایه گذاری کنند زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله تحویل تا خانه بسازند و به بازار اجاره برای ۹۹ سال عرضه کنند.

اصلانی بیان داشت: هم اکنون تدوین آئین نامه اجرایی این موضوع در دستور کار است که بزودی برای تصویب به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری که برای این حوزه ضروری است مصوبات لازم را اخذ تا بتوان نهاد اجاره داری حرفه ای را در کشور پایه گذاری کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: این نهاد به ساماندهی بازار اجاره در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در کنار طرح اقدام ملی مسکن فعالیت های دیگر برای ساماندهی بازار مسکن ازجمله راه اندازی ابزارهای نوین در بازار سرمایه با هدف کمک به تولید در بخش مسکن مثل اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین در حوزه مصالح ساختمانی و غیره را در دستور کار خود دارد.

منبع: بازار

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 3080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha