۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 41818
آبروی از دست رفته میلیارد در بازار مسکن

اگر خیلی اصرار دارید با یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان حوالی پایتخت خانه بخرید، روی شهرک‌های اطراف تهران و شهرهای جدید مثل، پردیس، پرند، وردآورد، واوان و باقرشهر دست بگذارید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد برای خرید خانه در تهران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کم است؛ خیلی کم و حتی شاید حقیر و ناچیز! فرقی نمی‌کند کجا دنبال خانه بگردید، در سایت‌های انتشار آگهی آنلاین یا دفتر مشاوران سنتی املاک. همه‌شان نهایتا به یک جواب ناامیدکننده می‌رسد: در خود شهر تهران آپارتمانی که به‌درد زندگی یک خانواده بخورد پیدا نمی‌کنید. اغلب مشاوران املاک همان اول کار بدون اینکه زحمت جست‌وجو در فایل‌های پیشنهادی را به‌خود بدهند یا با دوست و آشنایی تماس بگیرند، آب پاکی را روی دستتان می‌ریزند.

به گزارش روزنامه هفت صبح، بیشترشان توصیه می‌کنند اگر خیلی اصرار دارید با یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان حوالی پایتخت خانه بخرید، روی شهرک‌های اطراف تهران و شهرهای جدید مثل، پردیس، پرند، وردآورد، واوان و باقرشهر دست بگذارید. در گزارش امروز تصمیم گرفتیم کوتاه نیاییم و ببینیم بالاخره یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پول، کجا ما را صاحبخانه می‌کند. سایت‌های انتشار آگهی آنلاین را زیرورو کرده‌ایم و به مشاوران املاک سر زده‌ایم. خیلی هم پیگیر و با سماجت روی خواسته‌مان پافشاری کرده‌ایم. فکر می‌کنید نتیجه چی بود؟

‌همین نزدیکی‌ها؛ وردآورد

وردآورد بغل تهران است. با مترو که از صادقیه فقط چهار ایستگاه فاصله دارد. وردآورد از شمال با آزادراه تهران، کرج و از جنوب به شهر قدس و از غرب با گرمدره همسایه است. به همین دلیل اگر در این شهرک خانه با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیدا شود باید کلاهمان را بیندازیم بالا. راستش این را یکی از مشاوران املاک این منطقه هم می‌گوید، وقتی می‌شنود فقط همین قدر پول داریم و در جواب سرش را می‌خاراند و با چشم‌های گرد می‌گوید پارسال هم با این قیمت‌ها در این منطقه خانه پیدا نمی‌کردید چه برسد به امسال که قیمت همه چیز بالا رفته.

به گفته این مشاور املاک که سابقه ۱۵‌ساله در این منطقه دارد، با این بودجه فقط در آخر روز برایتان خستگی می‌ماند و باید پول بیشتری داشته باشید. وقتی می‌پرسم مثلا چقدر باید روی این پول بگذارم در جواب می‌گوید اگر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشی می‌توانی یک آپارتمان ۵۰ متری یک‌خوابه بخری.

البته او تاکید می‌کند در این منطقه تعداد آپارتمان‌های متراژ پایین محدود است و این مورد اکازیون را نباید از دست بدهیم، اما یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بقیه خیلی زیاد است. البته او یک پیشنهاد دیگر هم دارد، یک واحد ۹۸ متری برای پیش‌فروش هست که فعلا باید حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهیم و سه سال بعد تحویل بگیریم. البته سه سال بعد باز هم باید پول بدهیم که مبلغ اضافه همان سال و موقع تحویل خانه و تنظیم سند مشخص می‌شود. با این اوصاف با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نمی‌توان یک آپارتمان دوخوابه تحویل فوری در وردآورد پیدا کرد.

شهرهای جدید هشتگرد

چند سالی است که در هشتگرد استان البرز که یکی از شهرهای قدیمی است، هشتگردهای جدیدی ساخته می‌شود. شهرک‌های کوچک که با نام شهر جدید هشتگرد ساخته می‌شوند. فاصله این شهرها با تهران حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه است. هشتگرد خط مترو هم دارد و از صادقیه می‌توانید به این شهر برسید. اگر دست خالی از وردآورد برگشتیم، اما در هشتگرد اوضاع خیلی بهتر است. یعنی مشاوران املاک این منطقه خیلی هم تو ژست حق به جانب نیستند که پولتان کم است و باید بودجه را افزایش بدهید و بقیه ماجرا.

خبر خوب این است که اینجا با یک میلیارد تومان هم می‌توانید آپارتمان بخرید. مثلا در شهر جدید هشتگرد اواسط بلوار دهم یک واحد آپارتمان ۷۸ متری دوخواب که سال ۹۹ ساخته شده برای فروش موجود است و فقط ۹۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. واحد آماده تحویل است، ولی به‌جز در ضدسرقت چیز دیگری ندارد و به صورت خام باید تحویل بگیرید. این واحد فول‌امکانات است و پارکینگ و انباری و آسانسور و البته نگهبان ۲۴‌ساعته هم دارد.

یک واحد ۸۳ متری در فاز هفت شهر جدید هشتگرد برای فروش گذاشته شده که دو خواب است و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این آپارتمان در طبقه سوم است، فول‌امکانات با کف سرامیک. اگر مشاوران املاک شهر جدید هشتگرد را خوب بگردید واحد نوساز هم می‌توانید پیدا کنید.

مثلا یک آپارتمان ۷۸ متری که سال ۱۴۰۱ ساخته شده و آماده تحویل است را با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید پیدا کنید، این واحد در طبقه چهارم واقع شده و خام است. یک واحد آپارتمان ۹۰ متری که فقط دو سال از عمرش می‌گذرد نیز با قیمت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این آپارتمان دوخوابه در طبقه سوم یک مجتمع است که در هر طبقه آن فقط دو واحد ساخته شده.

صفادشت کرج

ملارد نزدیک کرج است، صفادشت هم یکی از شهرهای کوچک ملارد است. اینجا هم خبرهای امیدوارکننده‌ای شنیده می‌شود و می‌توانید با صدای بلند بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را اعلام کنید. به گفته یکی از مشاورین املاک این منطقه در شهرک امید یعنی جایی که مسکن مهر ساخته شده آپارتمان دوخوابه مناسب و آماده تحویل پیدا می‌شود. مثلا یک آپارتمان ۷۵ متری شش سال ساخت دوخواب را می‌توانید با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کنید. این آپارتمان در طبقه دوم فاز یک شهرک امید است، اما آسانسور و پارکینگ و انباری ندارد.

اما اگر همه آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه را بدهیم، می‌توانیم یک آپارتمان ۶۰ متری که سال ۹۵ ساخته شده را بخریم. این آپارتمان در طبقه سوم واقع شده و فول‌امکانات است. با این اوصاف و طبق گفته مشاوران املاک منطقه باید بودجه را بالا ببریم. در این صورت واحدهای نوساز با متراژ بالاتر جزو گزینه‌ها قرار می‌گیرند.

مثلا یک آپارتمان۹۰ متری که سال ۹۹ ساخته شده را می‌توانید با قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بخرید، تازه فول‌امکانات هم هست. یکی از مشاورین املاک این شهرک می‌گوید، اگر پولت نقد و آماده باشد سر معامله هم می‌توانید تخفیف بگیرید، چون اوضاع خرید و فروش مسکن خیلی داغ نیست و فروشنده‌ها خیلی وقت است که منتظر مشتری واقعی نشسته‌اند.

مهرشهر، در جاده ابریشم

واحدهای مسکن مهر در مهرشهر کرج را در دو شهرک جداگانه، اما روبه‌روی هم تعریف کرده اند. مسکن مهر مهرشهر و مسکن مهر ابریشم. به گفته یکی از مشاوران املاک منطقه، در هر دو پروژه می‌توان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صاحبخانه شد. مثلا اگر ۱۰ میلیون روی پولتان بگذارید یا از صاحبخانه تخفیف بگیرد امکان خرید یک آپارتمان ۹۵ متری دوخواب فول امکانات را با قیمت یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان خواهید داشت.

یا با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان ۸۱ متری دوخواب چهار سال ساخت شوید. وضعیت در شهرک ماهدشت یا همان مسکن مهر مهرشهر هم به این شکل است فقط کمی گران‌تر. مثلا یک واحد آپارتمان ۷۶ متری ۱۰ سال ساخت دوخواب را می‌توانید با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بخرید.

البته زارع یکی از مشاوران املاک این منطقه می‌گوید فعلا بازار خرید و فروش داغ نیست و فروشنده‌ها منتظر هستند بعد از یک ماهی که از سال گذشته تازه قیمت در بیاید. به همین دلیل دست روی دست گذاشته‌اند تا ببینند چه‌خبر است، اما اگر مشتری سمج باشد و بخواهد در این منطقه خانه بخرد شاید فروشنده هم پیدا شود.

پردیس؛ بهشت جویندگان مسکن

معروفترین آپارتمان‌های مسکن مهر در پردیس واقع شده است. پردیس نزدیک تهران است، اما آب و هوایش را از بومهن و کوه‌های البرز می‌گیرد. به همین دلیل در آگهی‌های فروش آپارتمان حتما به جمله خرید خانه در بهشت تهران برخورده‌اید. اما خرید آپارتمان در این منطقه خیلی هم راحت نیست، یعنی با آن بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی نباید خیلی امیدوار باشیم. این را یکی از مشاورین املاک فاز پنج پردیس می‌گوید.

به گفته او داخل خود پردیس نمی‌توانیم یک آپارتمان دوخواب پیدا کنیم، اما اگر خوب بگردیم و حوصله کنیم آپارتمان متراژ پایین یعنی زیر ۵۰ متر با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون موجود است البته تحویل فوری نیست و باید یک سال صبر کنیم. به گفته او اگر حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پول روی بودجه اصلی بگذاریم فقط می‌توانیم برای آپارتمان‌های تحویل سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

البته او یک پیشنهاد دیگر هم دارد و می‌گوید اگر خیلی مصمم هستید در این نزدیکی‌ها خانه پیدا کنید، می‌توانید یک سر به شهرک طلایی بزنید که در کمربندی پردیس واقع شده. در این شهرک آپارتمان‌های ۸۰ متری آماده تحویل را می‌توانید با قیمت بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله کنید. اگر بودجه بیشتری دارید یک آپارتمان ۱۰۵ متری که سال ۹۸ ساخته شده را با قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید، بخرید. این آپارتمان در طبقه نهم فاز ۱۱ شهر پردیس واقع شده و دو خواب است.

باقر شهر کهریزک

باقر شهر در کهریزک نزدیک شهرری است. مترو هم دارد. شاید به همین دلیل باید باز هم با قیافه حق به جانب مشاوران املاک روبه‌رو شویم، یکی از آن‌ها وقتی می‌شنود فقط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه داریم آهی می‌کشد و سری تکان می‌دهد و به قول خودش خیلی متاسف می‌شود که از دستش کاری بر نمی‌آید. او برای اینکه دل ما را نشکند کمی در فایل‌هایش می‌گردد و می‌گوید: «در حال حاضر یک واحد ۴۸ متری یک خواب داریم که انباری و پارکینگ و آسانسور ندارد.

قیمت هم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. فعلا ۱۳۰ میلیون رهن دارد. بقیه را هم باید خودتان از صاحبخانه تخفیف بگیرید. همین.» اگر دوست دارید در این منطقه خانه بخرید یک واحد دیگر هم موجود است، یک آپارتمان ۶۲ متری که فقط سه دقیقه با مترو فاصله دارد، اما ۴۵۰ میلیون تومان بیشتر از بودجه.

وقتی می‌گوییم آن ۴۵۰ میلیون تومان را چه‌کار کنیم؟ مشاور املاک در جواب می‌گوید، با مالک کنار بیایید و اسناد را طوری تنظیم کنید که وام مسکن بگیرید…یکی از مشاوران املاک باقرشهر می‌گوید حالا که اصرار دارید در این منطقه خانه بخرید تا آخر سال صبر کنید، یک واحد ۹۲ متری عروسک تحویل می‌دهد، دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان. یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را باید بدهیم و بقیه پول را باید چک بدهیم و در چهار ماه با صاحبخانه تسویه کنیم.

واوان اسلامشهر

شهرک واوان در اسلامشهر است در ۱۲ کیلومتری تهران و حدود هشت کیلومتری فرودگاه امام خمینی. واوان شهر قدیمی است و در گذشته خانه‌های ویلایی این منطقه معروف بود، اما حالا خیلی از تهرانی‌ها که نمی‌توانند در شهر بمانند، روانه واوان می‌شوند. اگر در این منطقه خوب بگردید، آپارتمان با بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پیدا می‌شود، ولی سن و سالشان بالاست.

مثلا یک آپارتمان ۵۲ متری یک خواب که سال ۸۹ ساخته شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. یا یک آپارتمان سنددار ۵۲ متری که سال ۸۳ ساخته شده را می‌توانید با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بخرید. یک واحد آپارتمان ۵۰ متری که حدود ۱۴ سال از عمرش می‌گذرد نیز با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. اما وضعیت آپارتمان‌های کمی نوسازتر در این منطقه متفاوت است، مثلا یک واحد ۷۳ متری یک خواب که سال ۹۰ ساخته شده یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

شهر جدید پرند

شهر جدید پرند در شهرستان رباط‌کریم و در مجاورت آزادراه تهران- ساوه و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده. در این منطقه هم می‌توانید با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خانه پیدا کنید. البته اگر به فاز شش بروید، چون به گفته یکی از مشاورین املاک این منطقه در فاز یک با این پول‌ها خانه پیدا نمی‌شود. در فاز شش یک آپارتمان ۸۷ متری که سال ۱۴۰۱ ساخته شده و هنوز کلید نخورده با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

یک آپارتمان ۷۵ متری هم هست که با قیمت یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته او در فاز شش دستتان باز است حتی با یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک آپارتمان ۷۸ متری دوخواب دو سال ساخت بخرید. اما اگر می‌خواهید به فازهای بالاتر بروید مثلا در فاز سه یک آپارتمان ۱۰۵ متری دو سال ساخت برای فروش موجود است که مالک آن دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می‌خواهد تا سندش را به نامتان بزند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 41818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha