رشد  ۲ هزار و  ۶۳۲ شاخص کل بورس/ خودرو و پالایش پرتقاضا بودند + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۶۳۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۶۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با نوسانات منفی آغاز کرد ، در ادامه با افزایش تقاضا در خودرویی ها و پالایشی ها فضای به نسبت مثبت تری را در بازار شاهد بودیم که در نهایت منجر به رشد  2.633 واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۶۳۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۵۶۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با نوسانات منفی آغاز کرد ، در ادامه با افزایش تقاضا در خودرویی ها و پالایشی ها فضای به نسبت مثبت تری را در بازار شاهد بودیم که در نهایت منجر به رشد  2.633 واحدی شاخص کل شد.

گروه نفت و پالایش با توجه به افزایش قیمت نفت و انتظار ارائه گزارش های خوب 12 ماهه ، امروز هم با رشد مواجه بود ، نماد شپنا امروز در این گروه پیشتاز بود و با صف خرید بسته شد ، نمادهای شتران و شبندر هم کمی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند .

در بانکی ها همچنان شاهد روند صعودی و نوسانات مثبت در سهام این گروه بودیم ، نماد وبصادر در محدوده 3.5 درصد مثبت و وتجارت در دامنه 1 درصد مثبت داد و ستد شدند ، صف خرید نماد وپارس عرضه نشد و نماد سامان با صف خرید 6 میلیونی بسته شد ، در این میان نماد وبملت در محدوده 2 درصد منفی معامله شد . گروه پتروشیمی هم معاملاتی متعادل و روان را تجربه کردند ، نمادهای فارس ، آریا و شپدیس کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند . خودرویی ها نیز امروز روندی مثبت داشتند و پس از عرضه های ابتدایی شاهد تشکیل صف خرید در نماد خساپا بودیم که تا پایان بازار صف خرید سهم برقرار ماند ، نماد خودرو هم در محدوده 1 درصد مثبت مورد معامله قرار گرفت ، نماد ورنا هم همچنان بدون عرضه به راه خود ادامه می دهد . فلزات اساسی و معدنی با توجه به رشد قیمت های جهانی از روندی متعادل همراه با بهبود نسبی تقاضا برخوردار بود ،نماد فملی در محدوده 0.5 درصد مثبت و نمادهای فخوز و تجلی هم به ترتیب در دامنه های 3 و 1.5 درصد مثبت معامله شدند ، نماد فولاد هم اندکی پایین تر از صفر تابلو بسته شد .

گروه های غذایی و دارویی هم با افزایش نسبی تقاضا مواجه بودند . تامین سرمایه ای ها و فراکابی ها هم مثبت داد و ستد شدند . در مخابراتی ها نیز دو نماد اخابر و همراه مورد توجه بودند . سیمانی ها هم متعادل و مثبت داد و ستد شدند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شیران در قیمت 18.870 ریال و دامنه 3 درصد مثبت اشاره کرد و در پایان سهم با صف خرید بسته شد.

رشد  ۲ هزار و  ۶۳۲ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۶۳۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۵۶۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۷۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۴۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپنا، اخابر، رمپنا، همراه بیشترین تاثیر مثبت و سهام ومعادن، شستا، فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، شپنا، شتران، فولاد، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۹۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۱ واحد رشد، رقم ۱۹هزار و ۷۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۹ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان انجام شد.

سهام کگهر، ارفع، ومهان، شراز، غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، آریا، فرابورس، کرمان، گدنا، سمگا است.

انتهای پیام. /

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 26861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha