شاخص کل در کانال ۱.۴ میلیونی باقی ماند/  قدرت‌نمایی دارو و خودرو در معاملات امروز + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۱۴ هزار و ۹۹۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۸۵۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در غیاب نمادهای فرابورسی، متعادل و مثبت آغاز کرد، در ابتدا، قدرتنمایی خریداران در دو گروه خودرو و دارو امری مشهود بود و در ادامه نمادهای بانکی در کانون توجهات قرار گرفتند و پالایشی ها با فزونی عرضه ها مواجه شدند و مجموع این عوامل رشد ۱۴.۹۹۳ واحدی شاخص کل را رقم زد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۱۴ هزار و ۹۹۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۸۵۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در غیاب نمادهای فرابورسی، متعادل و مثبت آغاز کرد، در ابتدا، قدرتنمایی خریداران در دو گروه خودرو و دارو امری مشهود بود و در ادامه نمادهای بانکی در کانون توجهات قرار گرفتند و پالایشی ها با فزونی عرضه ها مواجه شدند و مجموع این عوامل رشد ۱۴.۹۹۳ واحدی شاخص کل را رقم زد.

گروه نفت و پالایش متاثر از افت نفت نوسان منفی اندکی را تجربه کردند و در پایان نمادهای شتران، شپنا و شبندر در دامنه منفی ۱ درصد بسته شدند.

در گروه بانکی هم امروز شاهد رشد تقاضا و تشکیل صف خرید در اکثر شرکت های حاضر در این گروه بودیم، نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر از جمله نمادهایی بودند که با صف خرید، کار خود را به اتمام رساندند. پتروشیمی ها نیز از روند معاملاتی متعادل و مثبتی برخوردار بودند، نماد نوری در سقف قیمت روزانه و نمادهای شپدیس و پارسان کمی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند. خودرویی ها هم با برتری محسوس خریداران یکپارچه سبز پوش بودند و در پایان نماد خودرو در دامنه ۲.۵ درصد مثبت و نمادهای خساپا و خگستر با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز روز متعادل و نسبتا مثبتی را سپری کردند، نمادهای فولاد و کگل در دامنه ۱ درصد مثبت و نماد فملی در محدوده منفی ۰.۵ درصد داد و ستد شدند. نمادهای فخوز و فولاژ نیز با صف خرید بسته شدند.

قندی ها نیز به موجب احتمال افزایش قیمت چغندر، از صنایع مورد توجه بازار امروز بودند. لیزینگی ها هم همسو با خودرویی ها با رشد قیمتی همراه بودند. در چند رشته ای ها و سرمایه گذاری ها هم فضای معاملاتی مثبت بود و خریداران در نمادهای شستا، وصندوق و وخارزم به صف نشستند. دارویی ها نیز با قطعی شدن حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد بترانس در قیمت ۲.۰۰۰ ریال و نزدیک به ۱۰ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۱۴ هزار و  ۹۹۳ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۴ هزار و ۹۹۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶ هزار و ۸۵۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۹۱ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شستا، نوری، وبملت، ومعادن، فخوز، وصندوق بیشترین تاثیر مثبت و سهام فملی بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، شتران، خساپا، شبندر، خپارس از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

انتهای پیام. /

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 26628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha