دوباره صف خرید برای خودرویی ها؛چه خبر است؟/ رشد ۱۲ هزار و  ۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۳۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در فضایی متعادل و مثبت آغاز به کار کرد. برتری خریداران در کلیت بازار به ویژه در بزرگان امری مشهود بود و در نهایت شاهد رشد ۱۲.۷۳۰ واحدی شاخص کل بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۷ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۳۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در فضایی متعادل و مثبت آغاز به کار کرد. برتری خریداران در کلیت بازار به ویژه در بزرگان امری مشهود بود و در نهایت شاهد رشد ۱۲.۷۳۰ واحدی شاخص کل بودیم.

گروه نفت و پالایش که در انتظار ارائه گزارش های مطلوب سه ماهه چهارم قرار دارد، با اقبال خریداران همراه بود و در پایان نماد شتران مماس بر سقف قیمت روزانه و نمادهای شپنا و شبندر هم در محدوده ۱ درصد مثبت بسته شدند.

گروه بانکی هم امروز معاملاتی متعادل و مثبت را ثبت کرد، نمادهای وبصادر و وتجارت در دامنه ۲ درصد مثبت و وبملت کمی بالاتر از صفر تابلو داد و ستد شدند، وپارس هم با صف خرید ۲۱ میلیون سهمی بسته شد. پتروشیمی ها نیز که همچنان حرکت خود را در مدار صعودی ادامه می دهند، امروز نیز غالبا سبز رنگ معامله شدند، نماد تاپیکو کمی بالاتر از صفر تابلو و نمادهای زاگرس و نوری در محدوده ۲.۵ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

خودرویی ها هم که آغازی متعادل داشتند، در نیمه دوم بازار با برتری محسوس متقاضیان مواجه شدند و در حالیکه خریداران در نماد خساپا به صف نشستند، خودرو در مدار ۱.۵ درصد مثبت بسته شد، نمادهای خگستر، وساپا و ورنا هم با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم از رشد نسبی قیمت ها برخوردار بود، نماد فولاد در دامنه ۲ درصد مثبت و فملی مماس بر صفر تابلو بسته شدند، نمادهای فاسمین و فخوز هم با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

گروه های غذایی و زراعتی هم روند معاملاتی متعادل و مثبتی را ثبت کردند. در میان معاملات مثبت گروه بیمه، نماد البرز دارای صف خرید بود. سیمانی ها و دارویی ها نیز از روندی روان برخوردار بودند، امروز همچنین خریداران در نماد سمگا به صف نشستند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد سامان در سقف قیمت روزانه، ۲.۶۰۱ ریال اشاره کرد و سهم در پایان با صف خرید ۶۰ میلیونی بسته شد.

رشد ۱۲ هزار و  ۷۳۰شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۳۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۵۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۷ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فخوز، شتران، وغدیر، فملی، کگل، همراه بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شستا، فولاد، شتران، شپنا، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۰۵ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰۵ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۷۵۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۲ هزار معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، آریا، زاگرس، سمگا، شرانل، فجهان، ارفع بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فزر، فرابورس، کرمان، توسن، آریا، مدیریت است.

انتهای پیام./

۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 26596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha