پایان سبز بازار سهام در نخستین روز کاری سال جدید/ رشد ۲۳ هزار و  ۵۲۹ واحدی شاخص کل + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۲۷۶ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ را مثبت و با برتری خریداران آغاز کرد ، ثبات نسبی نرخ نفت و ارز ، خبرهای خوب خودرویی و عدم بروز اخبار منفی برجامی از جمله عوامل رشد ادامه دار بازار بوده است و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲۳.۵۲۹ واحدی به پایان رساند .  

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۶ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۲۷۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ را مثبت و با برتری خریداران آغاز کرد ، ثبات نسبی نرخ نفت و ارز ، خبرهای خوب خودرویی و عدم بروز اخبار منفی برجامی از جمله عوامل رشد ادامه دار بازار بوده است و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲۳.۵۲۹ واحدی به پایان رساند .  

گروه نفت و پالایش با عبور قیمت نفت از ۱۲۰ دلار در پی حمله یمنی ها به آرامکو ، امروز یکپارچه مثبت و با رشد قیمتی مواجه بود و در پایان نمادهای شپنا ، شتران و شبندر با صف خرید به کار خود خاتمه دادند .

گروه بانکی هم امروز معاملاتی متعادل و روان را ثبت کرد ، نماد وبملت در دامنه ۱ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وتجارت در محدوده ۱ درصد منفی داد و ستد شدند ، نماد وپاسار هم که با بحث فروش دارایی مورد توجه است در دامنه ۲ درصد مثبت بسته شد .

در پتروشیمی ها نیز امروز شاهد معاملاتی سبز و پر تقاضا بودیم و در نهایت نمادهای پارسان و تاپیکو در سقف قیمتی خود بسته شدند ، نمادهای شپدیس و شیراز هم با توجه به رشد قیمت اوره جهانی با صف خرید به کار خود پایان دادند . خودرویی ها هم با داغ شدن مجدد خبر واگذاری بلوکی ۴۰ درصد سهام خساپا و ۲۵ درصد سهام خودرو به بخش خصوصی ، معاملاتی پر حجم را تجربه کردند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا ، به ترتیب در دامنه ۱ و ۳.۵ درصد مثبت بسته شدند ، نماد خگستر هم پس از عرضه صف خرید سهم ، نزدیک به سقف قیمتی خود بسته شد .

جو گروه فلزات اساسی و معدنی هم ، سرتاسر سبز و مثبت بود ، نمادهای فولاد و فملی با صف خرید به کار خود پایان دادند ، نماد فخوز هم همسو با جو مثبت گروه با ۱۳ میلیون صف خرید بسته شد .

گروه های غذایی و زراعتی هم با رشد تقاضا مواجه بودند . نبض مثبت در قندی ها هم میتپید .گروه های سیمانی و ساختمانی هم با برتری خریداران همراه بودند . در میان معاملات متعادل گروه دارو ، نماد داوه از صف خرید برخوردار بود .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای وملل و سمایه در قیمت های ۶.۱۱۰ و ۳.۱۶۲ ریال اشاره کرد .

رشد ۲۳ هزار و  ۵۲۹واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۰ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۲۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۵۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۳۴ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، پارسان، تاپیکو، شبندر، شپنا، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شستا، خگستر، فملی، خپارس، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۷۵ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۵ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۵۵۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۲ هزار معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، هرمز، بپاس، شاوان، شراز، شرانل، زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، تجلی، فزر، کرمان، آریا، مفاخر، توسن است.

انتهای پیام./

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 26566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha