آتش‌بس بازار بورس پیش از چهارشنبه‌سوری/ رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۴۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با هزار و ۲۲۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و نسبتا مثبت آغاز کرد، در ادامه و با توجه به تعطیلات پیش رو شاهد معاملاتی کم حجم در کلیت بازار بودیم که پیشتازی خودرویی ها و افت تقاضا در گروه های پالایش و فلزات محسوس بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۴۹۲ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۴۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با هزار و ۲۲۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و نسبتا مثبت آغاز کرد، در ادامه و با توجه به تعطیلات پیش رو شاهد معاملاتی کم حجم در کلیت بازار بودیم که پیشتازی خودرویی ها و افت تقاضا در گروه های پالایش و فلزات محسوس بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۲.۴۹۲ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش همسو با ریزش سنگین قیمت نفت، از روند پر عرضه ای برخوردار بود، نماد شتران نزدیک به آستانه پایین معاملاتی و نمادهای شبندر و شپنا در محدوده ۲ درصد منفی بسته شدند، امروز همچنین مجوز افزایش سرمایه ۶۰۰ درصدی شاوان از محل سود انباشته هم صادر شد.

گروه بانکی هم با توجه به انتشار خبرهای خوب در خصوص ابلاغ نرخ جدید تسعیر ارز بر مبنای ۹۰ درصد نرخ سامانه نیما برای سال آینده، با رشد نسبی تقاضا همراه بود، نماد وبملت در دامنه ۲.۵ درصد مثبت و نمادهای وتجارت و وبصادر حدود ۱.۵ درصد مثبت داد و ستد شدند. پتروشیمی ها هم با توجه به افت نرخ نفت از معاملاتی متعادل و منفی بهره مند بودند، نماد تاپیکو کمی بلاتر از صفر تابلو و نمادهای شپدیس و پارسان در حدود ۰.۵ درصد منفی معامله شدند. در خودرویی ها نیز، خبرهایی مبنی بر برچیده شدن قرعه کشی خودرو از نیمه سال آینده و احتمال آزاد سازی نرخ سبب شد تا امیدهایی در اردوی آن ها شکل بگیرد و با استقبال خریداران همراه باشد، نماد خساپا که در طول بازار به صف خرید بیش از ۱۰۰ میلیون سهمی رسید در پایان در مدار ۳.۵ درصد مثبت و نماد خودرو نزدیک به ۳ درصد مثبت بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم هم جهت با کاهش نسبی قیمت کامودیتی ها و همینطور وضع مالیات بر صادرات محصولاتشان روند نزولی را تجربه کردند، نماد فولاد مماس بر صفر تابلو معاملاتی و نمادهای تجلی و ومعادن نزدیک به ۲ درصد منفی به کار خود پایان دادند، در این میان نماد فملی در محدوده ۱ درصد مثبت معامله شد.

سیمانی ها هم با توجه به رشد حجم معاملات و قیمت در بورس کالا، یکپارچه سبز پوش بودند. نبض مثبت در گروه های غذایی و زراعتی هم میتپید. ساختمانی ها هم امروز از صنایع مورد توجه خریداران بودند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خاور در قیمت ۱.۲۵۱ ریال اشاره کرد که در پایان با صف خرید ۱۴۰ میلیون سهمی بسته شد.


رشد  ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۴۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۳۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۲۲۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۴۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام کگل، خودرو، وبملت، نوری، خساپا بیشترین تاثیر مثبت و نماد کچاد، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، شتران، خساپا، خگستر، شپنا، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۱۲۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان انجام شد.

سهام دماوند، آریا، بساما بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، زاگرس، تجلی، توسن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فزر، سمگا، کرمان، فرابورس، فجهان، کلر است.

انتهای پیام./

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 26233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha