حرکت معکوس شاخص کل و هم وزن / سنگینی کفه‌ی عرضه‌ در معاملات امروز + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۵۹۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۱۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با اقبال خریداران به بزرگان ، به ویژه خودرویی ها در فضایی مثبت آغاز کرد ، در ادامه شاهد عقب نشینی خریداران و افزایش نسبی عرضه ها در کلیت بازار بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۵۹۵ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۳ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۵۹۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۱۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با اقبال خریداران به بزرگان ، به ویژه خودرویی ها در فضایی مثبت آغاز کرد ، در ادامه شاهد عقب نشینی خریداران و افزایش نسبی عرضه ها در کلیت بازار بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۵۹۵ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش از معاملاتی روان همراه با گرایشات منفی بهره مند بود و در پایان نمادهای شتران ، شپنا و شبندر نزدیک به صفر تابلو معاملاتی بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی از روندی متعادل و منفی برخوردار بودند ، نماد وبملت ، کمی بالاتر از صفر تابلو و نمادهای وبصادر و وتجارت منفی دنبال شدند . در پتروشیمی ها هم نسبتا فشار فروش مشهود بود بزرگان گروه از جمله تاپیکو ، شپدیس و زاگرس همگی منفی بودند ، در این میان نماد شیران در دامنه ۴.۵ درصد مثبت معامله شد . خودرویی ها نیز در فضایی کاملا متعادل داد و ستد شدند ، نمادهای خودرو نزدیک به ۱ درصد مثبت و خساپا ۱ درصد منفی به کار خود پایان دادند ، نمادهای خبهمن و خپارس هم در محدوده صفر تابلو معاملاتی قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم معاملاتی نسبتا بی رمق و منفی را تجربه کردند ، نمادهای فولاد و فملی مماس بر صفر تابلو معاملاتی به کار خود خاتمه دادند ، نماد کگل هم با برتری نسبی تقاضا در مدار ۲ درصد مثبت بسته شد .

سیمانی ها متعادل و مثبت بودند و نمادهای سکرد و سفانو از بیشترین حجم معاملاتی برخوردار بودند . در میان معاملات منفی دارویی ها ، دکپسول همچنان با صف خرید همراه بود . لاستیکی ها هم امروز از صنایع مورد توجه خریداران بودند. نبض مثبت در حمل و نقلی ها نیز  میتپید .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خاور در قیمت ۱.۲۰۰ ریال اشاره کرد که در پایان با صف خرید ۴۰ میلیون سهمی بسته شد .

افت ۵۹۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۵۹۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۱ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام کگل، ومعادن، خودرو، شیران بیشترین تاثیر مثبت و نماد شپدیس، شیراز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، کدما، شتران، خودرو، بشهاب، شبندر، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۱۳۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، دماوند، کگهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، غصینو، تجلی، توسن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، سمگا، فرابورس، گدنا، حسیر است.

انتهای پیام./

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 26186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha