افت ۶ هزار و ۲۶۴ واحدی شاخص کل بورس  + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۶ هزار و ۲۶۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۱۶۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با عقب نشینی خریداران و افت تقاضا در عمده نمادهای معاملاتی آغاز کرد در ادامه شاهد بازاری نوسانی بودیم که لحظه ای با بهبود تقاضا و لحظه ای با هجوم فروشندگان رو به رو می شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۶.۲۶۳ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۶ هزار و ۲۶۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۱۶۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با عقب نشینی خریداران و افت تقاضا در عمده نمادهای معاملاتی شروع کرد در ادامه شاهد بازاری نوسانی بودیم که لحظه ای با بهبود تقاضا و لحظه ای با هجوم فروشندگان رو به رو می شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۶.۲۶۳ واحدی به پایان رساند.

گروه پالایش، پس از رشد قیمت در روزهای گذشته، امروز معاملات متعادلی را تجربه کرد، نماد شتران در محدوده ۱.۵ درصد مثبت و نمادهای شپنا و شبندر در دامنه ۲ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای گروه بانکی که به نظر می رسد در انتظار یک خبر قوی از برجام هستند، با فشار فروش جدی مواجه بودند، نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت نزدیک به آستانه پایین معاملاتی بسته شدند در این میان نمادهای وگردش و وزمین اندکی مثبت داد و ستد شدند. گروه پتروشیمی هم با توجه به رشد قیمت محصولات و چشم انداز صعود نرخ های جهانی نفت و گاز با اقبال خریداران همراه بود، نمادهای پترول، شپدیس و نوری از بیشترین حجم معاملاتی بهره مند بودند، نماد زاگرس هم در ادامه رشد قیمتی، با صف خرید بسته شد. گروه خودرو هم با برتری فروشندگان یک پارچه از افت قیمت برخوردار شد و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۳ درصد منفی و نماد خاور با صف فروش ۷۳ میلیونی به کار خود خاتمه دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم با توجه به رشد فزاینده قیمت های جهانی با افزایش نسبی تقاضا مواجه بود، نمادهای فزر و تجلی در آستانه بالای قیمتی معامله شدند، رویی ها هم نظیر نمادهای فاسمین و کروی از رشد قیمتی برخوردار شدند، بزرگان گروه از جمله فملی کمی بالاتر از صفر تابلو و فولاد در دامنه ۲ درصد منفی بسته شدند.

در میان معاملات منفی گروه های غذایی، صف های خرید نمادهای غمارگ و غبشهر پابرجا ماند. سیمانی ها نیز متعادل و مثبت دنبال شدند. نمادهای دارویی هم از افت نسبی قیمت برخوردار بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وپارس در قیمت ۱.۷۸۷ ریال و کمی بالاتر از صفر تابلو اشاره کرد

افت ۶ هزار و ۲۶۴ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۲۶۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۳۶ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۱۶۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۴۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۴ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، شستا، وبملت، خودرو، فارس، وتجارت، وبصادر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شتران، شبندر، شپنا، خودرو، فملی، پترول از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۷ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۱۴۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۱۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار و ۳۹۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام زاگرس، آریا، تجلی، ارفع بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، آریا، توسن، خدیزل است.

انتهای پیام./

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 25972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha