نوبت رشد سهم‌های کوچک رسیده است؟

در حالی که شاخص کل تحت تاثیر عرضه در نمادهای شاخص‌ساز حدود نیم درصد ریزش کرد اما شاخص هم‌وزن مثبت بود و روندی صعودی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه ۳۰ هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نشانه‌های مثبت بودن شاخص هم‌وزن بیان کرد: امروز در عین اینکه شاخص کل بازار سهام روندی نزولی داشت اما شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت و به نظر می‌رسد نشانه اصلی مثبت بودن شاخص هم‌وزن این است که دیگر نوبت به سهم‌های کوچک بازار رسیده اما فعلا برای قضاوت زود است و باید روند شاخص هم‌وزن را طی هفته‌های آتی مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس ادامه داد: سهم‌های کوچک بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی ۶۰ تا ۷۰ درصد اصلاح کردند و به نظر می‌رسد مستعد رشد هستند.

الیاس‌کردی در رابطه با دلایل بی‌اعتنایی سهم‌های ارز محور به قیمت ارز گفت: بازار سهام فعلا در رابطه با انتخابات آمریکا اطمینان ندارد و همین موضوع باعث می‌شود این سهم‌ها نسبت به افزایش قیمت ارز بی‌اعتنا باشند اما به نظر می‌رسد دلیل دوم نرخ سود بانکی باشد که زمزمه‌هایی هم از افزایش آن به گوش می‌رسد.

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد در ادامه معاملات امروز بازار سهام روند نزولی بازار نیز باز می‌گردد.

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 2597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha