افزایش تقاضا در نمادهای کوچک/ رشد ۲ هزار و ۵۸۰ واحد شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۵۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل، مثبت و کم حجم آغاز کرد. در ادامه شاهد بازاری روان و آرام در اغلب گروه ها و صنایع بودیم و افزایش تقاضا در نمادهای کوچک تر از جمله نکات جالب توجه بازار امروز بود و در نهایت رشد ۲.۵۸۰ واحدی شاخص کل را داشتیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۹ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۵۱ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران امروز را متعادل، مثبت و کم حجم آغاز کرد. در ادامه شاهد بازاری روان و آرام در اغلب گروه ها و صنایع بودیم و افزایش تقاضا در نمادهای کوچک تر از جمله نکات جالب توجه بازار امروز بود و در نهایت رشد ۲.۵۸۰ واحدی شاخص کل را داشتیم.

گروه پالایش و نفت بدون توجه به رشد قیمت نفت روند معاملاتی متعادلی را دنبال کرد و در نهایت نمادهای شبندر، شتران و شپنا نزدیک به صفر تابلو معاملاتی بسته شدند.

گروه بانکی نیز از معاملاتی روان و مثبت برخوردار بود و در پایان نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت کمی بالاتر از صفر تابلو به کار خود خاتمه دادند، ونوین نیز در محدوده ۲.۵ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفت. گروه پتروشیمی هم همسو با کلیت بازار با روند معاملاتی آرامی همراه بود، نمادهای فارس در محدوده ۳.۵ درصد مثبت و نوری و زاگرس هم در دامنه ۱ تا ۳ درصد منفی معامله شدند. خودرویی ها نیز با نیم نگاهی به مذاکرات هسته ای، اندک روند مثبتی را تجربه کردند، نمادهای خودرو در محدوده ۱.۵ درصد مثبت و خساپا حدود ۰.۵ درصد مثبت بسته شدند، نمادهای خبهمن و خپارس نیز از دیگر سبز پوشان بازار امروز بودند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم با برتری نسبی خریداران مورد داد و ستد قرار گرفتند، نمادهای فولاد با انتشار خبر افزایش سرمایه ۹۴ درصدی از محل انباشته، امروز در مدار ۰.۵ درصد مثبت و فملی کمی پایین تر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند، امروز همچنین نمادهای ومعادن حدود ۱ درصد مثبت تابلو و تجلی در محدوده ۲.۵ درصد منفی بسته شدند.  

ساختمانی ها همچنان مورد توجه خریداران قرار داشتند و نمادهای ثشاهد و کرمان با صف های خرید میلیونی بسته شدند. نمادهای گروه غذایی و زراعتی و همینطور دارویی ها با توجه به جدی شدن حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی با اقبال مواجه شدند. نبض مثبت در سیمانی ها نیز میتپید. رایانه ای ها هم همسو با گروه های کوچکتر بازار امروز معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای کگل در قیمت ۱۱.۳۱۰ ریال و کچاد در قیمت ۱۴.۵۲۰ ریال اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۵۸۰ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۱۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۳ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام پارس، وغدیر، فولاد، فارس، خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، برکت، فسبزوار، فملی، فولاد، شتران، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۰واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۶۷۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۸هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۶۸۳هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام شرانل، توسن، شجم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، قشیر، وملل، تجلی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، فرابورس، حسیر، زملارد، کرمان، توسن است.

انتهای پیام./

۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 25672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha