افت ۳ هزار و ۵۷۲ واحد شاخص کل بورس / افزایش تقاضای در ساعات پایانی + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۵۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل، منفی و کم حجم آغاز کرد. سهامدارانی که منتظر شنیدن اخبار تکمیلی از مذاکرات هستند، امروز را هم محتاط و با برتری فروشندگان گذراندند، هرچند در ساعات پایانی بازار با بهبود تقاضا مواجه بودیم اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۳.۵۷۳ واحدی به پایان رساند.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۸ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۵۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل، منفی و کم حجم آغاز کرد. سهامدارانی که منتظر شنیدن اخبار تکمیلی از مذاکرات هستند، امروز را هم محتاط و با برتری فروشندگان گذراندند، هرچند در ساعات پایانی بازار با بهبود تقاضا مواجه بودیم اما در نهایت شاخص کار خود را با افت ۳.۵۷۳ واحدی به پایان رساند.

گروه پالایش و نفت روند نوسانی آرامی را دنبال کردند و در پایان نمادهای شبندر و شتران نزدیک به صفر تابلو و شپنا حدود ۱ درصد منفی بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی که در ابتدا با فشار فروش مواجه بودند رفته رفته و با افزایش نسبی تقاضا همراه شدند ولی در نهایت نمادهای وبصادر و وتجارت نزدیک به صفر تابلو و وبملت اندکی بالاتر از آن به کار خود پایان دادند. گروه پتروشیمی نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بود، نمادهای فارس و زاگرس نزدیک به صفر تابلو و شپدیس و نوری در محدوده ۱ درصد منفی به کار خود خاتمه دادند. خودرویی ها هم مشابه بانکی ها با بهبود نسبی تقاضا مواجه بودند به طوریکه نمادهای خودرو و خبهمن نزدیک به ۱ درصد مثبت و خساپا و خپارس هم کمی پایین تر از صفر تابلو بسته شدند  .

 گروه فلزات اساسی و معدنی هم با معاملاتی متعادل و نسبتا منفی همراه بود، نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی و تجلی در محدوده ۲ درصد مثبت داد و ستد شدند.

ساختمانی ها همچنان مورد توجه خریداران قرار داشتند. گروه های حمل و نقلی و بیمه ای نیز از افزایش نسبی تقاضا برخوردار بودند. غذایی ها و قندی ها نیز رشد قیمتی را تجربه کردند. گروه های لیزینگی و کاشی و سرامیکی ها نیز مورد توجه متقاضیان بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وفتخار در آستانه بالای قیمتی، ۲.۰۵۶ ریال اشاره کرد که در پایان با صف خرید ۱۲ میلیون سهمی بسته شد.

افت ۳ هزار و ۵۷۲ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۵۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۹ واحد رسید

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۲۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۰ هزار واحد رسید

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۰ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شفن، حکشتی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد، فخوز، شپدیس، وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، فولاد، خساپا، وتجارت، وبملت، فسبزوار از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷ واحدی رشد، رقم ۱۷هزار و ۶۴۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۶ هزار و ۱۹۱ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام کزغال، تجلی، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وملل، آریا، صبا، پخش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، فرابورس، توسن، کرمان، فجهان، گدنا است.

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 25626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha