خداحافظی با تولید در رونق آگهی‌های فروش  واحدهای دامی در استان سمنان

رونق فروش املاک دامداری و کشاورزی نشانه‌های خوبی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی نیست.


گروه استانهای پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ; رونق فروش املاک دامداری و کشاورزی نشانه‌های خوبی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی نیست.
ولی متاسفانه این امرموضوعی است که چند سالی رونق گرفته و پای املاک داران برای فروش اراضی حتی به دل کویرهم  رسیده است.
وجود ۱۸ آگهی فروش املاک دامداری تنها با یک جستجوی کوتاه نشان می‌دهد که قرار است پرونده تولید در این منطقه بسته شود چون اگر چرخ‌های تولید به خوبی می‌چرخید آگهی در فضای مجازی در این ارتباط منتشر نمی‌شده است.
اتفاقی که در صورت وقوع وضعیت تولید گوشت قرمز و فراورده های دامی را بغرنج تراز گذشته کرده و در حالت هشدار قرار می دهد.  
 در همین رابطه تلاش کردیم تا با تعدادی از آگهی دهنده‌ها گفت و گوئی داشته باشیم هر چند در ابتدا حاضر به هم صحبتی و ارائه اطلاعات نبودند.
البته بیشتر افراد آگهی دهنده مشاورین املاک بودند و حاضر به ارائه اطلاعات نشده و حتی شماره صاحب ملک را نیز در اختیار ما قرار ندادند.
ارائه دهندگان آگهی حتی حاضر نشدند که شماره صاحب ملک را به خبرنگار رادار اقتصاد بدهند.
در تماس با یکی ازآگهی دهندگان که برای فروش زمینی  صد هکتاری به همراه  دامداری و گاوداری آگهی داده بود مشخص شد  که صاحب ملک به دلیل فوت فرزندش در این اراضی حاضر به ادامه تولید نیست.
این گفت و گو در دیگر شماره‌ای که مربوط به این آگهی بود هم تایید شده است.
ارائه دهنده یک آگهی فروش دامداری در گرمسار نیز دلیل برنامه‌ریزی برای قطع تولید را ناتوانی جسمی اعلام کرده و گفت: در سن بازنشستگی قرار دارد و با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی و مقرون به صرفه نبودن تولید و عدم حمایت لازم حاضر به ادامه روند و گرداندن دامداری نیست.
فروش یک دامداری ۵۰۰ راسی به مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با امکانات کافی دیگر آگهی بود که شماره تولید کننده پشت آگهی نبوده و فرد دیگری آن را مدیریت می‌کرد.
 با اصرار فراوان به شماره تلفن آقای رضایی رسیدیم که اعلام کرد به دلیل همزمانی فعالیت در باغداری و عدم رسیدگی به موضوع دامداری بنای فروش این مجموعه را در دستور کار دارم، وی اذعان داشت  از طرفی واقعا شرایط تولید حداقل در زمینه دامداری مقرون به صرفه نیست.
رضائی گفت : وارداتی بودن علوفه‌ها، هزینه سنگینی که باید برای خرید آنها انجام شود هزینه بالای حمل  و در نهایت محدودیت در فروش محصولات دامی یکی از چالش‌هائی است که بنده ترجیح می‌دهم عطای دامداری را به لقایش ببخشم.
آگهی فروش دامداری در منیریه استان سمنان، یکی دیگراز تماسهای ما برای پیگیری علت فروش دامداریها  بود که این فروشنده مقرون به صرفه نبودن فعالیت تولیدی را دست مایه قرار داده و اعلام کرد: بنده ملک را با قیمت بالا می‌فروشم و پولش را اگر در یک بانک سپرده گذاری کنم بدون دردسر ماهیانه مبلغی پول به حسابم واریز می‌شود. بدون آنکه دغدغه مند مشکلات مراحل مختلف تولید تا فروش باشم. 
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی به هیچ وجه تولید مقرون به صرفه نیست و بسیاری از تولید کنندگان زمین گیر شده اند.
رضا کریمی  ادامه داد  یکی از بستگان بنده که برای تولید شتر مرغ برنامه ریزی داشت و برای در اختیار گرفتن  مجموعه ما اعلام آمادگی کرده بود، پس از مدت کوتاه و مراجعه به چند اداره برای پیگیری کارها با دیدن سنگهای ریز و درشت در مسیر تولید ، از این اقدام منصرف شده است.
وی ادامه داد: امکانات مجموعه تولید بنده کافی است اما به دلیل گران بودن هزینه اولیه و نبود خریدار کالای تولیدی در موعد مقرر توجیهی برای  ادامه وضعیت وجود ندارد.
 

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 2546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha