وزیر جهاد کشاورزی باید کنار رود

حسن شجاعی علی آبادی عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه امنیت غذایی حوزه بسیار بسیار مهمی است، گفت: وزیر جهاد کشاورزی اگر نمی تواند برخی عرضه های مهم حوزه کشاورزی را مدیریت کند باید این سنگر را به کسان دیگری واگذار کند.

به گزارش گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی با اشاره به بی‌تدبیری های اخیر وزارت جهاد کشاورزی در پی گرانی نهاده‌های دامی و محصول مرغ در بازار گفت: اینکه مشکلات بین دستگاهی و بین وزارتخانه‌ها پیرو گرانی قیمت مرغ مطرح می شود، امری مسلم است چراکه وزارت صمت از یک سو و بانک مرکزی از سوی دیگر در مشکلات رخ داد مقصر هستند.

وی تأکید کرد: البته آنچه مهم است این است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و حوزه امنیت غذایی حوزه بسیار بسیار مهمی است که به هیچ وجه قابل مماشات و تسامح نیست و ما در شرایط جنگ اقتصادی هر وزیر را به مصابه فرمانده آن جبهه می‌شناسیم که باید به هر قیمتی شده از آن جبهه دفاع کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بنابراین مشکلاتی که به طور قطع در حوزه کشاورزی رخ می دهد حتماً باید تدبیر شده و البته این اقدام را باید آقای رئیس‌جمهور انجام دهد که ظاهراً ایشان هم بسیاری از ساعات مدیریتی خود را رها کرده و علیرغم اینکه به دیگران نسبت به مدیریت انتقاد می‌کند، به مدیریت کرونا می‌پردازند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: بنابراین یک مشکل این است که رئیس جمهور به عنوان فرمانده اصلی به این موضوعات بپردازد. با این حال فرمانده حوزه کشاورزی هم باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند.

برخی ناکارآمدی ها قابل تحمل نیست
شجاعی بیان داشت: این پذیرفته نیست که وزیر جهاد کشاورزی در مجلس حاضر شوند و مشکلات را معطوف به عملکرد وزارتخانه دیگری کنند؛ ما حتی در دو الی سه ماه گذشته در تماسی که با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی داشتیم همین موارد رخ داده و مشکل در حوزه مرغ را پیش بینی کرده بودیم و گفتیم اگر این روند در بحث نهاده‌های دامی و همچنین جوجه‌ریزی ادامه پیدا کند، مسئولین باید از هم اکنون در این زمینه تدبیر کنند که البته تدبیری انجام نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: همچنین ما درباره حوزه بذر گندم هم تذکراتی به مسئولین دادیم و اذعان داشتیم که حوزه بذر گندم که نیاز به ارز وتصمیمات بانک مرکزی ندارد ولی با این حال به نحوی عمل شد که بذر گندم کمیاب شد و ما در حال حاضر نگرانیم که وضعیت کشت گندم به چه نحوی خواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد : وزیر جهاد کشاورزی اگر نمی تواند برخی عرصه های مهم حوزه کشاورزی را مدیریت کند باید این سنگر را به کسان دیگری واگذار کند .

شجاعی تصریح کرد: با این حال ما طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس کلید زده و این طرح در سامانه مجلس ثبت شده و این طرح امضاهای متعددی دارد لذا اگر تدبیری نشود، قاعدتاً طرح استیضاح باید مسیر خود را طی کند البته بنای ما واقعاً همکاری با دولت بوده و اما برخی ناکارآمدی ها قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 8379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha