تخریب املاک غیرمجاز کلید خورد

رئیس سازمان امور اراضی گفت: در ۸ ماه امسال ۶۵ هزار تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شد که از این تعداد ۲۷ هزار مورد در ابتدای ساخت و ساز، بنای ساخته شده قلع و قمع شد و برای بقیه نیز پرونده قضایی تشکل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رئیس سازمان امور اراضی روز گذشته در بازدید از سومین نمایشگاه ایران ژئو اظهارداشت: تا یک ماه آینده تمام استان‌های کشور برای افزایش ضریب حفاظت تحت پوشش سامانه پایش هوشمند قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از اراضی کشاورزی در حال گذار از حفاظت سنتی به مدرن هستیم گفت: برای این کار از فناوری‌های نوین مانند تصاویر ماهواره‌ خیام استفاده می‌کنیم.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: با سامانه پایش هوشمند و سامانه ۱۳۱ در ۸ ماهه امسال ۶۵ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی کا در مقایسه با سال قبل تعداد آن کاهش یافته که در نتیجه پیشگیری های انجام شده است.

رضا افلاطونی اظهار داشت: از ۶۵ هزار مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی ۲۷ هزار مورد در ابتدای ساخت و ساز، بنای ساخته شده قلع و قمع شد و برای بقیه نیز پرونده قضایی تشکل شده است.

افلاطونی گفت: استان های مازندران، گیلان، گلستان، تهران، البرز، قزوین و اصفهان به ترتیب بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را داشته اند.

وی تصریح کرد: ۱۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مشمول رفع تداخلات هستند که از این سطح تاکنون ۹،۲ میلیون هکتار رفع تداخل شده که شامل ۶۲ درصد این اراضی می‌شود.

۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 50436
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha