افت ۷ هزار و ۷۸۵ واحد شاخص کل بورس / فشار فروش در پتروپالایشی‌ها + نقشه بورس

امروز یکشنبه (۱ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۷۸۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۵۷ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی اسفند ماه را متعادل و کم حجم آغاز کرد و با گذشت ساعاتی از بازار و افزایش عرضه ها به خصوص در نمادهای پترو پالایشی شاهد فشار فروش بیشتر در کلیت بازار بودیم که در نهایت منجر به افت ۷.۷۸۵ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۱ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۷۸۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۵۷ واحد افت داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی اسفند ماه را متعادل و کم حجم آغاز کرد و با گذشت ساعاتی از بازار و افزایش عرضه ها به خصوص در نمادهای پترو پالایشی شاهد فشار فروش بیشتر در کلیت بازار بودیم که در نهایت منجر به افت ۷.۷۸۵ واحدی شاخص کل شد.

گروه پالایش و نفت امروز را با برتری فروشندگان دنبال کرد و در پایان نمادهای شتران، شبندر و شتران در محدوده ۲ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

بانکی ها نیز با توجه به بالارفتن احتمال توافق، روز سبزی را پشت سر گذاشتند، نماد وبملت همزمان با انتشار گزارش خوب ماهانه با صف خرید بسته شد، سایر نمادهای گروه از جمله وبصادر و وتجارت و ونوین نیز رشد قیمت را تجربه کردند. نمادهای گروه پتروشیمی امروز از افت نسبی قیمت برخوردار بودند، فارس، تاپیکو و نوری از جمله سرخ پوشان بازار بودند. خودرویی ها نیز در دقایق پایانی بازار با رنج کشی مواجه شدند و مثبت به کار خود پایان دادند، خودرو و خساپا حوالی دو درصد مثبت و خپارس و خبهمن نیز کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند.  

جو معاملاتی در گروه فلزات اساسی و معدنی نیز متعادل و مثبت دنبال شد، نمادهای فولاد و فملی با حمایت حقوقی مماس بر صفر تابلو بسته شدند، تجلی نیز در مدار ۲ درصد مثبت، کار خود را به پایان رساند، فزر نیز مجددا مورد اقبال خریداران قرار گرفت و صف خرید را تجربه کرد  .

حمل و نقلی ها نیز با توجه به احتمال توافق برجام از معدود صنایع مورد توجه بازار بودند و نمادهای حسیر، حفارس، حتاید و حسینا در سقف قیمتی معامله شدند. نمادهای گروه رایانه از جمله آپ و های وب هم با افزایش تقاضا مواجه بودند. غذایی ها و دارویی ها نیز روند معاملاتی متعادلی را دنبال کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خصدرا در آستانه بالای قیمتی، ۱۶۵۹ ریال اشاره کرد و در پایان نزدیک به سقف قیمتی خود بسته شد.

افت ۷ هزار و ۷۸۵ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۷۸۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۷۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶۵۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۲ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، وغدیر، نوری، شبندر، تاپیکو، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، فملی، شتران، برکت، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۳۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶ واحدی افت، رقم ۱۷هزار و ۴۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۳۶۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، هرمز، شگویا، زاگرس، صبا، کزغال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، فرابورس، سدبیر، فولای، کرمان، توسن است.

انتهای پیام. /

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 25362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha