آغاز هفته سرخ بازار سهام/ تاثیر مثبت برجام بر بانکی‌ها + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری متعادل و مثبت آغاز به کرد اما با گذشت ساعاتی از بازار، شاهد برتری محسوس فروشندگان بودیم و این امر در نهایت منجر به افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۲۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری متعادل و مثبت آغاز به کرد اما با گذشت ساعاتی از بازار، شاهد برتری محسوس فروشندگان بودیم و این امر در نهایت منجر به افت ۲۷۹ واحدی شاخص کل شد.

درگروه پالایش و نفت فروشندگان به خریداران برتری داشتند و با وجود اینکه قیمت نفت همچنان بالای ۹۰ دلار است، اما چشم انداز کاهش قیمت نفت و نیز کاهش قیمت دلار به دلیل افزایش احتمال توافق برجام، علت اصلی عقب نشینی قیمت ها در اکثر نمادهای این گروه بود به طوریکه در پایان بازار نمادهای شبندر، شتران و شپنا حدود ۲ درصد منفی بسته شدند.

روند معاملاتی در بانکی ها با چشم انداز توافق هسته ای، مثبت بود، هرچند در نیمه دوم بازار شاهد افزایش عرضه در نمادهایی نظیر وبملت و وتجارت و وبصادر بودیم ولی در نهایت هر سه توانستند در دامنه مثبت به کار خود پایان دهند. وزمین و سمایه از منفی های گروه بودند. نمادهای گروه پتروشیمی نیز از معاملاتی متعادل و منفی برخوردار بودند، نماد فارس مماس بر صفر تابلو و نمادهای تاپیکو، نوری و شپدیس در رنج منفی بسته شدند. خودرویی ها نیز روز متعادل و مثبتی را تجربه کردند و در نهایت خودرو و خساپا و خپارس در محدوده ۲ درصد مثبت و خزامیا در دامنه ۱.۵ درصد مثبت به کار خود خاتمه دادند، امروز همچنین خنصیر و خشرق و خرینگ در گروه قطعه سازان مورد توجه خریداران بودند.  

جو معاملاتی در گروه فلزات اساسی متعادل و با برتری نسبی عرضه همراه بود، نمادهای فولاد و فملی اندکی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند، نماد تجلی هم با برخورداری از حجم معاملاتی بالا و فشار عرضه در نهایت نزدیک به آستانه پایین بسته شد، فولای با صف خرید سنگین از مثبت های این گروه بود.

در دارویی ها معاملات متعادلی را شاهد بودیم و دلقما و دامین از مثبت های گروه بودند. نبض مثبت در قندی ها همچنان می تپید و نماد های قهکمت و قشرین و قزوین و قثابت از مثبت های گروه قندی بودند. سیمانی ها متعادل بودند و تک نمادهایی همچون سخواف و سخاش با صف خرید بسته شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نمادهای شلرد و آپ اشاره کرد که در قیمتهای ۹۲۴۰ و ۶۳۰۰ ریال و نزدیک صفر تابلو بازگشایی شدند.

افت ۲۷۹ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۷۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۱۹۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۲ هزار معامله به ارزش ۳هزار و ۲۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وبملت، خودرو، وتجارت، وبصادر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شبندر، شپنا، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، وبملت، وتجارت، شتران، خساپا، خپارس از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱ واحدی افت، رقم ۱۷هزار و ۵۱۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۷۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۳۰۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تجلی، فرز، وملل، کزغال، زاگرس، صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت، گدنا است.

انتهای پیام. /

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 25321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha