رشد ۷ هزار و ۳۶۱ هزار واحد شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۳۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۳۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و همراه با نوسانات مثبت آغاز کرد و در ادامه بازار با روندی کم حجم و مثبت به داد و ستد ادامه داد. رسیدن مذاکرات به مرحله حساس تصمیم گیری و تعطیلی پیش رو و البته کم رمقی چند ماهه اخیر، معاملات امروز را تحت تاثیر قرار داده بود و در نهایت منجر به رشد ۷.۳۵۶ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۳۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۳۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و همراه با نوسانات مثبت آغاز کرد و در ادامه بازار با روندی کم حجم و مثبت به داد و ستد ادامه داد. رسیدن مذاکرات به مرحله حساس تصمیم گیری و تعطیلی پیش رو و البته کم رمقی چند ماهه اخیر، معاملات امروز را تحت تاثیر قرار داده بود و در نهایت منجر به رشد ۷.۳۵۶ واحدی شاخص کل شد.

نمادهای گروه پالایش و نفت علی رغم رشد قیمت نفت، شاهد معاملات متعادل بودند و در پایان اغلب نماد های گروه از جمله شبندر، شپنا و شتران در محدوده صفر تابلو بسته شدند.

بانکی ها نیز روز آرامی را سپری کردند، نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت بالاتر از قیمت پایانی و در محدوده ۱ درصد مثبت به کار خود پایان دادند، در این میان نماد های وسالت و سمایه از صف خرید برخوردار بودند. پتروشیمی ها نیز همسو با رشد قیمت دلار، معاملاتی سبز رنگ را تجربه کردند به طوریکه نماد فارس با حجم معاملات قابل توجه در محدوده ۳ درصد مثبت بسته شد، نوری و آریا نیز از دیگر سبز پوشان بازار امروز بودند. در خودرویی ها با انتشار خبر واگذاری سهام خودرو سازهای بزرگ به خارجی ها شاهد افزایش تقاضا بودیم و در پایان خودرو در محدوده ۱ درصد مثبت و خساپا هم اندکی بالاتر از صفر تابلو بسته شد، همچنین امروز شاهد رنج کشی مثبت در نماد خزامیا بودیم که در پایان این سهم با صف خرید بسته شد، خاور، خبهمن و خگستر نیز مثبت معامله شدند.  

گروه فلزات اساسی و معدنی هم با رشد تقاضا مواجه بودند، نماد فولاد پس از انتشار گزارش خوب تلفیقی مورد استقبال خریدارن قرار گرفت و حدود ۳.۵ درصد مثبت بسته شد، نماد تجلی نیز به پیشتازی خود در این گروه ادامه میدهد و با صف خرید بسته شد، نماد فملی نیز در دامنه نزدیک به ۲ درصد مثبت بسته شد.

در سیمانی ها وضعیت بهتر شده است و اغلب نمادهای این گروه با افزایش تقاضا و رشد قیمتی همراه بودند. نبض مثبت در قندی ها نیز میتپید. دارویی ها و غذایی ها نیز روز متعادلی را سپری کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ونوین در محدوده ۱ درصد منفی اشاره کرد، همینطور نماد حفارس در محدوده قیمتی ۳ درصد مثبت بازگشایی شد و در پایان با صف خرید بسته شد.

رشد ۷ هزار و ۳۶۱ هزار واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۳۶۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۹۲ هزار معامله به ارزش ۲هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو، فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، فملی، فولاد، خودرو، شتران، خساپا، کالا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۷ واحدی رشد، رقم ۱۷هزار و ۵۳۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۵۸ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بساما بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت، فجهان است.

انتهای پیام. /

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 25143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha