رشد ۳۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۵۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۱۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و با گرایشات نسبتا منفی آغاز کرد ، در ادامه و با لیدری خودرویی ها شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار بودیم که منجر به افزایش  ۳.۰۵۰واحدی در شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهار شنبه (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۰۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶۱۰ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و با گرایشات نسبتا منفی آغاز کرد ، در ادامه و با لیدری خودرویی ها شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار بودیم که منجر به افزایش  ۳.۰۵۰واحدی در شاخص کل شد.

نماد های گروه پالایش و نفت که از وضعیت بنیادی خوبی برخوردارند امروز معاملاتی با گرایشات مثبت داشتند به طوری که در پایان نماد های شتران ، شپنا و شبندر در مدار ۱ درصد مثبت و بالاتر از قیمت پایانی معامله شدند .

بانکی ها نیز روز متعادل همراه با سویه مثبتی را سپری کردند و در نهایت نماد های وبملت ، وتجارت و وبصادر کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند و نمادهای وشهر و وپارس با صف خرید بسته شدند . پتروشیمی ها که گویا برای تامین خوراک در فصل سرد با مشکل مواجه اند از معاملاتی کم رمق برخوردار بودند و در پایان نماد های تاپیکو ، شپدیس و نوری در قیمتی حوالی صفر تابلو بسته شدند ، البته نماد فارس با حمایت مشهود حقوقی در مدار ۳ درصد مثبت به کار خود پایان داد .در خودرویی ها نیز افزایش تقاضا محسوس بود و در پایان نمادهای خودرو ، خساپا و خزامیا در محدوده دو درصد مثبت و نماد خپارس با صف خرید میلیونی بسته شدند .

گروه فلزات اساسی نیز همزمان با عرضه اولیه نماد فزر از معاملاتی سبز رنگ برخوردار بود ، نماد تجلی با توجه به برنده شدن در مزایده معدن سقز کردستان به صف خرید رسید و به علت افشا الف بسته شد، نمادهای فولاد و فملی حوالی ۱ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

فراکابی ها که در یک ساعت ابتدایی در مدار منفی و رو به پایین معامله می شدند با صف خرید بسته شدند. بیمه ای ها نیز در کانون توجهات بودند ، نماد اتکای پر حجم ترین نماد این گروه بود . غذایی ها و زراعی ها نیز از معاملاتی متعادل برخوردار بودند .دارویی ها و سیمانی ها نیز از معاملاتی روان و با گرایشات مثبت برخوردار بودند .

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد کگل پس از افشا ب و کمی بالاتر از صفر تابلو اشاره کرد و در نهایت سهم حدود ۲.۵ درصد مثبت بسته شد.

رشد ۲ هزار و ۵۵۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۵۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۳هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۹۵ هزار معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، ومعادن، وپاسار، خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نماد فولاد، فملی، شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، خودرو، فملی، خساپا، شتران، انرژی۳، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷۴ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۴واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۵۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۸هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، غصینو، اتکای، تجلی، فزابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا و مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، توسن، مدیریت، فجهان، فرابورس، سپیدار، وهامون است.

انتهای پیام./

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 24961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha