افزایش تقاضا در بزرگان بورس/ رشد ۶ هزار و ۷۰۲ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۷۰۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۳۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را تحت تاثیر مذاکرات برجامی و با لیدری بانکی ها، مثبت و پرتقاضا شروع کرد، به طوریکه بهبود تقاضا در بزرگان مشهود بود و در نهایت منجر به افزایش ۶.۷۰۲ واحدی در شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۱۹ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۷۰۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۳۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را تحت تاثیر مذاکرات برجامی و با لیدری بانکی ها، مثبت و پرتقاضا شروع کرد، به طوریکه بهبود تقاضا در بزرگان مشهود بود و در نهایت منجر به افزایش ۶.۷۰۲ واحدی در شاخص کل شد.

گروه پالایش و نفت با توجه به کاهش قیمت نفت از معاملاتی متعادل و با گرایشات مثبت برخوردار بودند به طوریکه در پایان نماد های شتران، شبندر کمی بالاتر از صفر تابلو و شپنا نزدیک به صفر تابلو بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی با توجه به انشار خبری مبنی بر اعمال معافیت مالیاتی بر درآمد تسعیر ارزی از استقبال خوب خریداران بهره مند بودند و در پایان نماد های وبملت و وتجارت با صف خرید و وبصادر و ونوین هم در محدوده ۴ درصد مثبت به کار خود پایان دادند. گروه پتروشیمی هم از معاملاتی متعادل و نسبتا کم حجم برخوردار بودند نماد فارس در مدار ۱ درصد مثبت و پارسان و نوری نزدیک به صفر تابلو بسته شدند. خودرویی ها نیز در دقایق ابتدایی بازار با برتری تقاضا مواجه بودند اما با گذشت دقایقی از بازار و افزایش عرضه ها کار خود را متعادل دنبال کردند و در انتها نمادهای خودرو، خساپا و خبهمن در محدوده ۳ درصد مثبت بسته شدند، در این میان نماد خاور از معاملات منفی برخوردار بود. گروه فلزات اساسی نیز از معاملاتی روان برخوردار بودند، در این گروه نماد تجلی پس از چندین بار عرضه، در نهایت با صف خرید بسته شد و فولاد و فملی هم پس از افشا ب امروز متعادل و مثبت بازگشایی شدند ولی در نهایت در حدود ۱.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

رایانه ای ها امروز شرایط خوبی داشتند و با بهبود نسبی تقاضا مواجه بودند. غذایی ها نیز با برتری فروشندگان همراه بودند، در این میان غشهداب مورد توجه خریداران بود. سیمانی ها و دارویی هم متعادل معامله شدند. نماد های گروه سرمایه گذاری ها هم پر حجم تر معامله شدند و در این میان نماد وخارزم با توجه به بهره برداری از معدن طلا با صف خرید بسته شد.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ومعادن در محدوده یک درصد مثبت اشاره کرد که در انتها با صف خرید بسته شد، همینطور نماد کچاد نیز حوالی ۱.۵ درصد بازگشایی شد.

رشد ۶ هزار و ۷۰۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۷۰۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۶۳۳ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۵۶ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام ومعادن، فارس، وبملت، خودرو، کچاد، وتجارت، وبصادر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، وتجارت، خساپا، غنوش، کالا، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۳۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۲ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۵۰۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، آریا، تجلی، سمگا، زاگرس، ارفع بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، توسن، فرابورس، مدیریت، کرمان، فجهان، گدنا است.

انتهای پیام. /

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 24916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha