افت ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۲۰۹ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز، همزمان با ریزش قیمت دلار، متعادل و با گرایشات اصلاحی آغاز به کار کرد علی رغم تلاش های صورت گرفته برای کاهش فشار فروش، شاخص کار خود را با افت ۲۲.۴۴۷ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۲۰۹ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز، همزمان با ریزش قیمت دلار، متعادل و با گرایشات اصلاحی آغاز به کار کرد علی رغم تلاش های صورت گرفته برای کاهش فشار فروش، شاخص کار خود را با افت ۲۲.۴۴۷ واحدی به پایان رساند.

نمادهای گروه پالایش و نفت امروز با افت قیمت همراه بودند و باوجود اینکه در لحظات پایانی بازار حجم قابل توجهی از صف های فروش خریداری شد ولی در نهایت نماد های شتران، شپنا و شبندر با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.

گروه بانکی نیز با معاملاتی سرخ رنگ معامله شدند، صف فروش وبملت در دقایق پایانی بر چیده شد ولی وتجارت و وبصادر در درصد پایین قیمتی خود معامله شدند. در گروه پتروشیمی هم شاهد فشار فروش و عرضه ها بودیم، نمادهای شاراک، فارس و نوری از بیشترین حجم معاملات در این گروه برخوردار بودند. خودرویی ها نیز از معاملاتی پرعرضه برخوردار بودند و در پایان نماد های خودرو و خساپا، خبهمن و خگستر با صف های فروش میلیونی بسته شدند، نماد خاور هم با وجود چندین بار عرضه سهم، در پایان با صف خرید بسته شد، صف خرید خکاوه نیز همچنان برقرار بود.

روند نزولی در گروه فلزات اساسی نیز مشهود بود و حمایت های پررنگ حقوقی در نمادهای فولاد و فملی راهگشا نبود واین دو سهم در محدوده ۲ تا ۳ درصد منفی بسته شدند.

در میان معاملات منفی گروه سیمان نمادهای سخواف و سنیر از صف خرید برخوردار بودند. غذایی ها و زراعتی ها نیز از معاملاتی با گرایشات منفی بهره مند بودند در این میان نماد زقیام مورد توجه خریداران بود. قندی ها نیز یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی نماد وامیر برای اولین بار در تابلوی زرد فرابورس و در قیمت ۳۱۱.۰۰۰ ریال اشاره کرد.

افت ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶ هزار و ۲۰۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۷ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر، شپنا، فملی، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شتران، وتجارت، شپنا، خودرو، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۴۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴۷ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۳۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۷ هزار و ۵۹۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، شگویا، شاوان، صبا، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، توسن، کرمان، آریا، کزغال، فجهان، فرابورس مدیریت است.

انتهای پیام. /

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 24833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha