افت ناچیز شاخص کل در آخرین روز کاری هفته/ بازار سهام متعادل بسته شد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۶۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با گرایشات نسبتا منفی و متعادل آغاز به کار کرد ، در اواسط بازار شاهد بهبود تقاضا به ویژه در بزرگان بودیم که منجر به باز پس گیری حمایت ۱.۳۰۰.۰۰۰ تایی شاخص کل شد و شاخص با افت کوچک ۲۲ واحدی به کار خود پایان داد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۱۳ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۶۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را با گرایشات نسبتا منفی و متعادل آغاز به کار کرد ، در اواسط بازار شاهد بهبود تقاضا به ویژه در بزرگان بودیم که منجر به باز پس گیری حمایت ۱.۳۰۰.۰۰۰ واحد شاخص کل شد و شاخص با افت کوچک ۲۲ واحدی به کار خود پایان داد .

نمادهای گروه پالایش و نفت امروز معاملاتی متعادلی را سپری کردند به طوریکه در پایان اغلب نمادهای این گروه اعم از شتران ، شبندر ، شپنا و شبریز در محدوده حدودا صفر قیمتی به کار خود پایان دادند .

در گروه بانکی نیز پس از دو روز صفوف خرید سنگین نماد های وبملت و وتجارت ، امروز شاهد عرضه این صفوف بودیم اما در ادامه مجددا نماد وتجارت به صف نشست و این سهم با صف خرید ۱۱۱ میلیونی به کار خود پایان داد ، وبملت هم با وجود رنج های مثبت در محدوده ۲ درصد مثبت بسته شد ، در این گروه نماد های سامان و وسالت همچنان از صف خرید برخوردارند. در پتروشیمی ها هم بحث مالیات بر صادرات و افزایش هزینه های انرژی رمق این گروه را گرفته و مانع رشد قوی آنها در روزهای خوب بازار است به طوریکه در پایان امروز نمادهای فارس و تاپیکو در محدوده صفر تابلو بسته شدند .خودرویی ها هم که در دقایقی از بازار با رنج های مثبت مواجه بودند در مجموع روز آرامی را سپری کردند و در پایان نمادهای خودرو در حدود ۱.۵درصد منفی و خساپا نزدیک به صفر تابلو معاملاتی بسته شدند ، در این میان نمادهای خاور و خکاوه با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز از معاملاتی سبز رنگ برخوردار بود در این میان نمادهای فولاد و فملی با وجود اردرهای سنگین حمایتی کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند ، همینطور پس از عرضه صف خرید تجلی شاهد صف شدن مجدد در این نماد بودیم . همینطور نماد هرمز با توجه به اجرای طرح های توسعه ای متعدد باتوجه به عرضه صف خریدش، مجددا با صف خرید بسته شد.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر راه یافتن معاملات ذغالسنگ به بورس انرژی شاهد افزایش تقاضا در نمادهای این گروه از جمله کطبس ، کزغال ، و کپرور بودیم و کلیه نمادهای این گروه با صف های خرید بسته شدند.در میان معاملات متعادل و با گرایشات منفی گروه غذایی و زراعتی ، نمادهای غشصفا و زقیام مورد توجه خریداران بودند. گروه های سیمانی و دارویی نیز روزی آرام و متعادل را سپری کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی نماد شپدیس پس از افشا ب در قیمت ۱۳۹.۱۰۰ ریال اشاره کرد، همینطور  نماد تملتح با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

افت ۲۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۳۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وتجارت، کچاد، وبملت، کگل، فولاد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای نوری، شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شتران، وبملت، وتجارت، فملی، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۶۶۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار و ۴۳۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام هرمز، بپاس، تجلی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، سمگا، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فرابورس، توسن، کرمان، آریا، مدیریت، فجهان است.

انتهای پیام./

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 24686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha