بورس و فرابورس هر دو سبزپوش شدند/ تخه گاز خودرو در بازار امروز + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۹۶۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با نوسانات مثبت و متعادل آغاز به کار کرد، در ادامه این خودرویی ها بودند که پرچم لیدری را به دست گرفتند و امواج قوی تقاضا را به بازار برگرداندند و در نهایت بازار کار خود را با ماندگاری صف های خرید در نماد های خودرویی و بانکی به پایان رساند و منجر به افزایش ۱۰.۰۲۳ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۱۱ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۹۶۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با نوسانات مثبت و متعادل آغاز به کار کرد، در ادامه این خودرویی ها بودند که پرچم لیدری را به دست گرفتند و امواج قوی تقاضا را به بازار برگرداندند و در نهایت بازار کار خود را با ماندگاری صف های خرید در نماد های خودرویی و بانکی به پایان رساند و منجر به افزایش ۱۰.۰۲۳ واحدی شاخص کل شد.

گروه پالایش و نفت نیز از معاملاتی روان همراه با گرایشات مثبت بهره مند بود که در پایان نماد شتران در محدوده ۴ درصد مثبت و نماد های شپنا و شبندر نیز حدودا در صفر تابلو بسته شدند.

در گروه بانکی نیز استقبال خریداران محسوس بود به طوریکه وبملت و وتجارت، دو غول بانکی در روز بازگشایی خود با صف خرید های سنگین مواجه شدند و جو کل گروه را داغ تر از قبل کردند و منجر به تشکیل صف های خرید در سایر نماد های این گروه از جمله وبصادر و ونوین شدند.

گروه پتروشیمی نیز از معاملاتی روان و متعادل برخوردار بود به طوریکه در پایان فارس و تاپیکو در محدوده صفر تابلو و زاگرس نیز حدود ۴ درصد مثبت تابلو به کار خود خاتمه دادند. در خودرویی ها نیز با انتشار مصاحبه رئیس سازمان خصوصی سازی مبنی بر واگذاری ۵ درصد ایران خودرو و ۱۷ درصد سایپا در قالب معامله بلوکی و با هدف افزایش بهروری شاهد رنجکشی های سنگین در نمادهای خودرو و خساپا بودیم که منجر به تشکیل صف های سنگین خرید در اکثر نماد های این گروه شد.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز از معاملاتی پر حجم و سبز رنگ برخوردار بودند ودر نهایت نماد فولاد در حدود ۱ درصد مثبت و نمادهای کگل و کچاد نیز در مدار ۲ درصد مثبت بسته شدند.

غذایی ها و دارویی ها نیز که در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ابهام مواجه هستند از معاملاتی متعادل برخوردار بودند. مخابراتی ها نیز با برتری خریداران با معاملاتی یکپارچه مثبت همراه بودند، اخابر تک نماد مورد توجه گروه بود که با صف خرید ۱۸ میلیون سهمی بسته شد. گروه سیمان معاملات مثبتی داشت و ساختمانی ها متعادل بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد های وبملت و وتجارت در آستانه بالای قیمتی اشاره کرد.

رشد ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۹۶۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۷ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وبملت، فولاد، کگل، شتران، خودرو، اخابر، کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شتران، شبندر، شپنا، خودرو، فولاد، فملی، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۸۷ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۷ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۶۱۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۵۵ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، هرمز، بپاس، فرابورس، بساما، شاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، فرابورس، کرمان، سمگا، آریا، مدیریت است.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 24597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha