بورس و فرابورس هر دو قرمز ماندند/ افزایش تنش‌های بازار سهام در پی تصمیمات دولت + نقشه بورس

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۳ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۹۴۴ واحد افت داشت. امروز نیز با توجه به سیاست های دولت در تامین سوخت و اخذ مالیات از تولیدکنندگان شاهد بازاری پرعرضه و نوسانی در اغلب صنایع بودیم که رفته رفته بر شدت عرضه ها در کلیت بازار افزوده شد، البته در اواسط ساعات معاملاتی شاهد رنج کشی های مثبت در خودرویی ها و پالایشی ها بودیم اما بازهم خریداران مغلوب شدند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۳ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۹۴۴ واحد افت داشت. امروز نیز با توجه به سیاست های دولت در تامین سوخت و اخذ مالیات از تولیدکنندگان شاهد بازاری پرعرضه و نوسانی در اغلب صنایع بودیم که رفته رفته بر شدت عرضه ها در کلیت بازار افزوده شد، البته در اواسط ساعات معاملاتی شاهد رنج کشی های مثبت در خودرویی ها و پالایشی ها بودیم اما بازهم خریداران مغلوب شدند و در نهایت شاخص کار خود را با کاهش  ۲۵.۲۵۲واحدی به پایان رساند.

گروه فرآورده های نفتی با افت قیمت همراه بودند. شبندر با صف فروش ۳۳ میلیون سهمی بسته شد، شپنا و شبریز نیز در کف قیمتی خود معامله شدند. در میان معاملات منفی این گروه، شتران در حدود دو درصد مثبت معامله شد.

 گروه بانکی نیز با معاملاتی سرخ رنگ معامله شدند، نمادهای وبملت و وتجارت و وبصادر حدود ۳ درصد منفی تابلو معامله شدند. وسالت و سمایه نمادهای پرتقاضای گروه بودند. در گروه پتروشیمی هم شاهد فشار فروش و عرضه ها بودیم به طوریکه بزرگان این گروه از جمله فارس، تاپیکو و نوری در رنجهای پایین قیمتی خود معامله شدند. خودرویی ها نیز با معاملاتی روان و با گرایش منفی همراه بودند به طوریکه در پایان نماد های خودرو و خساپا و خبهمن در محدوده زیر صفر تابلو معامله شدند و خاور با صف فروش ۳۳ میلیون سهمی بسته شد.

خبر قطع برق فولادی ها و نیز افزایش قیمت گاز صنایع، کار را سخت کرده است به طوریکه شاهد جریان معاملاتی با گرایش منفی در اغلب نمادهای این گروه از جمله فولاد و فملی بودیم. نماد تجلی با بهره مندی از حمایت حقوقی خود معاملات پرحجمی رو رقم زد و در پایان با صف خرید ۴۷۸ میلیون سهمی بسته شد.  

دارویی ها نیز از معاملاتی روان و متعادل برخوردار بودند، نمادهای دکپسول و هجرت از جمله سبز پوشان این گروه بودند. بیمه ای ها و سیمانی ها نیز با برتری فروشندگان یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند.

گروه کاشی و سرامیک از معدود گروه های بازار بودند که از معاملاتی غالبا سبز رنگ برخوردار بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد پارسان اشاره کرد که البته معاملات این سهم با ابطال مواجه شد، همینطور نماد وگردش نیز در قیمت ۱۰.۳۱۰ ریال قیمت خورد.

افت ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵ هزار و ۹۴۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۲۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۲ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، نوری، شپدیس، شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شتران، شپنا، خودرو، فملی، شبندر، خساپا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۰۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰۱ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۳۵۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۶۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۵ هزار و ۴۹۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، هرمز، شگویا، ارفع، شاوان، کگهر، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، کرمان، سمگا، فجهان، توسن، شگویا، صبا است.

انتهای پیام./

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 24317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha